Ekonomi 'Acenteler değişimin gerisinde kalmamalı'

'Acenteler değişimin gerisinde kalmamalı'

21.11.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet Atabek, dünyada Türkiye'deki küçük şirketler düzeyine gelmiş acenteler bulunduğuna işaret ederek, Türkiye'deki acentelerin ayakta kalabilmesi için sektördeki gelişmelere ayak uydurması ve büyümesi gerektiğini belirtti

Acenteler değişimin gerisinde kalmamalı

SİGORTA Acentelerin sektördeki değişime uyum sağlayabilmesi için yurtdışında yaşanan gelişmeleri izlemesi gerektiğini ifade eden Atabek, "Büyümeyen acentenin maliyeti yüksek kalıyor. Rekabetin çok yoğun olduğu yerlerde küçük acenteliklerin işi çok zor" dedi.Atabek, "Amerika'da web tabanlı satış oranlarının toplam ciroda yüzde 10'lara geldiği, acentelerin bağlı acente olmaktan çıktığı belirtiliyor. Eskiden otomobil satıcıları tek marka satarken şimdi birden fazla marka satabiliyorlar. Acenteler de bu yönde farklılaşmış durumda. 20 milyon sterlinlik iş yapan acente, Türkiye'deki küçük sayılabilecek bir şirket büyüklüğünde ciro yapabiliyor" diye konuştu. Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet Atabek, sigorta acentelerinin ayakta kalabilmesi için büyümeleri gerektiğini söyledi. Atabek, şirketlerin teknolojik altyapısıyla birlikte veri tabanı oluşturması, müşterisini iyi tanıması ve onların ihtiyaçlarına uygun ürünler oluşturması gerektiğini belirtti. Türkiye'de sigorta sektörünün yılda ortalama yüzde 20-25 oranında büyüdüğünü ifade eden Nüzhet Atabek, büyüme artışının bireysel ürünlerden kaynaklandığını söyledi. Bu büyümenin yabancı sermayenin de ilgisini çektiğini dile getiren Atabek, önümüzdeki dönemle ilgili olarak şunları sözlerine ekledi:"Önümüzdeki beş yılda ekonomi yılda yüzde 5 büyürse, kişi başına düşen gelir artışı nedeniyle sigorta sektörü de hızla büyür. Harcanabilir gelir arttıkça insanlar hem gelirini korumaya çalışır hem de mevcut varlıklarını teminat altına almak ister."Sigortacılığın gelişiminde anahtar sözcüğün 'ihtiyaç' olduğunu vurgulayan Atabek, "Sektördeki büyümenin toplumun bilinç düzeyinin yükselmesine bağlı olduğuna tam katılmıyorum. Sektördeki büyüme toplumun bilinç düzeyinin yükselmesi ile değil harcanabilir gelirin ve sigorta ihtiyacının artışı ile gerçekleşmektedir. İnsanların sahip oldukları mevcut varlıkları arttıkça sigortaya olan talep de bu anlamda artmaktadır" şeklinde konuştu. Sektör büyüyor Önümüzdeki dönemde sigorta sektörünün milli gelirdeki artışa oranla daha fazla büyüyeceğini dile getiren Atabek şöyle konuştu:"Önümüzdeki dönemde bankacılık sektöründe perakende bankacılık gelişeceği için insanların sorumlu oldukları varlıklar kendi öz kaynaklarının ötesinde olacak. İnsanlar hem gelirlerini korumak isteyecekler hem de varlıklarını korumaya çalışacaklar. Ayrıca, gayri safi milli hasılanın artması ile birlikte daha önce sigortalanmayan birçok değer sigortalanacaktır. Artan sigorta ihtiyacı ile birlikte sigorta sektöründeki büyüme gayri safi milli hasılanın da üzerinde bir artışa ulaşacaktır." 'Sigorta ihtiyacı artacak' Aviva: Türkiye'ye inancımız tam Aviva Hayat ve Emeklilik, Türkiye'de faaliyete geçmesinin 15'inci yılını kutluyor. Dünyanın beşinci, İngiltere'nin ise en büyük sigorta grubu olan ve 310 yıllık bir geçmişe sahip Aviva plc'nin bir kuruluşu olarak 1991'de kurulan Aviva Hayat ve Emeklilik, şu anda 34 bireysel, 3 kurumsal irtibat bürosu ve 1200'ü aşkın çalışanıyla hizmet sunuyor. Şirketin 15'inci yıl kutlamasında Avivart Sanat Programı için Genel Müdürlük binasında özel olarak inşa edilen sanat galerisi Aviva Küp'ünün açılışı genç resim sanatçılarından Banu Birecekligil'in eserlerinden oluşan bir sergi ile yapıldı. Açılışta bir konuşma yapan Aviva Türkiye Murahhas Azası Carl Boehr, "Hem şirketimizin Türkiye'de faaliyete geçişinin 15'inci yılını kutlamaktan hem de Avivart projesi sanat galerimiz Aviva Küp'ünün açılışını gerçekleştirmekten mutluluk duyuyorum. Türkiye'de 14 Kasım 1991'de hizmet sunmaya başladık. Türkiye pazarına bugünkü olumlu koşullar oluşmadan önce girdik, ancak daha o günden Türkiye'ye olan inancımız tamdı. Geçirdiğimiz başarılarla dolu 15 yıl da bu inancımızı kanıtladı. Sektörümüze farklı bakış açımız ve hizmet kalitemiz ile birçok ilki kazandırdık. Amacımız bu başarılarımızı geleceğe taşımak ve sektör lideri olabilmektir" diye konuştu. Sektör Eurotime'la akademili olacak Sigorta sektörü büyürken yeni ihtiyaçları da oluşuyor ve bu ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeni kurumlar hayata geçiriliyor. Bu yeniliklerden biri de sektöre kaliteli iş gücü yetiştirmek üzere kurulan Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi. Türkiye'de ilk özel sigorta eğitimi verecek olan Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi'nin Genel Müdürü Süha Görenli, son yıllarda yabancı sigorta şirketlerinin pazar arayışlarının, genç ve dinamik nüfusu ile AB yolunda ilerleyen Türkiye'ye yoğun ilgiyi artırdığını söyledi. Bu gelişmenin sigorta sektöründe eğitimi şart kıldığını belirten Görenli, "Sigorta sektöründe yetişmiş eleman açığını kapatmak ve sektörün layık olduğu yere ulaşmasını sağlamak için Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi kuruldu" dedi. Görenli, sektörün akademik bir bütünlük kazanmasını sağlayacak, uluslararası arenada rekabet şansını artıracak bir eğitim kurumuna ihtiyacı olduğunu kaydederek, "Sadece ulusal alanda faaliyet gösteren sektörlerin global ekonomilerde rekabet şansını yitireceği bir ortamda, Eurotime bu görevi üstlenmiştir" diye konuştu. Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi'nin tüm sigorta branşlarını kapsayan temel, ileri ve üst düzey sigortacılık eğitimi vereceğini söyleyen Görenli, "Bu eğitimlerden prodüktörler, acenteler, brokerler ile sektöre yeni girecek bireysel ve kurumsal girişimciler, sigorta şirketi ve sigorta eksperi çalışanları, ayrıca banka şubelerinin sigorta yönetmenleri faydalanacak. Hatta büyük ölçekli kuruluşların bünyelerinde kurum içi acentelik tarzı çalışan organizasyonlar da hizmet alanımız içinde yer alacak" dedi. Süha Görenli, eğitimlerin uzman akademisyenler, kariyerlerini tamamlamış üst düzey sigorta şirketi yöneticileri ve sektördeki uzman kişiler tarafından verileceğini bildirdi. Kimler yararlanacak? Sigortacı gazetesi, sigorta sektöründeki güncel haberleri ve gelişmeleri cep telefonlarına göndermeye başladı. Haberlerin gelmesi için yapılması gereken, BLOG SIGORTACI yazıp 3151'e SMS ile gönderdikten sonra, gelecek mesaja EVET yazarak cevaplamak. Blogizmo servis üyelik ücreti Avea, Telsim ve Turkcell için aylık 6 SMS/12 kontör. Servis kapsamında gelen her mesaj 1 SMS/2 kontör olarak ücretlendiriliyor. Sigortacı gazetesi ayda en fazla 30 mesaj gönderiyor. Sigorta haberleri cep'te Türk sigorta sektöründe prim üretimine göre acente sayısının fazla olduğunu vurgulayan Genel Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Didem Doğan, acente başına düşen prim üretimi ve verimliliğin artması gerektiğini belirtti. Doğan, şirketin acentelerini 'gurur duydukları iş ortakları' olarak niteledi ve "Genel Sigorta olarak, acente başına düşen primin artması ile acentelerimizle birlikte verimli büyümeye inanıyoruz" dedi. Türkiye'de acentelere verilen eğitimin de yetersiz kaldığını ifade eden Doğan, şunları söyledi: "Profesyonel ve geçimini sigortacılıktan sağlayan acentelerle çalışıyoruz. 300 civarında acentemiz var. Sadece acente sayısı ile değil de acente başına düşen primin artması ile acentelerimizle birlikte verimli büyümeye inanıyoruz. Acentelik tesis ederken öncelikle baktığımız profesyonel olması ve bu işe gönül koyması. Portföyünün dağılımı, müşteri yapısı, hasar/ prim dengesi, tahsilat alışkanlıkları hep titizlikle incelediğimiz konulardan." 'Acentelerin prim üretimi artmalı'