Ekonomi Ar-Ge’de yeteneğini kanıtladı Ford’u yeni ticariye ikna etti

Ar-Ge’de yeteneğini kanıtladı Ford’u yeni ticariye ikna etti

24.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Cargo, Transit ve Transit Connect’ten sonra Ford’un dizel motorlarını geliştirme sorumluluğunu da üstlenen Ford Otosan, MiniCargo’nun rakibi olacak yeni küçük ticariyi de kendisi geliştirip üretecek

Ar-Ge’de yeteneğini kanıtladı Ford’u yeni ticariye ikna etti

Son yıllarda Ar-Ge yeteneğini sürekli geliştiren ve Ford’un üç önemli geliştirme merkezinden biri haline gelen Ford Otosan, 205 milyon euro yatırımla 2013’te üretimine başlamayı planladığı küçük sınıf ticari aracı da A’dan Z’ye kendisi geliştirecek.
Hafif ticari araçlarda yeni bir sınıf yaratacağı belirtilen projeyi Ford Otosan’ın hazırlayıp Ford’a teklif ettiğini anlatan Genel Müdür Nuri Otay, “Daha önce Transit Connect fikrini de biz ortaya atmıştık. Türkiye’deki hafif ticari araç pazarının hareketliliği de, Ford’u ikna etmemizde yardımcı olmuştu. Bu yeni araçta da aynısı oldu” dedi.

Türkiye sınıf yaratıyor
Otay, üçte ikisinin ihraç edilmesi planlanan yeni aracın tüm mühendislik çalışmalarını da kendilerinin yapacaklarını hatırlatarak, “Fizibilite çalışmaları sonrasında Ford’a yeni bir ticari araç yaratabileceğimizi aktardık. Bunu fikir haline getirip, aracın Türkiye’de üretilmesini Ford’a önerdik. A’dan Z’ye gelişimini de yapabileceğimizi söyledik. Böylece 100 bin adet ek kapasite sağlayacak bu projeyi aldık” diye konuştu. Ford’un ikna olmasındaki en önemli nedenlerden birinin Ford Otosan’ın Ar-Ge yetenekleri olduğunu vurgulayan Otay, “Bununla birlikte Türkiye’nin güçlü ticari araç pazarı da Ford’un Türkiye’de üretim fikrini kabul etmesinde büyük etkendir” ifadesini kullandı.
Türkiye’nin, artık otomotivde segment yaratan bir ülke haline geldiğini ifade eden Otay, “Bugün hafif ticari araç sınıfını Türkiye yarattı. Bu nedenle Türkiye’de satılan hafif ticari araçların yüzde 70’i yerli” dedi.

“Rekabet gücümüz zayıflamamalı”
İç pazarda hafif ticari aracın güçlü olması sayesinde bu projelerin alınabildiğine dikkat çeken Otay, hafif ticari araçlarda ÖTV oranının yüzde 10’dan yüzde 15’e çıkarılmasının Türkiye’nin rekabet gücünü zayfılatabileceği uyarısında da bulundu.
Türkiye’nin rekabet gücü elde ettiği ve bu sayede ek istihdamlar yaratan projeler aldığı bir üründe ÖTV artışına gidilmesinin üzücü olduğuna değinen Otay, “ÖTV artışı, hükümetin açıkladığı strateji belgesiyle de uyumlu değil. Bu artışı bir ekonomik tedbir olarak değerlendiriyor ve Türkiye’nin elindeki gücü zayıflatacak uygulamaların toparlanma sonrası geri alınacağını umuyoruz. Aksi taktirde Türkiye, hafif ticari araçta ihracat gücünü kaybeder” dedi.

Haberin Devamı

Ford 1.1 milyar dolara Transit’i ABD’ye de götürecek
Ford Motor Company, Transit’i ABD ve Kanada pazarları için Kansas’ta da üreteceğini açıkladı. Yeni nesil F-150 modeliyle aynı fabrikada üretilecek olan Transit’in, 2013’te Amerikan pazarına sunulacağı belirtiliyor. Ford, bu amaçla F-150 ve Transit üretimi için ABD’deki fabrikasına 1.1 milyar dolar yatırım yapacak. Bu yatırımla yeni boyahane, kaporta ve kalıp bölümleri yapılacağı belirtiliyor.

Ford’un dizelleri Türkiye’de geliştiriliyor
Son olarak Ford’un Transit modellerinde kullanılmaya başlanan yeni nesil Duratorq motor serisini geliştiren ve Eskişehir’deki İnönü fabrikasında üreten Ford Otosan, ABD’li otomotiv devinin prototip motor üretim merkezlerinden biri oldu. Markanın ağır ve hafif ticari araçlarının yanı sıra binek otomobillerinde de kullanılan dizel motorların geliştirildiği önemli bir merkez haline gelen Ford Otosan, Gebze’de 1000 kişilik mühendis kadrosuyla dizel motorlara ilişkin 50’nin üzerinde yeni proje üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor.
Genel Müdür Nuri Otay, yeni nesil Duratorq dizel motor ailesinin mühendislik ve geliştirme çalışmalarının Gebze Mühendislik Merkezi’nde yapılacağını, benzinli motorların geliştirme çalışmalarında ise Ford’a katkıda bulunacaklarını kaydetti. Otay, Ford Otosan tarafından geliştirecek motorların, 6 Ford fabrikasında üretileceğinin de altını çizdi.
Otay, 1983’te geliştirilen ilk dizel motorun üretimine başlayan İnönü fabrikasının, 28 yılda yaklaşık 800 bin motor ürettiğine dikkat çekti. Otay, Duratorq projesi için İnönü’de 400 prototip motor ürettiklerini ve bunların beş kıtada Ford’un araç ve test merkezlerine gönderildiğini anlattı.

Haberin Devamı

Yaris Toyota’nın yeni yüzünü gösterecek

Toyota’nın tamamen yeniden yaratılan küçük sınıf modeli Yaris, 30 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarda Türkiye’de satışa sunuldu. Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yaris’in markanın dinamik yüzünü sergileyecek ilk örneği olacağını anlattı. Bozkurt, yılda 4-5 bin adet Yaris satmayı hedeflediklerini de söyledi.
Yılın başında hedeflerinin 50 bin adet olduğunu, ancak Japonya’daki deprem ve Tsunami felaketi nedeniyle bunu revize ettiklerini anlatan Bozkurt, “Şu anki hedefimiz geçtiğimiz yıldan en az 1 adet de olsa fazla otomobil satarak, yine 40 bin üzerinde rakamla bu yılı bitirmek” dedi. 1600 cc üzeri otomobillerdeki ÖTV artışına da değinen Bozkurt, şöyle devam etti:
“Toyota olarak ÖTV artışından yüzde 5 oranında etkilendik. Bu nedenle öldürücü bir darbe yemedik. Sektörün genelinde de belli bir çıtanın üstünde kalan markaları ciddi olumsuz etkilemiştir. o markalara gerçekten iyi şanslar ve başarılar diliyorum.”

Üçüncü nesil yollarda

Haberin Devamı

Toyota’nın B segmentindeki temsilcisi Yaris, 3. nesliyle Türkiye pazarına sunuldu. Yeni Yaris “Life”, “Fun”, “Cool” ve “Style” donanım paketleriyle satışa sunulurken, araçta “Toyota Touch” sistemi öne çıkıyor. 6.1 inçlik renkli dokunmatik ekranlı araç içi multimedya sistemi olan Toyota Touch, radyo/CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonu adres defteriyla senkronizasyon ve yine cep telefonundan müzik dinleme özelliklerini içerirken, USB ve AUX ile mobil cihazlara bağlantı imkânı sunuyor. Araçta, 1.0 lt (69 HP) ve 1.33 lt (99 HP) benzinlinin yanı sıra 1.4 lt (90 HP) dizel motor seçenekleri var. 1.33 lt motorda CVT teknolojisine sahip Multidrive S şanzıman seçeneği de bulunuyor.

Haberin Devamı

Land Rover Defender 2017’ye kadar yaşayabilir!

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yeni neslinin ilk ipuçları, konsept olarak ortaya çıkan Land Rover’ın efsane aracı Defender konusunda tartışmalar bitmiyor. Aracın güncel versiyonundan vazgeçmek istemeyenler, elbette bu tartışmanın odağını oluşturuşyor. Nitekim İngiliz otomobil dergileri, güncel normlara uymadığı gerekçesiyle üretimden kaldırılmak istenen Defender’ın en azından 2017’ye kadar üretilebileceğini savunuyorlar.
Söz konusu iddiaların gerekçesi ise kullanılan 2.2 lt hacimli dizel motor. Bu motorun Avrupa’da ileriki zamanlarda devreye girecek Euro6 normlarını bile karşılayabildiği öne sürülürken, yatık radyatör ızgarası yüzünden çarpışma testlerinde yaya güvenliği konusunda geride kalan Defender’a çözüm bulunabileceği de iddia ediliyor. Yani küçük düzenlemelerle belki de aracın 2020’ye kadar üretimi söz konusu olabilecek.