‘Biz, benden akıllıyız’

Liderlik ve strateji danışmanları Barry Libert ve Jon Spector, “Biz, benden akıllıyız” diyerek, şirketlerin kendi sınırlarını yetenek havuzlarına açmalarını tavsiye eder. NG Style’ın Kurucusu Nazlı Aldıkçatı tıpkı böyle yaptıklarını söylüyor ve “Ressam Aydan Baktır’la özellikle sanat ağırlıklı bir proje gerçekleştirerek yeni kanallar açmak istedik” diyor

‘Biz, benden akıllıyız’


Liderlik ve strateji danışmanları Barry Libert ve Jon Spector, “Biz, benden akıllıyız” diyerek, şirketlerin kendi sınırlarını yetenek havuzlarına açmalarını tavsiye eder. Çünkü müşterilerin ve üçüncü kişilerin şirketle doğrudan etkileşime girecekleri kanalları açmak, yıllar sürecek Ar-Ge çalışmalarından çok daha kısa sürede ve daha verimli sonuçlar elde edilmesini sağlar.
NG Style’ın da tıpkı böyle yaptığını söyleyen şirketin kurucusu Nazlı Aldıkaçtı, “Çünkü müşterilerimizin gözünde yenilikçi ve sevilen bir markayız. Aydan Baktır’la özellikle sanat ağırlıklı bir proje gerçekleştirerek yeni kanallar açmak istedik” diyor. Baktır’ın tablolarını elbise, eşarp ve bluzlarına taşıdıklarını belirten Aldıkaçtı, bu projeyle bir ressam ve bir moda tasarımcısının biraraya geldiğini ifade ediyor. Aldıkaçtı, şirketinin gelecek hedeflerinden trendlere sorularımızı yanıtladı:

* İş dünyasında giderek yaygınlaşan çapraz işbirliklerini nasıl algılıyorsunuz?
Ne olursa olsun rekabet anlayışı her zaman daha fazla sorgulanıyor. İşbirliğine dayanan her iki tarafın da değerinin ortaya çıktığı ilişkilerde sistem de kendini besliyor ve sonuçta herkes kazanıyor. Ortaklaşa işbirliği yaptığımız konular ne kadar sağlamsa tarafların elde ettikleri kazanç da o kadar sürdürülebilir oluyor.

* Bundan sonra da sanat ve tekstil işbirlikleri yapmayı düşünüyor musunuz?
Biz bu sürdürülebilirlik için bu sene de ressam Aydan Baktır’la yeniden çalışacağız. Ben işbirliği anlayışının zamanımızın ruhu olduğuna inanıyorum. O yüzden de farklı sanatçılarla da NG Style olarak beraber projeler üreteceğiz.

* NG Style markalaşma sürecinde bugün hangi noktaya geldi?
NG Style hızlı bir büyüme içerisinde. Hedefimiz daha çok çalışan kadına ulaşabilmek olduğu için mağaza sayımızı, markamıza uygun AVM’lerle artırmayı hedefliyoruz. Şu anda İstanbul’da AVM olarak Marmara Forum, Viaport’dayız. Cadde mağazacılığı olarak da İdealtepe ve Bomonti’de mağazalarımız bulunuyor. 2012 yılının son çeyreğinde İstanbul’da açılacak olan iki yeni AVM projesini imzalanmış bulunuyoruz. Kazakistan, Bakü ve Dubai ile olan görüşmelerimiz halen devam ediyor.


‘Türk kadınının müthiş bir stil anlayışı var’

* Shopping Fest satışlarınızı ne yönde etkiledi?


Shopping Fest sadece İstanbulluların değil dünyanın birçok noktasından yüzbinlerce ziyaretçinin ağırlandığı, özveri ve emekle hazırlanmış önemli bir organizasyon. Markamızı hep daha ileriye taşımak için bizim için de eşsiz fırsatlardan biri de Shopping Fest idi. Bu sayede mağazamızı ziyaret edenlerin sayısı arttı ve markamızın dünyaya açılması için hazırlığını yaptığımız zeminin de güçlendiğini gördük. Türk kadınlarının müthiş bir stil anlayışı var. Bu festival sayesinde hem ülkemizde modanın çizgisi hem de NG Style’ın duruşu gözler önüne serilmiş oldu.

‘Sonbaharda pamuk şekerİ ön planda’

* Sonbahar ve kış dönemine yönelik trendler neler olacak?


Bu yaz kadınlara diğer yıllara göre çok daha cesur renk tercihleri sunduk. Zümrüt yeşili, narçiçeği, safir mavisi, bubblegum pembesi bu yazın favori renkleri arasında. Sonbahar-Kış sezonunda ise NG Style kadınını renkli olduğu kadar sofistike bir koleksiyon bekliyor. Koleksiyonda özellikle Oturan formlar, ‘A’ form elbiseler, kalem etekler, sigaret pantolonlar bulunuyor. Pamuk şekeri pembesi, mavi, yeşil, fuşya ve mor tonları ön planda.

‘İkİ yıldır en hızlı doğu İllerinde büyüdük’

Schwarzkopf Professional’ın, sadece kuaförlerin kullanımı ya da salondan satışı için tasarlanmış ürünlere sahip olduğunu söyleyen Eczacıbaşı Schwarzkopf Genel Müdürü Viki Motro, “Markamızın en önemli özelliği sadece saç üzerine uzmanlaşmış olması” dedi.
Motro, “Ürün yelpazemizde boya, açıcı ve uygulamayı tamamlayan teknik ürünler, perma ve saç düzleştirme ürünleri, saç şekillendirme ile saç bakım ürünleri yer alıyor” diye konuştu. Schwarzkopf Professional olarak Anadolu’da ve özellikle doğu bölgelerinde yatırımlarını artırdıklarını vurgulayan Motro, “İki yıldır en hızlı büyüdüğümüz bölgelerimiz doğu illerimiz oldu” dedi. Geçen yıl yüzde 20’nin üzerinde büyüme kaydettiklerini kaydeden Motro, şu bilgileri verdi: “Önümüzdeki üç yılda ise pazarın üzerinde, en az ortalama yüzde 15 büyüme hedefliyoruz. Bunun için müşteri merkezli iş ortaklığı adını verdiğimiz bir modeli kullanıyoruz.”

‘4 bin salona ulaşıyoruz’
Türkiye’de kayıtlı 20-25 bin kadın kuaförü bulunduğunu kaydeden Viki Motro, “Bunların tümüne diret ulaşmak mümkün değil tabii ki. Biz 4 bin salona direkt ulaşıyoruz. Diğerlerine de ara kanalllar vasıtasıyla yaygın şekilde hizmet veriyoruz” dedi. Motro, “Kadınlar kuaföre iyi hissetmek, güzel görünmek için gidiyor. En sık uygulanan işlem fön” dedi.

----------

TAKI AKSESUVAR

Denizin büyüleyici turkuazı
Sıcak yaz ayları pırlantanın havasını da ısıtıyor. Jival, ‘Renklerin Büyüsü’ adlı yeni koleksiyonunda yaz renklerini pırlantayla buluşturdu. Jival, denizin büyüleyici turkuazı, güneşin sıcaklığını yansıtan sarıyı ve begonvil morunu taşıyan taşları, beyaz altın ve pırlantalarla birleştirdi.

Nazar boncuğu...
Doğal taşlara olan ilgisini profesyonellikle bütünleştiren Yıldız Gezer, gimora.com için özel bir koleksiyon hazırladı. Ametist, akik, mercan, agat ve jade taşlarını kolye, bileklik ve küpe tasarımlarında kullanan Gezer, takılarında yıldız, yusufçuk, nazar boncuğu, kedi ve çiçek detaylarına da yer vermiş.

Tropik mavisi sular
Lüks saat markalarının buluşma adresi Arte Gioia, Pomellato ile mücevhere giriş yapmış... Pomellato’nun Bahia koleksiyonu tropik izler taşıyor. Bahia yüzük ve küpelerin mavi topazları adeta dalgalar tarafından oyularak sahile vurmuş hissi yaratıyor...

Gerçek Dost Kromozom Saymaz
Ünlü takı tasarımcısı Meral Saatçi, Down Türkiye Derneği’nin ‘Gerçek Dostlar Kromozom Saymaz’ sloganıyla düzenlediği sosyal sorumluluk projesine katkıda bulunmak amacıyla ‘kelebek bileklik’ tasarladı. Tasarlanan bileklikten elde edilen kazanç Down Türkiye Derneği’ne bağışlanacak. Sadece www.lidyana.com internet sitesinde satışa sunulacak...

Neon ve canlı renkler
Yaz bileklikleri, MorTaki.Com’da satışa sunuldu. Bu yaz bilekliklerde neon ve canlı renkler ön planda. Gümüş ile ipin, figürler ile süslerin bir araya geldiği bilekliklerle, birden fazla kombinasyonlar yaratılarak kullanılabiliyor.

Kütahya Seramİk aynı anda 24 mağaza açtı

Kütahya Seramik firması 13 ilde aynı anda 24 mağaza açılışı gerçekleştirdi. Ankara’daki açılışa Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker katıldı

Kütahya Seramik firması 13 ilde aynı anda 24 mağaza açılışı gerçekleştirdi. Firmanın Ankara’daki mağazasının açılışına Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker de katıldı.
Mağazanın açılışına katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye’nin vitrifiye sektöründe dünyada ilk sıralarda yer alan ülkeler arasında bulunduğunu söyleyerek, 10-15 yıl kadar önce ithal edilen tasarımların bugün Türk mühendisler tarafından yapıldığını belirtti.
Çağlayan, aynı zamanda ihracatçı bir firma olan Kütahya Seramik’in Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral’ı başarılarından dolayı tebrik etti.

‘Şehri de markalaştırdı’
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker de Kütahya Seramik firmasının kendisiyle Kütahya şehrini de marka haline getirdiğini söyledi. Konuşmaların ardından Çağlayan, Eker ve Nafi Gürel mağazanın açılışını birlikte yaptı.
Ankara mağazasıyla aynı anda Afyon, Batman, Bursa, Diyarbakır, Giresun, Kütahya, Mardin, Mersin, Ordu, Samsun, Balıkesir ve İstanbul’da toplam 16 bin metrekare alana sahip 24 mağaza açıldı. Böylece Kütahya Seramik’in mağaza sayısı 173’e ulaştı.

Canlı izlendi
Ekonomi Bakanı Mehmet Zafer Çağlayan’ın, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker’in, Ankara’daki önde gelen devlet ve siyaset adamlarının ve kalabalık bir davetli kitlesinin katıldığı Ankara Arma Seramik’in yeni mağaza açılışı, kurulan özel bir sistemle diğer açılışların yaşandığı 23 mağazadan canlı olarak izletildi.


’Bir defa görmek, yüz defa dinlemekten etkilidir’
Ankara’daki açılış töreninde konuşan Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral, şunları söyledi: “Bizim için yeni mağazalar, güzelliklerin müşterilerle buluşması anlamına geliyor. Çünkü insanlar dinlediklerini unutabilirler ancak gördüklerini, özellikle de güzellikleri hep hatırlarında tutarlar. Ben şuna inanırım, bir defa görmek, yüz defa dinlemekten çok daha etkilidir. Show plazalara, show houselara büyük yatırım yapıyoruz. Türkiye’nin, sektöründe en büyük mağazalarını müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz, çünkü ancak böyle yarattığımız güzelliklerin hakkını verebiliriz. Bugün bir ilke daha imza atıyor ve 24 yeni mağazayı aynı anda hizmete açıyoruz.”

Henkel Satın Alma Müdürlüğü görevİne Emrah Tülü atandı

Henkel bünyesinde 2008 yılından bu yana farklı sorumluluklar üstlenen Emrah Tülü, Henkel Türkiye Satın Alma Müdürlüğü görevine atandı. Henkel bünyesine 2008 yılında katılan Emrah Tülü, 2010 yılına kadar Henkel AG & Co.KgaA Almanya’da Kurumsal İç Denetim Müdürü olarak görev yaptı. 2010 yılından bugüne kadar Türk Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri Satın Alma Müdürlüğü görevini yürütüyordu.

Nurdan Tümbek Tekeoğlu TİSVA Yönetiminde

Metro Group Türkiye Temsilciliği sonrası 25 yılı aşkın profesyonel yaşamını danışmanlık alanlarında sürdüren Yrd. Doç. Dr. Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Türkiye İsrafı Önleme Vakfı(TİSVA) ile Türkiye Grameen Mikrofinans Programı (TGMP)’nın Sosyal Girişimcilik Projeleri Direktörlüğü’ne atandı. Tekeoğlu, TİSVA’da proje geliştirme, yönetme ve tanıtımı alanında çalışacak.

Kibele’nin ‘Bereket’ imgesini taşıyor

Tasarımcı Gamze Güven imzalı, Kibele’nin ‘Bereket’ imgesini ve zeytin ayıklayan Anadolu kadınını çağrıştıran ‘Komili Özel Üretim’ zeytinyağları şişe tasarımı, dünyanın en prestijli ambalaj tasarımı ödüllerinden olan ‘Worldstar Awards’ı aldı.
1878’den bu yana sofraları şölene dönüştüren Komili’nin, hasat ve üretim biçimlerine göre sınıflandırılan özel üretim zeytinyağlarının şişe tasarımı, Hırvatistan’da gerçekleştirilen ve yedi kategoriden oluşan Worldstar Awards’de, ‘Yiyecek Ambalajları’ kategorisinde ödüle layık görüldü. Yirmi iki ülkeden gelen yirmi üç jüri üyesinin görev aldığı yarışmada, ‘Komili Özel Üretim’ zeytinyağının ödülünü Komili Pazarlama Müdürü Simin Özkar aldı.

Teksüt ambalajına ‘Yetkinlik 2012’ ödülü

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda Teksüt, Sürülebilir Taze Peynir ambalajıyla Yetkinlik 2012 ödülüne layık görüldü. Teksüt Sürülebilir Taze Peynir’in özgün çizgiler taşıyan ambalajı, Grafik Tasarımı ve Ambalaj Malzemeleri kategorilerinde ödül almaya hak kazandı.
Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda başvurular; üretim kalitesi, satış görünümü cazibesi, özgün yapısal özellik, kullanılan malzeme ve maliyet ekonomisi, içerdiği ürünü koruma ve saklama yeterliliği ve başarısı, nihai satış noktalarında sergilenmeye uygunluk, çevreye duyarlılık ve geri kazanım olanağı gibi kriterlere göre değerlendiriliyor.

Haftanın perakendeci tweet’leri

Önder Yılman Forum İstanbul
Kiril alfabesi ile yazılmış gazete okuyabiliyorum artık.

Merter Özay CarrefourSA
Bodrum’daki ilk CarrerfourSA hipermarketini sezona yetiştirmek için verilen emeklere değmiş. Taze gıda ve şarküteri müthiş. Gurur duydum.

Emre Güzer Pay U Türkiye
Çinde’ki 40 milyon + SMEs nasıl bir rakamdır. Bu saatte kafamda onlarca şimşek çaktırabildi bu rakam...

Yusuf Esenkal Starcity
Türklerin yurtdışında AVM sayısı 50’ye ulaştı!!!





Balon balığı tehlikesi Karadeniz'deSON yıllarda Akdeniz'de popülasyonu hızla artan, Ege ve Marmara Denizi'nde de görülen zararlı ve zehirli balon balığının iki yıl önce Karadeniz'de görüldüğünü açıklayan Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV) Başkanı Prof. Dr Bayram Öztürk, bu konuda acil önlemler alınması gerektiğini söyledi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber