Ekonomi Bir dizi izledi hayatı değişti

Bir dizi izledi hayatı değişti

29.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

‘The Hotel’ dizisini izlerken gelecek planını yaptı. Dizideki otelde dolaşan genel müdür ve asistanına imrenen Sabine Dorn Ağlagül, şimdi dünyanın en önemli otel gruplarından Starwood’un Türkiye Bölge Müdürü

Bir dizi izledi hayatı değişti

Sabine Dorn-Ağlagül, dünya çapındaki Starwood Grubu’nun Afrika, Avrupa ve Ortadoğu bölgesinin tek kadın bölge müdürü, dünyada ise sadece birkaçından biri. Aynı zamanda grubun Etiler’de 2012’de açtığı Le Meridien otelinin de genel müdürlüğü görevini yürütüyor.
Türkiye’yi ve Türkleri oldukça iyi tanıyan Dorn-Ağlagül, kullanılan kavramlara da alışmış. “Türkiye’ye gelmek kısmetimde varmış, buna çok önem veriyorum” diyor. Dorn-Ağlagül, kariyer planını ise 90’lı yılların başında izlediği bir diziyle karar veriyor ve bunun için emin adımlarla ilerleyişini şöyle anlatıyor:
“The Hotel diye bir dizi vardı. San Francisco Drake Hotel’de geçiyordu. Orada bir otel müdürü ve asistanı sürekli oteli dolaşıyorlar. Çok heyecanlılar, etrafta gezinip duruyorlar. Asistan çok güzel bir kız, uzun siyah saçlarıyla falan. O zaman kendime, ‘asistan kadar güzel değilim en iyisi genel müdür olayım’ dedim. Asıl mesele hedeflerinizi belirlemek. Doğru hamlelerle ilerlemek. Mesela başka bir genel müdür ‘35’inden önce genel müdür olman zor’ derken 33’ümde oldum. En önemli şey ise bunu dile getirmek, seslendirmek, o zaman hem kendiniz, hem de çevreniz buna daha da inanıyor.”

Öğretmeni görümcesi...
Sabine Dorn Ağlagül, 3 yıl daha Türkiye’de. Ardından daha iyi bir kariyer seçeneğiyle ‘neresi olursa gidebileceğini’ söylüyor.
Mutlaka bir ayağının Türkiye’de olacağını vurgulayan Dorn Ağlagül’ün eşi de Türk. Adana Hiltonsa Oteli’ndeki görevine başlarken Türkçe öğrenmek isteyen Dorn Ağlagül, Türkçe öğretmeninin ağabeyiyle evleniyor. Dorn Ağlagül, “Eşim Türk, yakın arkadaşlarım var, evim var. Mutlaka hep buralarda olacağım. Starwood’un da yatırımları katlanarak artıyor” diyor.

3 yılda 2’ye katlayacak
Starwood’un 9 markasından 7’si Türkiye’de. Bugüne kadar 9 marka sadece İngiltere ve Dubai’de tamamlanmış. Dorn Ağlagül, 7 markanın Türkiye’de olmasını, Starwood’un Türkiye’ye verdiği önem olarak gösteriyor ve devam ediyor:
“Türkiye çok önemli ekonomik dinamiklere sahip, hızlı ve kararlı büyüyor. Starwood Grubu’nun, St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien, Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft ve Elements markaları bulunuyor.
Westin ve Elements Türkiye’de yok. Üç yıl içinde buradaki varlığımızı ikiye katlayacağız. 2012’den beri de iki kat büyüttük. Önümüzdeki yıl beş otel açmak niyetindeyiz. Westin için İstanbul’da gerekli lokasyona bakıyoruz. Yani 8’inci markamız da buraya geliyor.”

Tahinli, humuslu ekler
Dünyadaki tüm Starwood otelleri için ‘ekler’in önemine dikkat çeken Dorn Ağlagül, hem uluslararası, hem de yerel lezzetlerle ekler geleneğini sürdürdüklerini dile getiriyor.
Dorn Ağlagül, “Bizim markamıza ait iki önemli nokta var. İlki İstanbul’a geldiğinizde bu sadece eski İstanbul değil. Konumumuz çok güzel, bizim hedef kitlemiz aynı zamanda yaratıcı düşünen insanlar. Bebek, Arnavutköy, Levent gibi alanlara çok yakınız, bu insanlar da hedefimiz. Ekler ise, her Starwood otelinin geleneği. Mesela Türkiye’de tahinli ve humus ile uskumrulu olanlar bizim, tamamen burada Türk şeflerimizin yaptığı reçeteler” diyor.