Ekonomi Alışveriş merkezlerinde güneş artık ‘Doğu’dan yükselecek

Alışveriş merkezlerinde güneş artık ‘Doğu’dan yükselecek

29.10.2010 - 00:43 | Son Güncellenme:

Doğuda değişen tüketim alışkanlıkları, yatırımcının dikkatinden kaçmıyor. Artan AVM?sayısına yenileri eklenecek gibi görünüyor. Rönesans da bu planı yapan yatırımcılar arasında

Alışveriş merkezlerinde güneş  artık ‘Doğu’dan yükselecek

Büyükşehirlerde alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarının belli bir doygunluğa ulaştığını söyleyen Rönesans Varlık Yönetimi A.Ş. Genel Müdürü Zafer Baysal, “Doğu ve Güneydoğu’da fırsatları değerlendirdiğimiz şehirler var. Ciddi ön çalışmalar yaptık. Şehirlerin potansiyelindeki artışa paralel olarak bu arayışlarımız gelişerek devam edecek” dedi.
Nüfusu milyonu geçen şehirlerde artık çok fazla fırsat bulunmadığını belirten Baysal, “Bu nedenle 300-500 bin nüfuslu şehirlerde fırsatlar yatırımcılar tarafından değerlendirilmeye başlandı” dedi. Büyükşehirlerin sahip olduğu yatırım kapasitesi kullanıldığı için yatırımcılar arasında bu bölgelerde ilk olma yarışının bulunduğunu kaydeden Baysal, “Sadece yerli yatırımcıların değil, yabancı yatırımcıların da bu bölgeye ilgisi var” diye konuştu.

‘Herşey satın alma gücüyle ilgili değil’
Yerli markaların bu bölgelerdeki AVM’lere gittiğini ancak yabancı markaların potansiyel görmeden gitmediğini anlatan Baysal, şöyle devam etti:
“Doğu ve Güneydoğu illerindeki ciroların İstanbul’daki cirolarla paralellik arz etmesi mümkün değil. Tabi her şey satın alma gücüyle ilgili değil. Bazen o şehirlerdeki tüketim alışkanlıkları ve davranış kalıpları da büyük önem arz ediyor.
Buradaki tüketici bir giydiğini bir daha giymeyen bir noktada değil. İnsanlar daha tutumlu ve hesaplı davranıyor. Sosyal hayatın çok fazla gelişmiş olmaması da tüketimi etkileyen nedenlerden.”

Haberin Devamı



Diyarbakır


Bitlis/Tatvan


Mardin

İZMİT’E RETAIL PARK YAPACAK

Rönesans olarak AVM yatırımlarına devam ettiklerini kaydeden Zafer Baysal, şu bilgileri verdi: “Şu anda İstanbul’da iki AVM’miz var. Birisi Optimum diğeri Kozzy.
Ankara’da da Optimum, Gaziantep’te Sankopark ve Şirahan yatırımlarımız var. Adana’da Optimum inşaatı bitti. Mart 2011’de açılışı yapılacak. İzmir’deki Optimum ise 2011 son çeyreğinde açılacak. Ayrıca İzmir Bayraklı’da içinde AVM’nin de olduğu büyük bir projemiz var. 2012’de hayata geçecek. Bunların yanı sıra Silivri’de Optimum, İzmit’te Retail Park ve İstanbul’da Seaport projelerimiz var.”

Bitlis’ten Mardin’e Batman’dan Diyarbakır’a yeni AVM’ler yolda

Doğu ve Güneydoğu’da yaşanan gelişme perakende yatırımcılarının da dikkatini çekmeye başladı. Bitlis’ten Mardin’e Batman’dan Diyarbakır’a kadar pekçok ilde alışveriş merkezi yatırımları start aldı. Batman’da 106 yerel girişimci, Batman Park AVM için kolları sıvarken, Mardin, içinde bir aquapark bulunan bir alışveriş merkezi yatırımına hazırlanıyor. Bitlis’in Tatvan ilçesinde kısa bir süre önce faaliyete geçen Yaşam AVM ise markalar için şimdiden cazibe merkezi olurken, Diyarbakır’da bulunan AVM sayısı halihazırda dörde ulaşacak.

Haberin Devamı

Star CIty’i Avrupa yakasının ‘en outlet’i yapacAk

İki yıldır Viaport’un genel müdürlüğünü yürüten Bülent Kural, Avi Alkaş’ın başında olduğu Jones Lang LaSalle’e (JLL) transfer oldu.
Kural’ın buradaki ilk işi de Boyner-Ülker gruplarının sahibi olduğu ve JLL tarafından yönetilen Star City’nin başına geçmek oldu.
Belli bir süre için Star City’nin başına geçtiği söylenen Kural’ın, ondan sonra JLL’nin başında olduğu diğer outlet operasyonlarını yürüteceği söyleniyor.
İş yaşamına Puma, Slazenger ve Kneissl kayak malzemeleri ithalatı ile başlayan Kural, Temsa ve Lassa’da görev yaptıktan sonra Reebok’ta satış ve pazarlama müdürü olarak başladığı kariyerini genel müdür olarak tamamlamış.
Altı yıl Reebok Genel Müdürlüğü görevini üstlenen Kural, 2008 yılından bu yana Bayraktar Grup bünyesinde faaliyet gösteren Viaport’u yönetiyordu.

‘Marka karması güçlü’
Star City’nin JLL’nin yönetiminde olduğunu söyleyen Bülent Kural, “JLL’e transfer olunca Star City’nin başına geçtim. Bu alışveriş merkezi henüz kısa bir süre önce faaliyetlerine başladı ama burayı Avrupa yakasının ‘en outlet’i’ yapacağız. Yani tüketiciler Star City’e geldiği zaman gerçek outlet fiyatlarıyla karşılaşacaklar” dedi.
Marka karmasının güçlü olduğunu belirten Kural, “Kiralamalar hali hazırda devam ediyor. Bu süreç bittiğinde marka karması da tamamlanacak. İlk aşamada playland’ı geliştireceğiz. Dış alanda aktiviteler yapacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Ortadoğulu operatörlere alışveriş turları yaptıracak
Bülent Kural’ın görevinden ayrılmasından sonra Viaport’un başına Tayfun Döşkaya geçti. 21 yıldır Dedeman Holding’de görev yapan Döşkaya, aynı zamanda Via Otel’i de yönetecek.
Viaport AVM ile otel yönetimini birleştirdiklerini söyleyen The World Of Via/Port Genel Koordinatörü Tayfun Döşkaya, “Yeni dönemde otel ve AVM sinerjisini birleştirip, özellikle kongre ve alışveriş turizminde agresif bir pazarlama öngörüyoruz” diye konuştu.
Ortadoğu pazarında vizelerin kalkmasıyla birlikte ciddi bir turist potansiyeli ortaya çıktığını belirten Döşkaya, “Ortadoğu’da tur operatörleriyle görüşüp alışveriş turları üzerine görüşmeler yapıyoruz. Amaç Dubai’deki potansiyeli İstanbul’a çekmek” dedi.

Haberin Devamı

Alışveriş merkezlerinde güneş  artık ‘Doğu’dan yükselecek

İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa toplam siparişin yüzde 84’ü ama Anadolu hızlı bir şekilde
e-ticarette büyüyor.

Kişisel bakıma ‘e-ticaret’ten girdi, mağazaya geçiş yapıyor
Kişisel bakım kategorisinde 25 bini aşkın ürün çeşidiyle e-ticaret alanında faaliyet gösteren Vimjo’nun önümüzdeki yıl mağazalaşacağını söyleyen Vimjo Genel Müdürü Ahmet Hakan Özgür, “Bu yıl 15 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Günlük 60 bin ziyaretçiye ulaştık. Üye sayımız 120 bin. Önümüzdeki yıl mağazalaşacağız. İstanbul’da üç, Anadolu’da 17 tane Vimjo mağazası açmayı hedefliyoruz” dedi.
Vimjo olarak kişisel bakım kültürü yaratmaya başladıklarını belirten Özgür, “Hedefimiz, sektörü yıllık 500 milyon dolarlık ciroya ulaştırmak. Kişisel bakımına özen gösterenlerin tercihi olan Vimjo’nun müdavimleri daha çok kadınlar” diye konuştu.
Son yıllarda tüketici alışveriş alışkanlıklarında teknolojinin ve internet kullanımının arttığını ifade eden Özgür, “Vimjo, 2010 Nisan ayında faaliyete geçerek tüketiciye kişisel bakım ihtiyaçlarını tek bir noktadan ve avantajlı fiyatlarla sunmaya başladı” dedi.
Doğu ve Güneydoğu illerinde internetten yapılan alışverişte giderek gelişme gözlendiğini söyleyen Vimjo Genel Müdürü Ahmet Hakan Özgür, “Bu bölgeden aldığımız siparişlerde her ay yüzde 10 oranında büyüme var. Potansiyel giderek artıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

25 bini aşkın ürün çeşitleri var
Kişisel bakım kategorisinde 25 bini aşkın ürün çeşidiyle e-ticaret alanında faaliyet gösteren Vimjo’nun önemli bir misyon üstlendiğini belirten Ahmet Hakan Özgür, “Ülke insanımıza kişisel bakım kavramını anlatma ve alışveriş alışkanlıklarında da yepyeni bir boyut kazandırma yolundayız. Bugün İstanbul’dan gördüğümüz ilginin yanı sıra özellikle Doğu ve Güneydoğu bölgelerinden çok sevindirici siparişler alıyoruz” dedi.

KISA KISA

Tüketici ‘daha çok güvendi’ cirolar yükselişe geçti

Jones Lang LaSalle tarafından hazırlanan “Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2010 Yılı Üçüncü Çeyrek” raporunda, tüketici güven endeksinin Temmuz 2010’da yüzde 87.5 oranında gerçekleşerek kriz öncesi seviyelere yaklaştığı kaydedildi.
Tüketici algısındaki olumlu değişimin etkisiyle perakende cirolarında artış gözlendiğini belirten raporda, 2010 yılı Ocak-Haziran döneminde, gıda dışı perakende cirolarında 2009’un aynı dönemine oranla yüzde 13’lük bir büyüme gerçekleştiği belirtildi.
2010 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’deki perakende, ofis, lojistik ve otel piyasalarını değerlendiren rapora göre, tüketici güveni ve perakendeci talebi yükselişe geçti. Uluslararası ve yerel markalar genişlemeye devam ederken, ciro artış oranları kriz öncesi seviyelere yaklaştı.

2 bin Asyalı perakendeci İstanbul’a geliyor
İstanbul, 2013’te Asyalı perakendecilere ev sahipliği yapacak. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) bu yıl Singapur’da gerçekleşen Asya-Pasifik Perakende Dernekleri Federasyonu (FAPRA) olağan yıllık toplantısına katıldı.
Toplantıya FAPRA üyesi olarak katılan dernek yönetiminin, Türk perakende sektörü ve İstanbul’un tanıtımına yönelik yaptığı sunumlar yoğun ilgi gördü. Bu sunum sonrasında, 2013 yılında yapılacak olan APRCE (Asya Pasifik Perakendecileri Konferans ve Fuarı) toplantısının yapılacağı şehrin belirlendiği oylamayı İstanbul kazandı. 2013 yılında İstanbul, AMPD ev sahipliğinde 2 bine yakın APRCE katılımcısını ağırlayacak. AMPD, 2014 ve 2015 dönemlerinde de FAPRA’nın başkanlığını yürütecek.

Türk markaları Cannes’da podyuma çıkacak

Dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı MAPIC, 17-19 Kasım 2010 tarihlerinde Cannes Palais de Festival Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek. 66 ülkeden 6700 katılımcı, 2149 perakendeci, 1813 perakende geliştiricisi ve 839 yatırımcının katılacağı fuara, Türk perakende şirketlerinin ilgisi de artarak devam ediyor. Geçtiğimiz yıl 18 Türk şirketin yer aldığı fuara şimdiye kadar 44 perakendeci ve gayrimenkul şirketi başvuru yaptı.
MAPIC 2010’a bu yıl ilk kez katılacak Türk firmaları arasında Zen Diamond, Colins, Damat, Tween, ve Koçtaş, yer alıyor.