BES hedefleri aşıyor

Toplumda Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) konusunda bilincin artması halinde 10-15 yıl içinde katılımcı sayısının 20 milyona ulaşabileceğini söyleyen ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries, BES’in yapılan tahminlerden daha hızlı büyüdüğüne dikkat çekti

BES hedefleri aşıyor

Devlet katkısının etkisiyle Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) tahmin edilenden daha hızlı büyüdüğünü kaydeden ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries, sisteme birçok yeni giriş olduğunu ve toplumun bilinçlenmesiyle 10-15 yıl içinde BES’in 20 milyon katılımcıya ulaşabileceğini söyledi. Şu an Türkiye’de bireysel emeklilik sözleşmesi olan 3 milyon kişi bulunduğunu hatırlatan Jetse de Vries, “10 ya da 15 yıl sonra 20 milyon katılımcıyı görebilmemiz için insanların BES hakkında bilinçlendirilmesi gerekiyor” dedi.
Devletin, insanların BES hakkında bilinçlendirilmesi için sektöre yardımcı olması gerektiğini belirten de Vries, “Katılımcılara BES’i ayrıntılı olarak anlatmamız gerekiyor. Bu açıdan, yeterince bilgisi olan ve iyi eğitilmiş bir satış ekibi oldukça önemli. Bu satış ekibinin banka çalışanları ya da acenteler olması fark etmiyor, önemli olan sigorta şirketlerinin eğitim için bir bütçe ayırması” diye konuştu.

‘BES UZUN VADELİ BİR YATIRIM MODELİ’

Her yeni sistemin beraberinde bazı sorunları da getirdiğini vurgulayan ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries, “Stopaj konusu çok fazla kişinin sistemden ayrılmasına sebep oldu. Ancak bunun artık biteceğini düşünüyorum. Devlet her 100 lira için 25 lira verdiği sürece insanlar sistemden çıkmadan önce durup tekrar düşünecek. Sistem bu açıdan katılımcılarını kendisine bağlayacaktır” dedi.
“Bireysel emeklilik, diğer yatırım araçları gibi kısa vadede size kazandıracak bir sistem değil, uzun vadede tasarruf edeceğiniz bir sistem” diyen de Vries, kısa vadeli birikim yapmanın bu sistemin mantığına uymadığını söyledi.
İnsanların bu açıdan BES’i yanlış anladığına dikkat çeken de Vries, “Eğer hâlâ BES’e biraz para yatırırım, biriktiği zaman paramı çekerim diye düşünenler varsa bunun yanlış olduğunu bilmeleri gerekiyor. Paranızı sistemde daha uzun bir süre tutmalısınız, yeni sistem bu noktada oldukça açık” şeklinde konuştu.

İhtiyaca göre kasko dönemi

Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, kasko branşının genel şartlarında yürürlüğe giren değişiklikleri değerlendirdi. Kasko sigortalarında yapılan düzenlemelerle ilgili Liberty Sigorta acentelerine yönelik bilgilendirme toplantısı yapan ve 5 Nisan’da sigorta sektöründe bir ilke imza atarak Liberty yönetimi olarak Twitter’da canlı oturumda tüketicilerin sorularını yanıtlayan Yergin, Türkiye’deki kasko sigortalılık oranlarıyla ilgili bilgi verdi.
Türkiye’de trafiğe çıkan araç sayısının yaklaşık 16 milyon 800 bin olduğunu belirten Yergin, sigortalı araç sayısınınsa 4 milyon 700 binlerde olduğunu söyledi ve sigortalılık oranın yüzde 22 olduğunu dile getirdi.
Yeni uygulamayla dar kasko, kasko, genişletilmiş kasko ve tam kasko olmak üzere 4 farklı sigorta ürününün sunulacağını ifade eden Yergin, “Buna göre, çarpışma, yanma ve çalınma gibi temel risklerden bir kısmına teminat almak isteyenler dar kasko, ana teminatların hepsini almak isteyenler kasko, bu ana teminatlara ek olarak isteğe bağlı farklı teminatları talep edenler genişletilmiş kasko, aracını her türlü riske karşı sigortalamak isteyenler ise tam kasko sigortasını seçebilecek. Tam kaskoda ise ana ve ek teminatların tamamı için güvence verilecek” şeklinde konuştu.
Yergin, “Liberty Sigorta olarak, Sigortalı nezdinde açık ve güvenilir olmak adına, rayiç bedel tespitini TSB tarafından ilan edilen listeyi esas alarak yapacağız. Orijinal yedek parça kullanımına devam edeceğiz. Bugün olduğu gibi yarın da geniş anlaşmalı servis ağı ile hizmet vermeye devam edeceğiz” dedi.

Trafİk ve kasko tek pakette

Değişiklikler sonrasında kendilerine müşteri odaklı olmak adına trafik ve kasko ürününün tek bir pakette sunulmasına dair gelen tüketici önerilerinden de bahseden Ragıp Yergin, “Bu önerileri aldığımızda, son 3 yıldır trafik ve kasko poliçelerini tek bir poliçede birlikte sunduğumuz ‘TrafiKasko’ ürünümüzden de bahsettik. Tek bir poliçede iki ürünün teminatlarına sahip olarak, ödeme ve takip işlemlerini kolaylaştırabileceğini öğrenen kişilerin Liberty’nin öngörülü bakış açısına sahip olduğunu belirtmeleri, şirket olarak ne kadar doğru bir şekilde, müşteri ihtiyaçlarını keşfederek ve onlara uygun ürünler yaratarak çalıştığımızı bir kez daha tescillemiş oldu. Bu, bizim için en önemli göstergedir” şeklinde konuştu.

Tarım sİgortaları konferansının yıldızı

TARSİM, Ukrayna’nın Kiev kentinde düzenlenen Uluslararası Tarım Sigortaları Konferansı’nda konuşmacı olarak yer aldı. 22 ülkeden 70’ten fazla şirketle 100’den fazla katılımcının katıldığı konferansa ülkemizi temsilen Tarım Sigortaları Havuzu Yönetim Kurulu Üyesi Murat Kayacı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan Tarım Sigortaları ve Doğal Afetler Daire Başkanı Bekir Engürülü ve Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi Teknik Müdürü Necati İçer katıldı.
Uluslararası Tarım Ürünleri Sigortacıları Birliğinin (AIAG) Başkanı Kurt Weinberger konuşmasında, TARSİM’in bu konuda sistem kurmak isteyen tüm ülkelere model olduğunu belirtti.
“Tarım Sigortalarında Devlet-Özel Sektör İşbirliği Konusunda Türkiye Deneyimi” başlıklı TARSİM sunumu toplantının ilgiyle takip edilen oturumu oldu. Konferansta TARSİM delegasyonu hiç yalnız kalmadı, bilgi almak isteyen farklı ülke delegeleri her fırsatta onların yanındaydı.

Engelsiz sanatçılara Axa desteği

Engelsiz sanatçılar yetiştirmek amacıyla 2002 yılında kurulan Türkiye Engelsizler Kültür Sanat ve Eğitim Merkezi yardım ve bağış almadan kendi imkanlarıyla çeşitli oyunlar sahneye koyuyor, bu sayede de engelli genç kızların okuması için burs sağlayacak sponsor topluyor.
Teksem’in meme kanserini konu alan “Farkındayım Korkmuyorum” projesi kapsamında “Adını Sen Koy” isimli tiyatro oyununa Axa Sigorta da destek vererek engelli genç kızların eğitim hayatlarını sürdürmesine katkı sağladı.
Axa Sigorta tarafından yapılan açıklamada, “Birçok uygulama ve projemiz sektörde örnek teşkil ediyor. Misyonumuz doğrultusunda gerçekleştirmiş olduğumuz kurumsal sosyal sorumluluk girişimlerimizin de aynı şekilde bir dalga etkisi yaratmasını istiyoruz. Bu nedenle Teksem ile yapmış olduğumuz işbirliğimizin tüm kuruluşlara yol göstermesini diliyoruz” denildi.

Groupama - Auto King İşbirliği

Groupama Sigorta, yeni hizmeti Oto Ekspres’O sayesinde, sigortalılarına hasar onarım hizmetlerinde büyük avantajlar sağlıyor. Hasar onarımında müşterilere hızlı, kaliteli çözüm ve odaklı hizmetin yanı sıra, avantajlar sunmayı hedefleyen Groupama, Türkiye genelinde ve KKTC’de hizmet veren “Auto King” ile işbirliği yapıyor.
Hasar durumunda Groupama Sigorta müşterilerine sunulan en önemli yeniliklerden biri de Groupama ile hasarsızlık indirimini koruma avantajının sağlanması. Yılda bir adet hasarda, aracın Auto King servislerinde onarılması durumunda, Groupama ile yenileme döneminde hasarsızlık indirimi kademesi korunuyor.
Oto Ekspres’O kapsamında hasar onarımını Auto King servislerinde gerçekleştirecek hususi araç sahibi Groupama müşterileri, hasarsızlık indirimi koruma avantajı dışında, araç onarım süresince kiralık araç imkanı, servislere 7/24 araç kabulü, orjinal parça değişimi, hızlı ve iki yıl garantili onarım, cilalı şampuanla temizleme, oto bakım ve koruma hizmetlerinde yüzde 30 indirim gibi ücretsiz avantajları kullanabiliyor.

Trafİk sİgortasına yeni düzenleme

1 Nisan’da değişen kasko genel şartlarının ardından 2014 yılında zorunlu trafik sigortasının genel şartlarının da değiştirilmesi planlanıyor.
Genarali Sigorta Oto Sigortaları Müdürü Pınar Doğru, yeni düzenlemeyle sigorta şirketlerinin trafik sigortasında sürücüler için sorgulama ekranı açacak olmasını değerlendirdi.
Günümüz koşulları ve teknolojik gelişmeler sonucunda sigortalıların acenteler aracılığıyla öğrenebildikleri primleri şirketlerin web sayfasından daha çabuk öğrenme imkanına sahip olacaklarını belirten Doğru, “Böylece bu uygulamayla şeffaflık sağlanacaktır. Ancak her durumda sigortalılar, acenteler aracılığı ile kurmuş oldukları iyi iletişim nedeniyle acentelerinden de fiyat almaya devam edeceklerdir” şeklinde konuştu.
Trafik sigortasında belirlenecek primlerin şirketler tarafından 1 ay boyunca değiştirilemeyeceği uygulamasına ilişkin Doğru, “Sigorta şirketleri tarife primlerini belirledikten sonra her yılın ocak ve temmuz ayında yürürlüğe girecek tarifelerini Hazine Müsteşarlığı onayına sunmaktaydı.
Yeni düzenlemeyle Hazine Müsteşarlığı sadece teminat limitlerini belirleyecektir. Sigorta şirketleri ise trafik sigortası primlerini 1 ay süreyle değiştiremeyecektir. Bu uygulamayla sigortalılara sunulan fiyat teklifleri 1 ay süreyle aynı kalacaktır” ifadelerinde bulundu.

Memnunİyette Anadolu liderliği

81 ilde, 10 bin 969 tüketiciyle bilgisayar destekli telefon anketi yapılarak ve özel ekonometrik analiz modeliyle belirlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2012 yılı 4’üncü çeyrek sonuçlarına göre, sağlık sigortası ve kasko sektöründe Anadolu Sigorta müşteri memnuniyetinde lider şirket oldu.
Araştırmada müşteri beklentisi, algılanan kalite, algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri şikayeti ve müşteri bağımlılığı gibi kriterler ölçüldü. Anadolu Sigorta, daha önce de 3 yıl sigorta sektöründe müşteri memnuniyetinde lider olmuştu.
2005 yılından bu yana gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “Sektörümüzün öncü şirketlerinden biri olarak sunduğumuz tüm ürün ve hizmetleri, sigortalılarımızın talep ve ihtiyaçları doğrultusunda sürekli yeniliyoruz. Aldığımız bu sonuç bizi fazlasıyla gururlandırdı” dedi.

Pencereden atlayan kadını yakalamak isterken...Zeytinburnu'nda psikolojik sorunları olduğu belirtilen 32 yaşındaki Fulya B., pencereden atladı. Esnaf İbrahim Türkeli düşen kadını havada yakalamak isterken ağır yaralandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber