Ekonomi Beyaz altın tekstilcinin keyfini kaçırdı

Beyaz altın tekstilcinin keyfini kaçırdı

17.10.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Tekstilciler, krizin talep üzerindeki etkileri daha yeni yeni atılmaya başlanmışken pamuk fiyatındaki artışı ürünlerine yansıtmayla karşı karşıya kalmanın gerginliğini yaşıyor.

Beyaz altın tekstilcinin keyfini kaçırdı

Hey Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş pamuk üreticisi olan ülkelerin fiyat artışlarından daha az hasar alacağını dile getirirken şöyle dedi:
"Türkiye'de önemli bir üretici bu yılki rekoltenin de 500 bin tonun üzerinde olması bekleniyor ancak ürettiğinin yarısını da satan bir ülke olduğumuz için kendimize yetemiyoruz. Devlet desteği şart, pamuk üreticilerine prim desteği, teşvik verilmeli. Tarımda uzun süredir yaşanan ciddi problemler var bunlar ancak iyi bir tarım politikasıyla aşılabilir. Şu anda ölü sezon olmasına rağmen fiyat artışları sürüyor. Özellikle de kasım - aralık, yani taleplerin yüksek olduğu dönemler beni korkutuyor."
Maliyetlerinin yüzde 45'inin kumaştan kaynaklandığını belirten Bektaş, "Pamuğa gelecek yüzde 20'lik bir zam, bizim fiyatları yüzde 10 yukarı çeker" diye konuştu.

‘Yaza zam gelebilir’
Perspective Yönetim Kurulu Başkanı ve İHKİB Yönetim Kurulu üyesi Hüseyin Gencel, fiyat artışlarının yaz dönemindeki koleksiyonlara zam olarak yansıyabileceğini ifade etti. İtalya, Fransa gibi birçok ülkenin kumaş imalatlarını Çin'e taşımaya başlamasının Türk pazarı için pamuk fiyatı artışlarından daha ciddi bir sorun olduğuna değinen Gencer, "Çin'de üretip maliyetlerini düşürmeleri bizim için sorun. Rekabet daha da artıyor. Pamuk dışında da polyester ürünlerin de fiyatında artış var. Bu alanda da Çin'in iddialı olduğu unutulmamalı" dedi.
VF Türkiye Genel Müdürü Alp Tiryaki de pamuk fiyatlarındaki artışın 4-5 ay sonra bitmiş ürünlere yansıyacağını belirterek, "Bu oranın yüzde 8-10'da kalacağını tahmin ediyorum" dedi.


‘Fiyat kalitenin önüne geçiyor’

Haberin Devamı

Fiyat artışlarının üreticileri zorlayacağını dile getiren Ayaydın Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, konuyu şöyle değerlendirdi:
"Türk tekstil ve hazırgiyim sektörü, dünyadaki rakipleriyle girdiği mücadeleden pamuk fiyatındaki artış nedeniyle kopmamak için kaliteden ödün vermeyecek. Ancak farklı alanlarda tasarrufa gidecekler. Uzakdoğu ile fiyat anlamında ezici bir fiyat rekabeti var. Kıyaslandığında elbette biz kaliteli ürün yapıyoruz ama müşteri bir noktadan sonra kaliteden ziyade fiyata da bakıyor. 5 centlik bir fark toplamda ciddi farklar yaratabiliyor. Müşteri için kalite vazgeçilmez olmaktan çıkıp fiyatın gerisinde kalıyor."