Ekonomi Akaryakıtta tasarruf dönemi

Akaryakıtta tasarruf dönemi

16.01.2011 - 13:45 | Son Güncellenme:

Shell Turcas, Türkiye pazarına sunacağı yeni ürünü FuelSave Diesel ile 1 depoda 1 litre yakıt tasarrufu sağlamayı hedefliyor.

Akaryakıtta tasarruf dönemi

Shell Turcas Petrol A.Ş Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna, AA muhabirine yaptığı açıklamada, enerji verimliliğinin Shell Turcas’ın önem verdiği konuların başında geldiğini belirterek, şirket olarak bu konuda yaptıkları çalışmaları anlattı.

Shell Turcas’ın 2009 yılının temmuz ayında benzin sınıfında piyasaya sunduğu tasarruflu yakıtı Fuelsave’nin, her depoda 1 litre tasarruf sağlandığını, yapılan hesaplamalara göre de ürünün piyasaya sunulduğu tarihten bu yana 20 milyon litre tasarruf edildiğini söyleyen Mavituna, bunun da 1,18 milyar kilometre yol anlamına geldiğini söyledi.

Son yıllarda dizel araç kullanımındaki artışa işaret eden Mavituna, Shell Turcas’ın da bu eğilimi dikkate alarak benzinde ana ürün olarak sundukları Fuelsave’in dizel versiyonunu da çıkarmaya karar verdiğini bildirdi.

Dizel yakıt konusunda sektörde bir geçiş yaşandığını anımsatan Mavituna, yüksek kükürtlü yakıtların yerine düşük kükürtlü yakıtların tercih edileceğini, rafinerinin 1 Ocak 2011 itibariyle yüksek kükürtlü ürün üretmediğini söyledi.

Böyle bir geçiş döneminde Shell Turcas’ın da FuelSave Diesel’i çıkarmaya karar verdiğini anlatan Mavituna, her depoda 1 litre tasarruf sağlayan ürünün, farklılaştırılmış ürün kategorisinde değil ana ürün olarak tüketicilere sunulacağını belirtti.

İçinde verimlilik artışı formülü bulunan bu yakıt sayesinde kullanıcıların her depoda anında kazancı olacağını ifade eden Mavituna, "Özellikle günümüzdeki bu fiyat kaygılarını da düşünürseniz müşteri için bu tasarruf çok daha önem kazanıyor" dedi.

-311 MİLYON LİTRELİK YAKIT TASARRUFU-

Haberin Devamı

Bu yakıt ile ağır vasıtada tasarruf oranının çok daha fazla olacağına işaret eden Mavituna, tasarruf oranının yaklaşık 400 litrede 12 litreye ulaşacağını bildirdi.

Türkiye’deki tüm dizel araç kullanıcıların Shell Turcas’ın yeni ürününü kullanması halinde 311 milyon litrelik yakıt tasarrufu sağlanabileceğini hesapladıklarını anlatan Mavituna, bunun da yaklaşık 6,22 milyar kilometre ekstra yol anlamına geldiğini söyledi.

Pınar Mavituna, akaryakıt fiyatlarını etkileyen birçok etken bulunduğunu, akaryakıt firmaları olarak bunda etkili oldukları belli bölümler bulunduğunu anlattı.

Firma olarak bu konuda yapabileceklerinin tasarruf sağlayan yeni ürünler geliştirmek olduğunun altını çizen Mavituna, "Bizim şirket olarak yapabileceğimiz bu tür ürünlere yatırım yapmak" dedi.

-"PROMOSYONLAR TEK PAZARLAMA ARACI DEĞİL"-

Haberin Devamı

Pınar Mavituna, akayaryakıt satışlarında promosyonların sona erdirilmesiyle ilgili gelişmeler konusunda ise Shell Turcas’ın bütün pazarlama stratejisini sadakat kartları çevresinde oluşturduğunu söyledi.

Shell Turcas’ın bütün pazarlama stratejilerini bu tür promosyonların etrafında toplamadığını anlatan Mavituna, şunları söyledi: "Bizde sadakat kartları çok daha ön planda. Bunu da daha çok veri tabanını yönetmek için kullanıyoruz. Yeni kanuna göre sadakat kartlarının katalog bölümünün ortadan kalkması gerekiyor. Yeni gelişmeye göre biz de bakacağız stratejimizi ona göre belirleyeceğiz. Biz kanunlara saygılıyız ve bunu uygulamak durumundayız. Promosyonlar tek pazarlama aracı değil. O yüzden de şu anda zaten akaryakıt indirimi sadakat kartlarının sunduğu özelliklerden birisi ve bu devam edecek. Yeni kanun çerçevesinde bu konunun değerlendirmesini yapacağız. Bu bir süreç biz de yaşayıp göreceğiz. Pazarlama bütçesinini çok büyük kısmını sadakat kartları oluşturuyor. Promosyonlar ise çok az kısmını oluşturuyor. Bizim kartlardaki yüzde 50 müşterimiz zaten akaryakıt indirimi kullanıyor. "

Yazarlar