Ekonomi Birkaç yıla Nissan yerli olacak

Birkaç yıla Nissan yerli olacak

14.11.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Nissan’ın Türkiye’de muhtemel yatırımı birkaç yıldır gündemde. Ancak halen kesin karar yok. Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Çağlar, “2-3 yıl içinde böyle bir yatırım şansının olacağına inanıyoruz” dedi

Birkaç yıla Nissan  yerli olacak

Japonya’nın ikinci büyük otomotiv üreticisi olan ve Renault ile ittifakı bulunan Nissan’ın Türkiye’de yatırım yapacağı konusu, birkaç yıl önce gündeme gelmişti. Ortağı Renault’nun Bursa’daki tesisinden verimlilik ve kalite anlamında çok memnun olan Nissan, bunun “eninde sonunda” gerçekleşeceğini ancak alınmış kesin bir karar olmadığını defalarca belirtmişti. Bu konunun en çok büyük destekçisi de, Renault’nun Türkiye’deki ortağı Oyak Grubu’ydu. Oyak, bu konuda istekli ve ümitli olduğunu yineledi.
Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, Oyak Grubu’nun Renault ile yürüttüğü ortaklığın yanı sıra, Türkiye’de Nissan ile de üretim yapmak istediklerini belirterek, 2-3 yıl içinde bunun gerçekleşmesinin mümkün olabileceğini söyledi.
‘Ciddi şans olabilir’
Çağlar, bu konudaki kararlılıklarını tekrarlarken, “Orta Doğu ve Avrupa’da bir otomobil ihtiyacı olduğu anda biz Nissan’la birlikte Türkiye’de otomobil üretimine başlayacağız. Benim hayalim, Türkiye’de Nissan’ı üretime sokmaktır... 2-3 yıl içinde otomobilde, özellikle Nissan yatırımı için ciddi bir şans olabileceğini düşünüyorum” dedi.
Tamamen yeni bir model üretileceğini vurgulayan Çağlar, bir otomobil yatırımında, sıfırdan bir modeli oluşturmak için 2 milyar dolar gerektiğini hatırlattı ve “Fabrika kurmak maliyet açısından çok önemli değil. Önemli olan modelin kendisi ve onun için gerekli mühendislik ve kalıp yatırımıdır. Bu da yaklaşık 2 milyar dolardır” açıklamasını yaptı.
Daha önce de gündeme getirilen İskenderun Demir Çelik içindeki arazilerin bu yeni fabrika yatırımı için uygun olabileceğini de tekrarlayan Çağlar, “Bursa’da da Renault’un yanında uygun yer var. Hatta Renault’un içinde dahi düşünülebilir. Şu anda fabrikanın 360 bin adet kapasitesi var, bunun 100 bin adedi neden Nissan için kullanılmasın” ifadesini kullandı.
Yüzde 49’luk payı var
Oyak Grubu’nun, Fransız Renault ile 45 yıllık ortaklığı var. Bursa’daki Oyak Renault fabrikasının otomobil üretim kapasitesi yıllık 360 bin adet. Tesiste motor ve vites kutusu gibi üretimler de yapılıyor. Oyak Grubu’nun Oyak Renault’daki payı yüzde 49.
Renault-Nissan ittifakında, Nissan’ın yüzde 43.4 hissesi Renault’ya ait. Renault’nun yüzde 15 hissesi de Nissan’ın elinde.

Haberin Devamı

Ghosn: Mutlaka geleceğiz

Renault’nun yanı sıra Nissan’ın da Başkanı olan Carlos Ghosn, son olarak geçen yıl yeni nesil Qashqai’nin tanıtımında soruları yanıtlamış ve “Er ya da geç, üretim için Türkiye’ye geleceğiz” demişti. Ghonsn, Türkiye’de üretim fikrinin halen gündemlerinde olduğunu belirterek, üretimin Bursa civarında gerçekleşmesinin verimli olacağına dikkat çekmiş, hatta Oyak-Renault fabrikasında ortak üretim de olabileceğini ifade etmişti.
Nissan’ın o dönemde Küresel Ürün Planlama ve Pazarlama konularından sorumlu olan, son olarak Aston Martin’in CEO’luğuna getirilen Andy Palmer da, kısa dönemli planlarının belli olduğunu, bu nedenle 2 yıldan önce Türkiye’de üretimi öngörmediklerini de söylerken, B-sınıfı sedan üretilebileceğini ima etmişti.

Haberin Devamı

‘2 milyar dolarımız var’

Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, Oyak Grubu’nun toplam satın almalar için 2 milyar dolarlık bütçesi olduğunu belirterek, Denizli Çimento’nun 400-450 milyon dolar arasında bir rakama satın alındığını kaydetti. Çağlar, dünyanın en büyük çimento şirketleri olan İsviçreli Holcim ve Fransız Lafarge’ın birleşmesinin ardından bütün halinde satışa çıkardıkları varlıklara teklif vermediklerini ancak parçalayıp satılma ihtimalinde teklif verebileceklerini söyledi. Çağlar, “Parçalanıp satılması durumunda teklifi Oyak olarak da verebiliriz, Avrupalı bir grupla ortak da. Bizim ilgilendiğimiz pazarlar Romanya, Sırbistan, Çek Cumhuriyeti ve Polonya” dedi.