Ar-Ge’de gaza bastı 10 milyon Euro'luk ihraç etti

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Ar-Ge alanındaki yetkinliklerimizi artırıyoruz. Bu alanda ihracat yapar duruma da geldik. 2018’de 10 milyon Euro’luk Ar-Ge ihracımız oldu. Çözümlerimiz pek çok ülkede kullanılıyor” dedi.

Ar-Ge’de gaza bastı 10 milyon Euro'luk ihraç etti

Türkiye’nin en büyük otomobil üreticisi olan Koç Grubu bünyesindeki Tofaş, araştırma geliştirme çalışmalarında gaza bastı. Her yıl cirosunun ortalama yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayıran firma, Ar-Ge’sini ihraç etme aşamasına da geldi.

Bursa’da gazetecilerin sorularının yanıtlayan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Ar-Ge faaliyetlerine 1995 yılında başladıklarını anımsatarak, “5-10 kişiyle başlayan bölüm şu anda 700 kişiye ulaştı. Bunların 550’si mühendis, 150 tanesi saha elemanı. Yabancı çalışan sayımız da az, sadece üç kişi. Türk mühendisler üretim ve Ar-Ge’mize hakim” dedi. Her yıl cirolarının ortalama yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayırdıklarını, bazı yıllar bunun yüzde 1-1.5 olduğunu da dile getiren Eroldu, “20 milyar TL’lik ciromuz var. Ar-Ge’ye ayırdığımız pay bir hayli fazla. 2018’de Ar-Ge’ye altyapı yatırımı yaptık. Alet ve ekipman yatırımımız oldu. Bu alanda yetkinliklerimizi artırmaya devam ediyoruz. 10 milyon euro yatırdık” diye konuştu.

Dört merkezden biri

Eroldu, Ar-Ge ihraç eder hale geldiklerini de vurgulayarak, “2018’de 10 milyon euro’luk da Ar-Ge ihracımız oldu. Ortağımız Fiat Chrysler Automobiles’ın (FCA) faaliyet gösterdiği pek çok ülkede bunlar kullanılıyor. Fiat’ın dört büyük Ar-Ge merkezinden biri Bursa’da. Biz buradan geliştirme yapabildiğimiz gibi, Amerika ve Avrupa’da da çalışan mühendislerimiz var” bilgisini verdi. Tofaş’ın araştırma geliştirmede ise önceliği araç hafifletme çalışmaları. Eroldu, bu alanda önceliği araç hafifletme çalışmalarına verdiklerini, hafif araçların ve elektrifikasyonun önem kazandığını ve bu alanlarda yetkinliklerini artıracaklarını aktardı.

‘ELEKTRİKLİ ARAÇ İÇİN HAZIRIZ’

Eroldu, elektrikli araç teknolojisi için hazır olduklarını da aktararak, “Ar-Ge’mizde gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Belli sayıda elektrikli araç veya farklı teknolojik özelliklere sahip otomobiller yapmak çok zor değil. Burada önemli olan konu seri üretim yetkinliği. Bu noktada da uzun yıllara dayanan üretim deneyimi ve birikimi çok etkili. Bugünkü elektrikli araçlar geleneksel araç formunda geliştiriliyor. Asıl devrimin burada olması gerekiyor. Elektrikli araçların farklı gövde mimarileri üzerinde çalışılması mümkün. Fiat Doblo Cargo modelimiz tamamen elektrikli bir motora sahip ve şarj edilebilir batarya ile donatıldı” dedi. Cengiz Eroldu, sürücüsüz araçlar için testler yapıldığını ancak bunun için önlerinde daha zaman olduğunu kaydetti.

Ar-Ge’de gaza bastı 10 milyon Euroluk ihraç etti

EGEA’NIN FARKLI VERSİYONU GELEBİLİR

Cengiz Eroldu, bir soru üzerine de iç pazarda satışların yüzde 30’unun ticari olduğunu ve filolara yapıldığını anımsatarak, “Bu yıl satışlarda en büyük düşüş filolarda olacak. Önümüzdeki yıl filo pazarı daha küçülecek. Kiralama işleri de bir miktar satın almaya kayacak” değerlendirmesini yaptı. Cengiz Eroldu, Fiat Egea’nın farklı versiyonlarını üreteceklerini de açıklayarak, “Crossover ve SUV pazarı büyüyor. Trendler de bu yönde. Egea’nın bundan sonraki jenerasyonunda bunu dikkate alacağız. Bu geliştirme Egea mimarisi üzerinden olacak” dedi.

İNDİRİM SÜRSÜN

2018 yılını değerlendiren Cengiz Eroldu, şunları söyledi: “ÖTV’nin düşürülmesi sektörü biraz hareketlendirdi. ÖTV ve KDV teşviklerinin uzatılmasıyla beraber 2019’da 400 bin adet ve üzeri bir pazar beklentimiz var. İç pazarda 40 bin civarında satış öngörüyoruz. Yerli üretimde en fazla araç satan otomotiv firmasıyız. Pazardaki daralmadan en fazla etkilenen de biz oluyoruz. ÖTV ve KDV indirimlerinin bu yılın tamamını kapsaması sektörün istediği bir durum. ”

Sokak ortasında dehşet! Kurşun yağdırdılarŞişli'de, sokakta yürüyen iki kişi, bir otomobilden edilen ateş sonucu ağır yaralandı. Polis ekipleri, saldırganı yakalamak için çalışma başlattı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber