Ekonomi Bir Varmış Bir Yokmuş ile kerevetine çıkacaklar

Bir Varmış Bir Yokmuş ile kerevetine çıkacaklar

07.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin önde gelen perakendecileri, açılımı ‘Bir Varmış Bir Yokmuş’ olan 1V1Y.com adındaki fırsat sitesiyle online alışverişe girdi. Sitenin Yönetim Kurulu Başkanı Hotiç, 2012 sonunda 1.5 milyon üye hedeflediklerini söyledi

Bir Varmış Bir Yokmuş ile kerevetine çıkacaklar

Perakende sektörünün önde gelen isimleri sanal ortamda buluştu. ‘1V1Y’ adında bir fırsat sitesi kuran bu isimler, müşterilerine e-ticaret kanalıyla hizmet vermeyi amaçlıyor. 1V1Y’nin Yönetim Kurulu Başkanı olan Hotiç Ayakkabı’nın sahibi Mehmet Hotiç, aynı zamanda sitenin isim babası. 1V1Y’nin açılımının ‘Bir Varmış Bir Yokmuş’ olduğunu söyleyen Hotiç, “Bu siteyle yazacağımız hikayenin konsepti, felsefesi ve hayata geçiş süreci benim için sonuçlarından daha önemli “dedi.
1V1Y’nin sezon ürünleri de olan, fırsat da sunan bir online alışveriş sitesi olduğunu belirten Hotiç, 50 markalı bir yapıya sahip olduklarını kaydetti.
1V1Y isminin sektöre bir gönderme olduğunu ifade eden Hotiç, “Bir Varmış Bir Yokmuş, malın hızını ve dinamizmini ifade ediyor. İnternet ortamında düzenlenen kampanyalarla yürüyen iş modelleri var. Ürünler sabah saatlerinde başlayan kampanyalarla kısa bir sürede tükenebiliyor. Yani bir varlar bir yoklar. 1V1Y’de de bu iş modelinden hareketle ürünler bir an var olacaklar bir an sonra yok olacaklar” dedi.

Dijital ortamda sahicilik
1V1Y ortaklarının hemen hemen hepsinin bu sektöre yıllarını veren isimler olduğunu belirten Hotiç, şunları söyledi: “Her birinin sektöre dair bir hikayesi var. Bir Varmış Bir Yokmuş bu ortak kimliğe de gönderme yapıyor. 1V1Y yepyeni bir iş modeli sunuyor. Bu iş modelinin içerisinde hem sezon satışları hem de kampanyalar bulunuyor.”
Bu ismin seçilmesindeki en önemli nedeninin 1V1Y’nin sadece bir e-ticaret şirketi olarak değil, aynı zamanda bir marka olarak algılanmasının amaçlanması olduğunu kaydeden Hotiç, “Önemli olan dijital ortamda sahici olabilmek. Güven sağlamak ve müşteriye dokunabilmek” diye konuştu.

Online dergisi olacak
1V1Y.com sitesinde online dergi de bulunduğunu anlatan Mehmet Hotiç, “Bu dergi ile üyeler güncel moda haberleri, trendler ve stil önerilerine ulaşabilecekler” dedi. Online derginin 40 sayfa olacağını belirten Hotiç, “Sitede ayrıca ‘an’lar bölümü de yer alacak. Bu bölümde tüketicilerimizin içinde bulundukları anlara yönelik ürünler olacak.”




Perakendeciler bir araya geldi


1V1Y’nin kurucuları şöyle :
- Abdullah Kığılı - Kığılı
- Ahmet Can Tarkan - Dilasima
- Burak Çelet - Desa
- Burhan Özkan - Ommedya
- Yomi Kastro - Inveon
- Yüksel Başesgioğlu - Zeki Triko
- Kerem &Furkan Gözalan - Converse/Asport
- Mehmet Hotiç - Hotiç
- Ramazan Kaya - Saat & Saat
- Ümit Zaim - Derimod
- Ali Tahsin Özlenir - Diesel
- Tekin Acar - Tekin Acar Kozmetik
- Nejdet Ayaydın - İpekyol
- Yılmaz Yılmaz - Koton
- Aysel Balkan Sancaktar - Göz Grup
- Mehmet Rıza Aytek - Vitrin Grup



‘2012’DE 1.5 milyon üyeye ulaşmayı hedefliyoruz’


Online perakende sektörünün en büyük oyuncusu olmak istediklerini söyleyen Mehmet Hotiç, “Önümüzdeki iki yıl içinde Türkiye’deki tüm noktalara ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Yıl sonunda 300 bin üyeye sahip olmayı amaçladıklarını belirten Hotiç, “2012 sonunda da 1.5 milyon üyeye ulaşmak istiyoruz. Önümüzdeki yıl biterken sektördeki ilk 3 firmadan birisi olacağız” diye konuştu. Hotiç, sitenin yatırım bedelinin 10 milyon TL olduğunu kaydetti.
Sitede en’ler bölümü bulunduğunu anlatan Hotiç, şöyle devam etti:
“En’ler bölümünde, en pahalı, en ucuz, en farklı, en renkli, en trend ürünler yer alacak. 4.90 TL’ye de ürün olacak 490 TL’ye de... Sitede büyük indirimlerin yer alacağı ‘günün fırsatları’ ve sezon ürünlerinin yer alacağı ‘sezon’ bölümleri de bulunacak.”



Kış güneşi altında

Sarar, yeni sezonda yeni fırsatlarla giriyor. Parolu kartlarıyla 300 lira ve üzeri alışveriş yapanlar 100 lira Paropuan kazanacak. Yeni sezonda Sarar Erkeği koleksiyonuna bej ve gri ton sür tonları hakim. Fitilli kadife pantolonlar ve tek ceketler dik yakalı trikolarla tamamlanıyor.
Koleksiyonda ekose gömleklere ve çelik örme trikolara da yer verilmiş. Sarar Kadını koleksiyonu için de toprak tonları, bej ve ekru kullanılmış. Çivit mavisi ipek gömlekler, gabardin ceket ve pantolonlar ise kış güneşi altında dikkat çekmek isteyenle için tasarlanmış.




Onur, mağaza zincirine Uzunköprü’yü ekledi

Kurumsal kimliğini yenileyen Onur Market, Uzunköprü Mağazası’nı hizmete açtı. Açılış töreninde konuşan Özen Grup CEO’su Cemal Özen, Onur ve Onurex markaları ile İstanbul ve Trakya Bölgesi’nde 134 noktada hizmet verdiklerini söyledi. Açılış törenine Uzunköprü Kaymakamı Uğur Kolsuz, Uzunköprü Belediye Başkan Yardımcısı Hüsamettin Çopra, Uzunköprü İlçe Emniyet Müdürü Osman Dal’ın da katıldığı mağaza 700 metrekarelik alanda kuruldu.



YKM Agenda, Zeynep Tosun ile işbirliği yaptı


YKM’nin çalışan şehirli kadınlara hitap eden özel markası Agenda, bu sezon tasarımcı Zeynep Tosun ile işbirliği yaptı.
Agenda by Zeynep Tosun koleksiyonu günümüzün modern ve şehirli kadınından ilham almış. Koleksiyon 90 parçadan oluşuyor ve birbirleriyle kolayca kombinlenebiliyor. Krep ve poliviskon kumaşların ağırlıkta olduğu giysiler pudra, krem, camel tonları, lacivert ve siyah renklere sahip.
Koleksiyonda smokin tarzı takımlar, dökümlü yüksek bel pantolonlar, yüksek bel pilili etek ve elbiseler yer alıyor.

Tesettürün internette fırsat mağazası açıldı

Haberin Devamı

Yarım milyon dolar yatırımla kurulan AKmagaza.com kadın, erkek, çocuk giyim, aksesuar ve ev tekstiline kadar uzanan geniş bir ürün yelpazesiyle online alışveriş fırsatı sunacak.
Giorgio Armani, Diesel, L’oreal Paris, Pierre Cardin, Cacharel, Özdilek, Kayra, Armine, Setrms, Tuba&VENN, Nihan, EkolOn gibi markaların ürünlerinin satıldığı AKmagaza.com, kozmetik, parfüm, abiye giyim, ayakkabı, çanta, saat, eşarp ve tesettür alanında üyelerine alternatifler getirecek.



Köfte - ekmeğe ‘Uyum’lu marketler geliyor...


Uyum Gıda Genel Müdürü Sait Koç, “Mağazalarımızın önünde özel tasarlanmış ‘köfte arabalarında’ ekmek arası köfte pişirip satacağız” dedi


Uyum Gıda, İstanbul merkezli bir perakende zinciri. 1998 yılında kurulan zincirin 28 bin metrekare satış alanına sahip 42 mağazası bulunuyor.
Uyum Gıda’nın önümüzdeki günlerde ilginç bir projeye imza atacağını söyleyen Genel Müdür Sait Koç, “Mağazalarımızın önünde köfte-ekmek satmaya başlayacağız” dedi.
Köftenin 100 gram olacağını belirten Koç, “Ekmeği de özel pişirilecek. Kendi tesislerimizde üreteceğiz. Mağazalarımızın önünde özel tasarlanmış içinde soğutucusu, ızgarası olan “köfte arabalarında” pişirip, ekmek arası köfte satacağız” diye konuştu.
İnsanların zamanının giderek çok değerli hale geldiğini belirten Koç, şöyle devam etti: “Evde yemek yapma zamanı da giderek azalıyor. Gelişen tüm ülkelerde aynı süreçler yaşanıyor. Zamanın büyük kısmı işte ve yolda geçiyor. Biz sadece hayatı kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Örneğin bu bağlamda, tüketiciye hazır yemek sunmayı da planlıyoruz.”

Ayşe Tüter Mutfağı
Yemek uzmanı Ayşe Tüter’in uzun yıllardır danışmanları olduğunu belirten Sait Koç, hazır yemek işiyle ilgili şu bilgileri verdi:
“Pişmeye hazır yemekleri Uyum mağazalarında Uyum’un “Ayşe Tüter Mutfağı” alt markası ile tüketiciye sunmaya başlayacağız. Kasım ayı içinde pişmeye hazır, lezzetli, hijyenik ve çok sağlıklı ürünlerden oluşan menülerle hazır yemek çeşitlerini mağazalarımızda satışa sunmayı planlıyoruz.”
Klasik ‘tencere yemeği’ denilen et yemeklerinden oluşan bir mönü hazırladıklarını kaydeden Koç, “Bu ürünlerin hiçbirinde herhangi bir katkı maddesi kullanılmayacak, sadece yağ ve tuz bulunacak. Hangi baharatlarla kullanılabileceği, ne kadar sürede pişmesi gerektiği ve gerekli diğer tüm bilgiler, her ürünün üzerindeki etiketlerde detaylı bir şekilde anlatılacak” dedi.
Tüketicilerin bu ürünleri evlerindeki fırınlarda, her ürünün üzerinde belirtilen sürelerde pişirerek hazır hale getirebileceğini ifade eden Sait Koç, “Hazır yemek ürünlerini, taze sunabilmek için günlük hazırlayacağız” diye konuştu.

Zeytinyağlı baklava üretecek
Tüm dünyada, özellikle gelişmiş ülkelerde artık tüm marketlerde bu tür ürünlere sıkça rastlandığını söyleyen Koç, “Bu ürünler raflarda iki şekilde yer alıyor. Birincisi, bizim yaptığımız gibi çiğ, pişmeye hazır yemekler. İkincisi ise pişmiş ve soğutulmuş ürünler” dedi.
Gıda perakendecileri, tüketicinin en iyi, en kaliteli gıda ürününü en uygun fiyatla satın almasının bir garantisi olduğunu anlatan Sait Koç, “Biz buna inanıyoruz. Tüketici adına mal satın alıyor, mağazamıza koyuyoruz. Kendimizin ve ailemizin yemeyeceği bir şeyi mağazalarımızda satamayız” dedi.
Tüketicilerin Uyum mağazalarında yakın zamanda yeni tatlarla tanışacağını belirten Koç, “Şu sıralar ‘zeytinyağlı baklava’ üzerinde çalışıyoruz. Kendi tesislerimizde deneme üretimi yapıyoruz. İlk örnekler çok olumlu karşılandı” diye konuştu.



Bir ay içinde sekiz mağaza açacak

Halka arz sırasında koydukları hedefin Uyum’un 2011 yılı sonunda yüzde 100 büyümesi olduğunu hatırlatan Sait Koç, şöyle devam etti: “Bugün itibariyle bu hedefe çok yaklaşmış durumdayız. Mağazalaşma çalışmalarımız büyük bir hızla devam ediyor.
Önümüzdeki bir ay içinde sekiz yeni mağaza açacağız. Böylelikle mağaza sayımız 50’ye, satış alanı büyüklüğümüz de 38 bin 500 metrekareye ulaşacak.
Yılsonuna kadar beş adet mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Onlarla birlikte satış alanı büyüklüğümüz 46 bin metrekareye ulaşacak ki böylece hedefimize de ulaşmış olacağız.”



‘Sitelerle birlikte büyüyoruz’

Uyum’un site mağazacılığına ağırlık verdiğini kaydeden Sait Koç, “İstanbul’un birbiri ardına toplu konutların ve sitelerin inşa edildiği gelişim bölgelerinde büyüyoruz. Bir başka deyişle Uyum Gıda, İstanbul’un gelişmesiyle uyumlu bir büyüme gösteriyor” dedi.
Koç, şunları söyledi: “Mevcut mağazalarımızın yarısı bu bölgelerde. Yeni açacağımız mağazaların da birçoğu yeni yerleşim bölgelerinde olacak. Örneğin Uğur Mumcu, Şerif Ali, Taşdelen ve Kayabaşı mağazalarımız bunlardan birkaçı.”
Uyum olarak İstanbul dışına da çıkacaklarını belirten Koç, “Önümüzdeki bir ay içinde açacağımız mağazalardan biri Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde olacak. Önümüzdeki yıl da Edirne, İzmit, Adapazarı ve Bursa’da mağaza açmayı planlıyoruz” diye konuştu.