Ekonomi CarrefourSA bu yıl dijital atağa kalktı

CarrefourSA bu yıl dijital atağa kalktı

24.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, 2018’de dijitalleşme atılımıyla e-ticaret kapsamını genişleteceklerini belirterek, “Bu yıl toplam 170 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyoruz” dedi.

CarrefourSA bu yıl dijital atağa kalktı

CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, müşteri deneyimleri doğrultusunda 2018 yılında dijitalleşmeye odaklanarak yenileme ihtiyacı olan marketlere yatırımlara devam edeceklerini ve e-ticaret hizmet kapsamını genişleteceklerini belirtti. Ergin, “2018’de 170 milyon liralık yatırım hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki CarrefourSA’ın 2017 yılı değerlendirme toplantısı, CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin ve İcra Kurulu Üyeleri’nin katılımıyla gerçekleşti.

4.6 milyar TL ciro

CarrefourSA’nın 2017 yılında sergilediği finansal performansa ilişkin bilgileri paylaşan Hakan Ergin, şunları söyledi:

“2017 yılını, 4.6 milyar TL ciro ile sonlandırdık. Operasyonel karlılığımızı, geçtiğimiz yıla oranla 126 milyon TL’ye yükselttik. Karşılaştırılabilir mağazalarımızda (LFL) satışlarımız hızlanarak artıyor, 2017 yılında bu mağazalarda ortalama yüzde 10.4 artış gerçekleştirdik. Bu yıl 170 milyon TL yatırım yapmayı planlıyoruz.”

Ergin, “İhtiyacı olan marketlerimizin konseptlerini yenilemeye devam edeceğiz. Dijitalleşmeyi sürdüreceğiz. İş birliklerimiz nezdinde özellikle sözleşmeli üretici sayısını 3 bine çıkaracağız. E-ticaret konusunda tek noktadan tüm ülkeye hizmet vermeye başladık, bu konuda hizmet verdiğimiz nokta sayısını artıracağız. Bizler için asıl önemli olan müşterilerimizin bizlere aktardıkları deneyimleri. Bizler için adeta bir kılavuz olan bu deneyimleri dinleyerek hem market için hem de market dışında nasıl adım atacağımıza karar veriyoruz” dedi.

Haberin Devamı

CarrefourSA bu yıl dijital atağa kalktı
625 marketi var

Türkiye’nin 55 şehrinde 33’ü hiper, 372’si süper, 196’sı mini ve 24’ü de gurme olmak üzere toplam 625 market ve 516 bin metrekare satış alanı ile tüketicilerine ulaştıklarını belirten Ergin, geçtiğimiz yıl hiper, süper ve gurme market formatlarını yenileyip Türkiye’nin ilk süpermarket zinciri markası olan Gima’ya yeniden hayat verdiklerini söyledi. Hakan Ergin, şöyle konuştu:

“Toplam 42.5 milyon TL yatırımla ilk kez bir yılda beş hipermarket açılışı gerçekleştirdik. Market yatırımlarımıza, dijitalleşme adımlarını entegre ettik; artık market içindeki tüm ürün ve kampanya iletişimlerini dijital ekranlardan yapıyor, ürünlerimizin fiyatlarını anı anına elektronik etiketlerle reyonlarımıza yansıtıyoruz. Hızlı kasaları yaygınlaştırdık, Mavi Hat uygulamasını devreye aldık. İşitme engeli olan ya da ağır işitenler için indüksiyon işitme sistemi sağlamaya ve yaşlılar için akülü araçlarla alışveriş ya da kişisel asistan hizmeti vermeye başladık. Akıllı robotlarla tüketicilerimizi aradıkları ürünlere yönlendirirken müşteri merkezine görüntülü olarak online erişim sağladık. Yenilediğimiz hipermarketlerimizde alışveriş sonrasında satın aldığınız ürünleri, belirteceğiniz adreslere teslim etmeye başladık.”

Haberin Devamı

‘Gurme’ ve süpermarkete odaklanacak

Yeniledikleri bir diğer formatın Gurme olduğunu, bu çerçevede 2 milyon TL yatırımla İzmir’de Oxygen Gurme’yi açtıklarını, 3.5 milyon TL yatırımla İstanbul’da Ortaköy Gurme’yi yenileyerek tüketicileriyle buluşturduklarını dile getiren Ergin, bu yıl süpermarket konseptine odaklanacaklarını ifade etti.