Ekonomi Çin küresel imajını düzeltmek için reklam kampanyası başlattı

Çin küresel imajını düzeltmek için reklam kampanyası başlattı

01.12.2009 - 15:34 | Son Güncellenme:

.

Çin küresel imajını düzeltmek için reklam kampanyası başlattı

Çin, bir süre önce melaminli süt skandalı gibi olaylarla sarsılan küresel imajını düzeltmek için dünya çapında reklam kampanyası başlattı.
CNN’de gösterilen 30 saniyelik reklam filminde “Silikon Vadisi’nin yazılımlarıyla üretilmiş Çin Malı” yazılı MP3 çalarlarla, “Fransız tasarımcılarla Çin Malı” yazılı giysi görüntülerine yer veriliyor.
Reklam filminde ayrıca, neşeli müzik eşliğinde koşan, yemek yiyen, dans eden, fotoğraf çektiren ve “Bütün dünyadan mühendislerle birlikte Çin malı” yazılı uçağın penceresinden bakan Batılıların görüntüleri de var.
Reklam filmi, Amerikan aksanı İngilizceyle söylenen, “Çin malı deniyorsa gerçekten Çin malıdır ve bütün dünya ile birlikte üretilmiştir” şeklindeki sözlerle sona eriyor.
China Daily gazetesinin haberinde, reklam kampanyasının Çin ürünlerini “adil ve tarafsız” şekilde tanıtarak, yabancı tüketicilere “Çin şirketlerinin sınır ötesi kuruluşlarla birlikte kaliteli ürün ortaya koymaya çalıştıkları” mesajı verilmek istendiği ifade edildi.
Haberde, kampanyanın “Çinli şirketlerin yabancı tüketicilere kaliteli mal sağlamak için diğer ülkelerle işbirliği yapma isteğini de yansıttığı” ileri sürüldü.
“Dünyanın üretim üssü” olarak nitelenen Çin, köpek maması ve mantıdan oyuncağa kadar çeşitli ürünlerle ilgili olarak ortaya çıkan skandallardan sonra dünya kamuoyunu ürünlerinin standartlarını iyileştirdiğine ikna etmeye çalışıyor. Bu konu Çin’in en büyük ticari ortakları olan ABD ve AB ile ilişkilerinde önemli bir engel oluşturuyordu.
Çin’de 6 çocuğun ölümüne ve 300 bin kadarının da zehirlenmesine yol açan melaminli süt skandalında suçlu bulunan iki kişi geçen hafta idam edildi.
2006 yılında Panama’da Çin malı tatlandırıcı içeren öksürük şurubunu içen 100 kadar kişi ölmüştü.