Ekonomi DiaSA’yı kasaya atıp A101’le arayı açacak

DiaSA’yı kasaya atıp A101’le arayı açacak

13.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Uzun süreden bu yana satış listesinde olan İspanyol-Türk ortaklığı DiaSA’da finale gelindiği belirtiliyor. Alıcı Ülker’in Gözde Girişim’i olarak ifade edilirken, fiyatın 380-400 milyon TL aralığında olduğu ifade ediliyor

DiaSA’yı kasaya atıp  A101’le arayı açacak

İspanyol Dia’nın yüzde 60, Sabancı Holding’in yüzde 40 hissesi bulunan indirimli marketler zinciri DiaSA’nın satışında artık finale gelindi.
Konuya yakın üst düzey kaynaklardan edinilen bilgilere göre Yıldız Holding’in patronu Murat Ülker’in girişim sermayesi şirketi Gözde Girişim’le masada olan DiaSA’da imzalar atılıyor. Satış fiyatının ise 380-400 milyon lirayı bulduğu belirtiliyor.
Bilindiği gibi Yıldız Holding, 2 yıl önce 600 milyon lira bedelle Migros’un indirim marketi Şok’u satın almıştı. Böylece Bizim Toptan’ı da elinde bulunduran Ülker grubu bu alanda önemli bir adım atmıştı. Sonrasında açıklanan hedefler de bu kategoride hızlı büyümeyi gösteriyordu.

1203 mağaza geliyor
Ülker’in bu alım sonrası 500’ü franchise olan bin 200’ü aşkın mağazası olan DiaSA ile birlikte mağaza sayısı 2 bin 500’e yaklaşacak. Ve böylece ucuz marketler konseptinde önemli bir pazar payına ulaşarak sektörde ikinci sıraya oturacak.
İspanyolların ‘indirim süpermarketi’ konseptiyle 1999 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren Dia, 2000 yılında Sabancı grubu ile gittiği ortaklıkla mağazalarını DiaSA adıyla açmaya başlamıştı. DiaSA’nın çalışan sayısı 4000 bine yaklaşıyor.

7 ülkede faaliyette
Dia, gıda dağıtım sektöründe çok uluslu olarak İspanya, Portekiz, Fransa, Türkiye, Çin, Arjantin ve Brezilya olmak üzere 7 ülkede hizmet sunuyor. 2012’de brüt satışı 11.679 milyar euro’ya ve faaliyette bulunduğu ülkelerdeki mağaza sayısı 8 bine ulaştı. Temmuz 2011’den beri, Madrid Borsası’nda işlem gören DIA, İspanyol pazarının referans endeksi Ibex 35’in parçası.

Haberin Devamı

DiaSA’yı kasaya atıp  A101’le arayı açacak

Agresif büyüme
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, bir süre önce düzenlenen basın toplantısında bu yıl 400-500 yeni Şok mağazası açarak agresif büyüme planladıklarını söylemişti. Ülker, “Şok’taki büyüme organik büyümenin yanı sıra satın almalarla da olabilir” demişti.