Ekonomi Avea’nın hedefi 360 bini aşkın taraftar

Avea’nın hedefi 360 bini aşkın taraftar

03.02.2010 - 15:36 | Son Güncellenme:

.

Avea’nın hedefi 360 bini aşkın taraftar

Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, Avea’nın 1 yıl içinde 4 büyük spor kulübüne ait 360 bini aşkın taraftarı kulüp markalı hat sahibi yaptıklarını kaydetti.
Akdemir, Galatasaray Spor Kulübü ve Avea arasında geçen yıl başlatılan mobil telekomünikasyon işbirliği çerçevesinde hayata geçirilen GSMobile markasına ilişkin olarak düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, GSMobile markasının Galatasaray’a kendi ses ve katma değerli hizmetlerini geliştirerek müşterilerine sunma imkanı verirken, taraftarlara da takımlarına ek gelir yaratma fırsatı sağladığını kaydetti.
Bu tür işbirlikleriyle mobil pazarda rekabetin dengeleri değişirken, spor endüstrisine de yeni bir açılım sağlandığına işaret eden Akdemir, “Bu iş modelinin öncüsü olarak Avea, 1 yıl gibi kısa bir süre içinde 4 büyük spor kulübümüze gönül veren 360 bini aşkın taraftarı kulüp markalı hat sahibi yaptı” dedi.
Akdemir, önümüzdeki dönemde de ulaştırma, sağlık, teknoloji gibi farklı alanlarda işbirlikleri geliştirmeye devam edeceklerini ifade etti.
Apple’ın ipad cihazına ilişkin bir soru üzerine Akdemir, Apple’la görüşmelerinin devam ettiğini, böyle enteresan bir ürünü Türkiye pazarına getirmeyi istediklerini söyledi.
Galatasaray Spor Kulübü Başkan Yardımcısı Ali Haşhaş ise, Avea ile 2001 yılından bu yana sponsorluk anlamında işbirlikleri gerçekleştirdiklerini ve 2009 yılı nisan ayında GSMobile’daki işbirliğini başlattıklarını kaydetti.
Haşhaş, Galatasaray’ın 22 milyon taraftara sahip olduğunu belirterek, “Şu ana kadar 120 bin GSMobile abonesi bulunuyor. Hedefimiz 2010 sonunda 350-400 bin aboneye ulaşmak” diye konuştu.

Haberin Devamı

“AYDA 25-30 BİNE YAKIN YENİ ABONE”
Galatasaray İletişim Hizmetleri A.Ş Genel Müdürü Hakan Aydınol da taraftarlara bu hizmeti anlatmanın kolay olmadığını ancak özellikle son 4 aydaki sonuçların umut verici olduğunu ifade ederek, “GSMobile, ayda 25-30 bine yakın abone alan bir sistem haline geldi” dedi.
Aydınol, GSMobile’ın tanıtımı için kullandıkları Galatasaray Spor Kulübü İletişim Ağında; aylık 1,6 milyon tekil ziyaretçi ve 450 bin üyeye sahip GS.org sitesinden, 420 bin üyeli mail listelerinden, Galatasaray’ın 2,5 milyon üyeye sahip olduğu Facebook’un yanı sıra Twitter gibi sosyal ağlardan, 35 bin tiraja sahip Galatasaray dergisinden ve Galatasaray televizyonundan faydalandıklarını anlattı.

Haberin Devamı

“GALATASARAY 5 YILDA DÜNYA KULÜPLERİNİN BÜTÇESİNE ULAŞIR”
GSMobile’da farklı tarife seçeneklerin yanı sıra haber paketi, imza günleri, maç biletleri, futbolcularla internet üzerinden canlı sohbet gibi katma değerli hizmetler de sunduklarını söyleyen Aydınol, şunları kaydetti:
“Biz bugün başlarken 1 oyuncunun maaşıyla başlıyoruz ama bir yılın sonunda baktığımızda ilk 11’de oynayan bütün oyuncuların maaşını bu tür projelerden çıkaracağımızı söylüyoruz. Sadece GSMobile projesiyle değil, GS Bonus, GS Bilyoner ve Galatasaray televizyonu gibi önemli gelir kaynağı yaratacak projelerle destekleyerek bunu başaracağımızı söylüyorum. Bugün dünyada Barcelona, Real Madrid, Chealsea gibi birinci sınıf kulüplerin, 350-400 milyon dolar yıllık bütçeleri var. Bu bütçeleri Galatasaray Spor Kulübü önümüzdeki 5 yıl içinde başarabilecek bir potansiyele sahip.”
Türkiye’deki birçok kulübün gelirlerinde yayın gelirlerinin önemli bir paya sahip olduğunu dünya kulüplerinde ise daha sağlıklı bir dağılım bulunduğunu söyleyen Aydınol, Galatasaray’ın sahada olduğu gibi gelir konusunda da büyük kulüplerle yarışacak duruma geleceğini kaydetti.

“YÜZDE 75, NUMARALARINI TAŞIYARAK GELİYOR”
Avea Segment Yönetimi-Kurumsal ve MVNO Direktörü Tunç Berkman da 2007 yılından 2009 3. çeyreğine kadar Avea’nın abone sayısının yüzde 21 artışla 12,1 milyona ulaştığını kaydetti.
GSMobile’daki işbirlikleri kapsamında Galatasaray’a altyapı, satış ağı, müşteri hizmetleri ve kampanyaların birlikte hazırlanması gibi destekler sunduklarını belirten Berkman, toplamda ulaştıkları 360 bin taraftar ve 120 bin Galatasaray taraftarının yüzde 75’inin, numaralarını Avea’ya taşıyarak GSMobile kullanıcı haline geldiğini aktardı.
Berkman, faturalı hatlarda 49 lira karşılığında 750 dakika her yöne, 6 bin dakika GSMobile, Avea ve sabit hatlara yönelik arama imkanı sağlayan “Eski Açık” tarifesinin; kontörlü hatlarda ise “2 dakika 1 kontör” tarifesinin en çok tercih edildiğini anlattı. Berkman, GSMobile kapsamında kurumsal tarifeleri de hizmete sunduklarını bildirdi.

Haberin Devamı

“TARAFTAR GRUBUNDA ABONE KAYBI DAHA DÜŞÜK”
Konuşmaların ardından soruları yanıtlayan Berkman, “Sektörün en büyük sıkıntılarından bir tanesi alınan abonelerin elde tutulması. Taraftarlar da en sadık grup. Böyle bir iş modelinde, bu taraftar grubunu seçtiğiniz zaman abone kaybınız diğer segmentlere göre çok daha düşük oluyor” şeklinde konuştu.
Bir soru üzerine, sanal operatör lisanslarında yüzde 15’lik hazine payı bulunduğunu ve hazine payının kalkmasının bu işin büyümesi için daha büyük ivme yaratacağını söyleyen Berkman, bu nedenle mobil telekomünikasyon işbirliğini gelir paylaşım modeliyle başlattıklarını kaydetti.
Berkman, sanal operatörlerde finansal kuruluşlar, perakendeciler ve belli bir müşteri tabanına sahip gruplarla görüşmelerinin devam ettiğini bildirdi.

Haberin Devamı

“SPOR KULÜPLERİYLE MOBİL İŞBİRLİĞİNDE HEDEF 1 MİLYON ABONE”
Toplamdaki 360 bin üyenin 145-150 bininin Fenerbahçe’ye, 55-60 bininin
Beşiktaş’a, 45-50 bininin Trabzonspora ait olduğu bilgisini veren Berkman, günlük abone kazanımında Galatasaray ve Fenerbahçe’nin ilk sırada ve eşit düzeyde bulunduğunu söyledi.
Berkman, spor kulüpleriyle mobil telekomünikasyon işbirliğinde yıl sonunda 1 milyon aboneye ulaşmayı hedeflediklerini kaydederek, önümüzdeki 1-2 ay içinde farklı kulüplerle de benzer uygulamaları hayata geçireceklerini belirtti.
Toplantıda, Galatasaray Spor Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Mümtaz Tahincioğlu ve Avea Pazarlama Grubu genel müdür yardımcılığı görevini kısa süre önce üstlenen Hakan Kaplan da hazır bulundu.