'Bay Lüks'ten Türk modacılara Louvres daveti

Toplam 40 bin moda ve lüks tüketim maddeleri üreticisinin bağlı olduğu Fransız Sanat Meslekleri Konfederasyonu Başkanı Mouclier, 'Türk modacılar tanınmak istiyorsa, Louvres Müzesi'nde sergi düzenlesin' dedi

'Bay Lüks'ten Türk modacılara Louvres daveti




Fransa'daki moda ve tüm lüks tüketim maddeleri üreticilerini bünseyinde toplayan Fransız Sanat Meslekleri Konfederasyonu (Confederation Française des Metiers d'Art) Başkanı Jacques Mouclier, Türk modacıların tanınmak istiyorlarsa Louvres Müzesi'nde defile düzenlemelerini tavsiye etti.
"Modanın gelişemeyeceği ülke yoktur" diyen Mouclier, "Örneğin Türk kadınları çok şık ve havalı. Gündelik hayatta Fransız kadınlarından bile daha bakımlılar" saptamısanda bulunduktan sonra şöyle devam etti:
"Modayı yaratmak için ilk aşamada moda okulu açmak gerekir. Fransa'da Louvres Müzesi'nde bize ayrılan kısımda sergi ve defile düzenliyoruz. Burası yabancı modacılara da açık. Türk modacıları da tanınmak istiyorsa buradaki defilelere katılsınlar."
Mouclier, Louvres'daki defileleri bütün dünyadan 2 bin gazetecinin izlediğini de vurgulayarak, burada defile yapmak isteyen Türk modacılara şu yolu izlemelerini önerdi: "Moda Federasyonu'yla irtibata geçip, bir koleksiyon sunsunlar. Federasyon yöneticileriyle görüşüp, bir tarih istesinler, kabul görürse sergilesinler. Tanınmak için orası en iyi merkez."
Lüks ürünlerin dünya başkanı olarak nitelendirilen Mouclier, Türkiye'de belli bir kesimin lüks malları alabilecek imkanlara sahip olduğunu belirterek, Türkiye ile Fransa arasında bu alandaki ticari ilişkilerin daha da gelişeceğine inandığını kaydetti.
Lüks kavramının Fransa'nın, yaşam zevkine getirdiği bir katkı olduğunu söyleyen Mouclier, "Lüks bir günah ve ayıp olarak görülüyordu. Bu kavram değişti. Dünyada kişi başına gelir giderek artıyor. Bu da lüks ürünlerin tüketimini artırıyor. Yani demokratikleşiyor ve tüketim elit kesimin elinden çıkıp yaygınlaşıyor" dedi.

Lüks üretimi işçiler savundu

"Bu kadar aç insan varken lüks üretim kime yönelik olduğu" yönünde sorular aldığını da belirten Mouclier, "Ben de bu soruyu sektörde çalışan 200 bin kişi ve ailelerine sorulmasını istiyorum. Bu sektör istihdam sağlıyor" diye konuştu.
Fransa'daki sosyalist hükümetlerin bir ara lüks üretime karşı bir tutumu olduğunu hatırlatan Mouclier, şöyle konuştu: "Sokaklarda yürüyüş yapıp biz bunun kalkmasını istemiyoruz diyenler bu sökterde çalışanlar oldu. Yürüyüş yapanlar zengin kesim değil, işçi kesimiydi."

Cam işçiliğinden sanat elçiliğine

Çalışma hayatına önce cam işçiliğiyle başlayan Mouclier, 47 yaşına kadar bu sektörde çalıştı. Ardından Houte Couture Federasyonu'nda çalışmaya başlayan Moucelier, moda sektörüne adım atışını şöyle anlattı:
"Bir gün Nina Ricci'nin sahibi geldi ve Lalic isimli firmada çalışıp çalışamayacağını sordu. Firma finansal açıdan zordaydı. Kabul ettim ve bir yıl süreyle firmayı toparlama sorumluluğunu üstlendim. Çok başarılı olduğumu düşündüler ve moda sektörüne geçmemi teklif ettiler. Bu teklif üzerine 1972 yılında moda sektörüne geçtim. 27 yıl Houte Couture Odası'nda başkan olarak çalıştım. Ve bunu tüm hazır giyim üreticilerini de aynı şemsiye altında toplayarak federasyon haline getirdim. İki yıl önce emekli oldum ve Sanat Meslekleri Konfederasyonu'nun başına geçtim."

300 milyar franklık sektör

Mouclier, İstanbul'a Galatasaray Eğitim Vakfı yararına önceki gün düzenlenen "Paris'in ünlü markalarının ilkbahar - yaz koleksiyonları" defilesi için geldi. Fransa'nın ihracatını artırmayı planladığı ülkeleri gezdiklerini belirten Moucler, "Bu çerçevede, Beyrut, Amman ve İstanbul olmak üzere bir Ortadoğu turu düzenlendi" dedi.
Başında bulunduğu, Fransız Sanat Meslekleri Konfederasyon'una bağlı 26 federasyonun bulunduğunu söyleyen Mouclier, "Konfederasyona bağlı 40 bin şirket var. Bu söktörün 300 milyar franklık (26 katrilyon lira) cirosu ve 200 bin çalışanı blunuyor. Cironun yüzde 60'ını ihraç ediyoruz. Yani 180 milyar franklık ihracatımız var. Faaliyet alanları Houte Couture, kristal, porselen, takı, deri, parfümeri, antika ve çiçek" dedi.
Temsil ettikleri sektörlerin hammaddelerinin pahalı olmadığını kaydeden Mouclier, "Ürünlerimizin katma değeri yüksek. Bu bir yerde yaratıcılık demek. El emeği, insan gücü. Bütün bunları eklediğimiz zaman ihracat açısından çok başarılı bir sektör oluyor. Katma değer ihraç ediyoruz. Hammadde üzerine eklenen değer çok yüksek" diye konuştu.

Genç kız yolda bulduğu 13 bin doları getirdi, kuyumcu sahibini bulduİstanbul Kartal’da yolda içinde 13 bin dolar olan bir zarf bulan genç kız, "Ben bunu yerde buldum sanırım sizin olabilir' diyerek kuyumcuya bıraktı. Paranın fotoğrafını çeken, sosyal medyada paylaşan kuyumcu, zarftaki dekonttan yola çıkarak sahibine ulaştı. Parayı sahibine veren Kuyumcu, " Bence parayı bulup getiren ve teslim eden kız benden daha gurur kaynağı. Alkışlanacak biri varsa bence o kız olmalı. Bu, bir zincirleme iyilik oldu." dedi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber