Ekonomi Avrupa’da kavga var

Avrupa’da kavga var

17.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Avrupa Birliği’nin emisyon değerleri ve ek güvenlik donanımlarıyla ilgili kararları, durgunluğun yanı sıra yeni teknolojilere geçişle boğuşan otomotiv endüstrisinde dirençle karşılaştı...

Avrupa’da kavga var

Avrupa Birliği’nin (AB) gerek araçların emisyon değerlerinin sıkışaltırılması, gerekse de şehir içinde hız limitlerine “otomatik olarak uyum” sağlamaya yönelik donanımların kullanılması yönündeki talepleri, özellikle Avrupalı üreticiler tarafından dirençle karşılandı. AB, bu yüzden karbondioksit emisyonlarının düşürülmesi konusunda üreticilerle bir uzlaşma sağlayamazken, ekstra güvenlik donanımlarına yönelik de “olumsuz” yanıtlar aldı.

AB’de bir süredir devam eden ve otomobiller ve hafif ticari araçlarda karblondioksit emisyon standartlarının nasıl daha da sıkılaştırılacağı yönündeki tartışmalar, halen “uzlaşma sağlanamadan” devam ediyor. Özellikle AB’nin en büyük otomotiv üreticisi durumundaki Almanya, çok daha sıkı hedefler konulmasının endüstriyi yaralayacağını ve zaten durgunlukla boğuşan üreticilerin işçi azaltma yoluna gitmeyi tercih edeceğini vurguladı. Uzun süren görüşmeler sonrası AB yetkilileri, 2030 yılında emisyonların, 2021 değerlerinden yüzde 30 daha aşağıda olması konusunda bir karar açıkladı ve Almanya’nın da desteğini aldı. Ancak Hollanda ve Fransa’nın başını çektiği bir grup, yüzde 35’e çektirmek istedi. Bununla birlikte taşımacılık sektöründe bu oranın yüzde 40’a ulaşması gerektiği de vurgulandı.

Sonuçta AB, bu konuda şimdilik bir sonuca ulaşamadı... Zira ülkelerin dizel motorlu araçlara karşı aldığı yasaklama kararları, otomotiv endüstrisinde alternatif yakıtlı araçlara geçişin daha hızlanması anlamına geliyor. Bu da üreticilerin yatırım planlarını gözden geçirmesi ya da ciddi yatırımlara yönelmesi demek. Ancak özellikle Avrupa’daki durgunluk ve ABD’nin ek vergi uygulamaları, şirketleri karlılık ve sermaye konusunda zorluyor.

‘Hız kesme’ atışması

Öte yandan bir diğer tartışma da, AB’nin “güvenlik” önlemleri talebinden kaynaklanıyor. Avrupa Birliği, yayaların korunması ve kazalarda ölümlerin azaltılması amacıyla yeni üretilecek tüm otomobillerin “Akıllı Hız Asistanı” (ISA) ile donatılmasını istiyor. Bu sistem, trafik levhalarını algılayıp, hızı otomatik sınırlamayı sağlıyor. Ancak iddia o ki, Avrupalı otomotiv üreticileri, halen bazı markaların benzer teknolojiyle araç sürücüsüne sadece sesli uyarı gönderen “Hız Sınırı Bilgilendirmesi” (SLI) sisteminin yeterli olabileceği AB’ye bildirmiş. Yani bu konu da şimdilik çözümlenebilmiş değil. Zira ISA, AB’nin “istek” listesindeki 16 donanımdan sadece biri. AB, Otomatik Acil Frenleme sistemi, Şerit Takip Asistanı gibi donanımların da standart olmasını istiyor. Böylelikle 15 yılda, AB’de kaza ölümlerinin 25 bin kişi azaltılabileceği hesaplanıyor.

Yeni Swift de yollarda

Suzuki’nin küçük sınıftaki temsilcisi Swift, yeni nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. Markanın yeni DNA’sını taşıyan modern çizgileriyle dikkat çeken Swift, çift renkli karoser seçeneği ve dik bir şekilde yükselen A sütunuyla sportif görünüme sahip. Dinamik sürüş karakteri ve yüksek teknoloji donanımlarıyla fark yaratan Swift, 1.2 lt 90 HP’lik benzinli motoruyla yüksek verimlilik sunuyor. Swift, GL donanım seçeneği ve 5 ileri manuel vitesli şanzımanla lansman dönemine özel 90 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. GLX donanım seçeneği ve değişken oranlı tam otomatik CVT şanzımanla da yine lansmana özel 106 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Benzinli motor, manuel vitesle fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.7 lt tüketiyor.

Avrupa’da kavga var

Yeni Swift’in modern tasarımlı kokpitinde, 9 inçlik dokunmatik multi medya grubu göze çarparken, gösterge tablosunun ortasında konumlandırılan 4.2 inçlik TFT renkli yol bilgisayarı üzerinden otomobille ilgili birçok veriye erişilebiliyor. İrili ufaklı eşya gözleri ve geniş yaşam alanıyla şehir hayatını kolaylaştıran Swift’in 242 litrelik bagaj hacmi, koltuklar katlandığında 556 litreye kadar ulaşıyor. Yeni Swift’te ABS, EBD, ESP, BAS, Yokuş Kalkış Desteği, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, Lastik Basınç Uyarı sensörü güvenlik donanımları arasında. Anahtarsız çalıştırma sistemi, otomatik iklimlendirmeli klima, hız sabitleyici, 4.2 inç renkli yol bilgisayarı, 9 inçlik dokunmatik multi medya ekranı, navigasyon, elektrikli ön ve arka camlar, otomatik yanan LED farlar, LED gündüz farları ve 16 inç alaşımlı jantlar GLX donanımında standart sunuluyor.

Avrupa’da kavga var

Sessiz sedasız geldi

Kia’nın popüler SUV aracı Sportage, makyajlanan versiyonu ve 1.6 lt dizel-otomatik seçeneğiyle sessiz sedasız Türkiye’de satışa sunuldu. Ön yüzünde ufak tefek değişimler geçiren, arkadaysa stop lambaları farklılaşan Sportage modelinde, en önemli değişim ise uzun zamandır beklenen dizel motor seçeneği oldu. Nitekim araç, bugüne kadar sadece 1.6 lt benzinli motor seçenekleriyle satılmaktaydı. Yeni 1.6 lt dizel motor 136 beygir gücünde ve 7 ileri otomatik vites ile eşleştirilmiş. 169 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Sportage, sadece “Elegance” donanımıyla sunuluyor.

Avrupa’da kavga var

Türünün tek örneği olacak!

İtalyan spor otomobil üreticisi Ferrari, sadece bir adet ve kullanıcısının talepleri doğrultusunda kişiye özel üretilen roadster modeli SP3JC’yi görücüye çıkardı. Ferrari’nin, 1950 ve 1960 yıllarında üretilen efsanevi V12 motorlu Spider modellerinden ilham alınan SP3JC, Ferrari tasarım merkezinde iki yıllık bir çalışmanın sonunda yeniden yorumlandı. Ferrari koleksiyoneri ve müşterisi olan kullanıcısının beğenisine sunulan araç, 780 HP güç üreten motoruyla markanın V12 mirasını sürdürüyor. Ferrari SP3JC, tasarımındaki detaylar, özel çizgileri ve eşsiz rengiyle de dikkatleri üzerine çekiyor. SP3JC’nin ön tarafında bulunan hava çıkışları, ön ızgarası ve keskin tasarıma sahip farlarıyla tamamlanırken, aracın arka kısmında yer alan yatay kesikler kaslı bir görünüş sergiliyor. Ferrari SP3JC’nin sportif yapısı, 780 HP’lik V12 motoru ön plana çıkaran ayrılmış camlarla, parlatılmış alüminyum dış yakıt kapağı ve tek parça karbon fiberden oluşan koltuk arkası barlar gibi belirgin detaylarla belirginleşiyor.

Avrupa’da kavga var

Avrupa’da kavga var

Artık sivillere de hizmet edebilecek...

Dünyanın en iyi arazi araçları arasında anılan Mercedes-Benz Unimog, U 4023 ve U 5023 versiyonlarıyla Türkiye’de macera tutkunlarına yönelik olarak satışa sunulmaya başladı. 1 milyon 599 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip olan ve her biri sipariş üzerine kişiye özel üretilen Unimog, Mercedes-Benz Türk yetkili bayii Ankara Koluman Motorlu Araçlar aracılığıyla sipariş edilebiliyor. Unimog’u Türkiye’de kullanmak için “C” sınıfı ehliyet sahibi olmak ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak gerekiyor.

Tasarımında farklılıklar yaşayan Unimog, isteğe bağlı alınabilen kamera sistemiyle, park kolaylığı sağlıyor. Lastik basınç kontrol sistemi, basınçları zemine göre araçtan inmeden ayarlamayı sağlarken, 45 derecelik yokuşları çıkabiliyor, isteğe bağlı donanımla 1.20 m derinliğindeki sudan geçebiliyor. Unimog’da, 5.1 lt 231 PS’lik motor var. Motor, 8 ileri ve 6 geri vitesli şanzımanla eşleştirilmiş.

Avrupa’da kavga var

PSA’nın üçüzleri Autobest ödülünü aldı

Avrupa medyasının uzman gazetecileri tarafından verilen “Avrupa’nın Alıma En Değer Otomobili 2019” (Autobest 2019) ödülünü yeni Peugeot Rifter, Opel Combo Life ve Citroen Berlingo kazandı. PSA Grubu’nun Programlar ve Stratejiden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Olivier Bourges ödülün, markalarını farklılaştırmayı ve yatırımlarının verimliliğini artırmayı hedefleyerek oluşturdukları stratejinin doğruluğunu ortaya koyduğunu söyledi.

Autobest’in kurucusu ve başkanı Dan Vardie de, ödülün tarihinde ilk kez üç araçlı beir kazanan bulunduğunu anımsatarak, üç aracın da, jüreiyi hem otomobil hem de hafif ticari araç perspektifinden memnun ettiğini söyledi. Autobest, 2001’den bu yana araçları en iyi fiyat/performans/ekipman özelliklerine göre değerlendiriyor.

Avrupa’da kavga var

Avrupa’da kavga var

Avrupa’da kavga var

Hem elektrikli hem de hayli çekici

Audi, Los Angeles Otomobil Fuarı’nda yeni elektrikli konsept otomobili olan “e-tron GT concept”i tanıttı. 4 kapılı coupe otomobil, 590 HP güç üreten iki elektrikli motorla 400 kilometre menzile sahip. Audi, 2 yıl içinde bu aracı seri üretime almayı planlıyor.

2025 yılına kadar tam elektrikli 12 modeli satışa sunmayı planlayan marka, SUV modeli “e-tron” ve 2019’da tanıtacağı “e-tron sportback”in ardından, bir sonraki elektrikli model yaklaşımını gösteren “e-tron GT concept”i tanıttı. 4 kapılı ve 2.9 metre dingil mesafesine sahip olan e-tron GT concept, ön ve arka tekerleklerde iki elektrikli motora sahip. Bu güç, elektrikli otomobiller için özel geliştirilen “e-quattro” 4 tekerlekten çekiş sistemiyle dağıtılıyor. Audi e-tron GT concept, kablolu veya “Audi Wireless Charging” sistemiyle kablosuz olarak şarj edilebiliyor.

Avrupa’da kavga var

Avrupa’da kavga var