31.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye ekonomisi 2011 yılına hızlı girdi. Şirketlerin ve CEO’ların çoğunluğu 2011 yılında işlerin büyüyeceğini, gelir ve kar tarafından bir önceki yıla göre ilerleme kaydedeceğini ifade etti. Türk iş dünyası iyimser beklentilerle 2011 yılının ilk yarısında hızlı büyüyen ekonomiyle işlerine devam etti. Ekonomi ilk altı ayda yüzde 11 büyüyerek dünyanın en hızlıları arasına girdi.
Buna karşılık 2011’in ikinci çeyreğinden itibaren ABD ve Avrupa bölgesinden art arda gelen olumsuz verilerin ardından ikinci dip söylentileri raflardaki yerini aldı.
İşte kritik soruya yanıt...
Dünya ekonomisinde yaşanan büyümeye yönelik endişeler ve artan döviz kurları Türk iş dünyasının hesaplarını adeta yeniden düzenlemesine neden oldu. Yatırım planları bütçeler yeniden gözden geçirildi.
Capital Dergisi ekonomilerin karşı karşıya kaldığı ‘soğumayı’ ölçmek için bir anket yaptıve konuyla ilgili bir habere imza attı. Anket sorularına yanıt veren 160 CEO’dan yarısı “Global dalga işinizi olumsuz etkiledi mi?” sorusuna “evet” yanıtını verirken, “etkilenmedik” diyenlerin oranı yüzde 27.7, “etkisini ölçemedik” diyenlerin oranı ise yüzde 21.7’de kaldı.
CEO’lar en ciddi sorunun otomobil sektöründe olduğunu düşünüyor
İş dünyası son dalgadan sonra hangİ sorunlarla yüzleştİ?
Ali Pandır / Tofaş
Biz hem sektör hem ülke olarak inişli çıkışlı ortamlarda çalışmayı bilen kişileriz. Dolayısıyla her türlü senaryo için hızla devreye sokabileceğimiz önlem paketlerimiz var. Ben hükümetin eylül ayından sonra ekonomiyi durgunluğa sokmayacak manevraları yapıp, bu soğutma sürecini yunuşak bir inişle düzlüğe çıkarabileceğine inanıyorum.
Süreyya Ciliv / Turkcell
Dünyada ve ülkemizde ekonominin izlediği seyri elbette yakından takip ediyoruz. Ancak, Turkcell olarak bizim gündemimizde ‘kriz’ gibi bir başlık yok. Telekom, 3G ve akıllı telefonların etkisiyle giderek güçleniyor ve sektörümüzde büyüme devam ediyor. Turkcell, ikinci yarısında da yatırımlarında hız kesmeyecek. Uluslararası yatırım imkanlarını takip edecek ve daha fazla istihdam asğlayacak.
İbrahim Aybar / Renault Mais
Araç stok yönetimine önem veriyoruz. TL’nin hızlı değer kaynı sonucunda otomotivde kaçınılmaz olarak fiyat artışları gündeme geldi. Her dönemde sektörümüz bize verimli çalışmamız gerektiğini öğretmiştir. Yoğun rekaber ortamında küçük marjlarla yaşamak için başka şansımız yok. Bu nedenle aranan, imajı yüksek markalar olmalıyız.
Ömer Yüngül / Vestel
Durgunluğu hissetmedik. Ayrıca bizim gibi ihracatçı şirketler krizlerde çok hızlı hareket ettikleri için avantaj sağlayabiliyor. Avrupa’daki şirketler krizlerde Uzakdoğu yerine yakın yerlere daha küçük çaplı sipariş vermeyi tercih ediyor. Özellikle son 6-7 yılda aşırı değerli TL’nin etkisiyle firmalar verimliliğe çok önem verdi. Bu kurlarla da yakaladıkları verimlilikle de satışlarını artıracaktır.