‘Diğer AVM’ler tarafından taklit edilmek özel bir şey...’

Sahip olunan markalarla tekelleşmenin mümkün olmadığını belirten Akmerkez Marka Müdürü Dr.Nur Ziyaoğlu Aytekin, “Pek çok AVM’de marka karması hemen hemen aynı. Bu nedenle sahip olduğunuz markalarla değil, aktivitelerle fark yaratabilirsiniz. Ve bu yaptıklarınızın da diğer AVM’ler tarafından taklit edilmesi özel bir durum bence...” dedi

‘Diğer AVM’ler tarafından taklit edilmek özel bir şey...’

İstanbul’da son yıllarda bir çok alışveriş merkezinin (AVM) açıldığını söyleyen Akmerkez Marka Müdürü Dr.Nur Ziyaoğlu Aytekin, “Dolayısıyla, alışveriş merkezlerinin müşteriyi AVM’lere getirmek adına verdiği hizmetler de çok önemli” dedi.
Sahip olunan markalarla tekelleşmenin mümkün olmadığını belirten Aytekin, “Pek çok AVM’de marka karması hemen hemen aynı. Bu nedenle sahip olduğunuz markalarla değil, aktiviteler ya da sahiplenilen branşlarla fark yaratılıyor” diye konuştu.
Yapılan aktiviteler ya da faaliyetlerin diğer AVM’ler tarafından taklit edilmesinin ise özel bir durum olduğunu kaydeden Aytekin, şöyle devam etti: “Bu durum bizi mutlu ediyor. Çünkü, yaptığınız şey doğru ve başarılıysa diğerleri de uyguluyor. Mesela 2010 yılında ‘concierge’ diye bir konsept getirdik. Türkiye’de ilk kez olan bir şeydi. Bu hizmetimiz pek çokları tarafından örnek alındı.”

‘İstanbul’da 107 AVM var’
Perakendedeki dinamizmin sektörü canlı tuttuğunu kaydeden Aytekin, şunları söyledi:
“Bugün İstanbul’da 107 tane alışveriş merkezi bulunuyor. Ve hepsinin hitap ettiği bir kitle var. Dolayısıyla pazarda kiminle yarıştığınız önemli değil. Türkiye’deki AVM sektörünün ilklerinden olduğumuzdan dolayı pazardaki yerimiz artık çok belli. Akmerkez olarak, ‘Şimdiye kadar yaptıklarımın üzerine neler koyabilirim? Daha kaliteli hizmeti nasıl sağlayabilirim?’ konuları üzerine yoğunlaştık. Birçok AVM’nin de olaya bu açıdan yaklaşması gerektiğini düşünüyorum.”

Yılda 14 milyon ziyaretçisi var
Yılda ortalama 14 milyon ziyaretçi aldıklarını söyleyen Dr. Nur Ziyaoğlu Aytekin, Akmerkez’in, Akkök, Tekfen ve İstikbal gruplarının ortaklığıyla 1993 yılında hizmete girdiğini hatırlattı. Akmerkez’de son dönemde 20’ye yakın mağaza açıldığını belirten Aytekin, “Bunlar arasında Victoria Secret, Zara Home ve Bath&Body Work var. Nike ve birkaç mağazamız yenilendi. Tüm bu değişimler Akmerkez’e yeni bir soluk kazandırdı” dedi.

7 fil arandı ödül bulundu
Akmerkez’in bu yıl, ‘7 Fil Aranıyor’ projesiyle 2012 IPRA Golden Awards’ta ‘Varolan Ürünle Tüketiciye Yönelik PR’ kategorisinde Gümüş Ödül aldığını söyleyen Aytekin, “2012 Hermes Creative Awards’ta ‘Özel Etkinlik’ ve ‘Mobil Aplikasyon’ kategorilirendi Platin Ödül aldığını belirtti.
Aytekin, “Sanat Akmerkez ise ICSC ‘Jean Louis Solal Marketing’ ve ICSC ‘MAXI Awards’ ödüllerini almaya hak kazandı” dedi.


Primestore, ilk ‘konsept’ mağazasını Kanyon’da açtı

Değişen müşteri ihtiyaçlarına yönelik çözümler üreterek, müşterilerin kendi tarzlarını ve koleksiyonlarını yaratabilmelerine imkan sağlamak amacıyla kurulan Primestore, ilk ‘konsept’ mağazasını Kanyon’da açtı.
Konsept yaklaşımında sanattan ilham alan marka, kültür ve sanat etkinliklerine ev sahipliği yaparak, mağazacılığın ötesine geçmeyi hedefliyor.

Paul Frank’in yeni adresi
California şehir modasının öncüsü Paul Frank, Türkiye’de artık, Primestore’da yer alıyor. Daha önce Kanyon’un sihirli kutusu olarak bilinen Kanyon Box’ta yine Primestore bünyesinde bulunan Paul Frank’in, giyimden, aksesuara uzanan geniş ürün yelpazesi var.
Paul Frank, Paul Frank Kids, Wesc, Bensimon, Gsus, Wise & Ope, Kothai ve Port Royale gibi dünya markalarını Türkiye’ye taşıyan Primestore, sadece gençlere değil, tüm yaş gruplarına yönelik ürünler de sunuyor.


Sıra dışı tasarımlar
Primestore, Türkiye’ye getireceği markaların ürünlerinde tasarımın ön planda olmasına dikkat ediyor. Primestore ayrıca, tasarımın yanı sıra markaların birbirleri ile oluşturacakları sinerjiyi de gözlemleyerek, müşterilerinin tek mağazada farklı markalar ile kendi koleksiyonlarını oluşturmalarına imkan sağlıyor.

‘Ayda 1.5 milyon kişiyi sanatla buluşturuyoruz’

Alışveriş merkezlerinin daha proaktif olması gerektiğini ifade eden Nur Ziyaoğlu Aytekin, “Yoksa sektördeki her rakibe karşı önlem alarak ilerlemek sadece o anı kurtarır. Halbuki amaç anı kurtarmak değil” dedi.
Akmerkez olarak sanatı ve tasarımı sahiplendiklerini belirten Aytekin, “Ayda 1.5 milyon kişiyi sanatla buluşturuyoruz. Akmerkez’in bu tür projeleri sahiplenmesi, sürdürülebilir işlerin peşinden koşması markalaşma adına önemli bir hamle” diye konuştu.

OKULA DÖNÜŞ

İngiltere’den ilham aldı

Sonbahara girerken okula dönüş hazırlıkları da başladı. Bu sezon H&M KIDS ekoseleri, tüvit kumaşları ve detaylarıyla İngiltere’den ilham aldı. H&M Kids koleksiyonu; Forum İstanbul, Forum Marmara, Akbatı, Torium AVM, Ankara’da ise CEPA ve Gordion H&M mağazaları’nda satışa sunuluyor.

Koşmanın anlamı...

Ayakkabı markası Onitsuka Tiger Mexico 66, 15 Ağustos- 26 Eylül tarihleri arasında Mexico 66 Black Black alan herkese okul çantası hediye ediyor. Bir zamanlar koşmanın anlamını yeniden tanımlayan Onitsuka Tiger, sade tasarımlar sunuyor.

Çocukları sevindirecek

Panço yaz tatilinin bitişine üzülen çocukları çizgi film karakterleri ile sevindirmeyi hedefliyor. Üzerlerinde çizgi film kahramanlarının bulunduğu termos, kalem kutuları ve çantaları Panço mağazalarında satışa sunuldu.

Mavi, mor, pembe...

Scrikss Ergo Neon, çocuklar için ergonomik gövde ve hafif olma özellikleriyle eli yormayacak şekilde özel olarak tasarlandı. Scrikss garantisi sunulan kalemin iki farklı uç kalınlığı ve mavi, mor, pembe, turuncu, yeşil renk alternatifleri bulunuyor.

Online okul alışverişi

Yeni eğitim döneminin açılışı için geri sayım başladı. Kırtasiye Dünyası yeni dönemde Avcılar, Çorlu ve Ataşehir’de yer alan mağazalarının yanı sıra online satış sitesi www.kirtasiyedunyasi.com adresinden öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap vermeye hazırlanıyor.

Cindy Crawford’dan C&A’ya özel koleksiyon

Bir dönemin ünlü top modellerinden Cindy Crawford, C&A için özel bir kadın koleksiyonu hazırladı. İkon haline gelmiş uluslararası modellerin en ünlülerinden biri olan Crawford, böylece ilk kez bir marka için kendi koleksiyonunu oluşturmuş oldu.
C&A’nın heyecanla beklenen Cindy Crawford koleksiyonu, önümüzdeki Sonbahar’dan itibaren Avrupa’daki 1500’den fazla mağazada ve 8 online mağazada Türkiye’de ise 18 Eylül’den itibaren tüm C&A mağazalarında satışa sunulacak.
Koleksiyonla ilgili “Amacım her gün giyilebilecek rahat giysiler tasarlamak” diyen Crawford, kişisel tarzını bu koleksiyona yansıttığını belirtiyor. Hem kocası Rande Gerber ile hem de çocukları Presley ve Kaia ile birlikteyken, günlük hayatının her alanında kendini iyi hissedeceği kıyafetleri tercih ettiğinin ise altını çiziyor.

Cindy Crawford Collection @ C&A isimli koleksiyon zamansız tasarımlarıyla kadınlara hem spot ışıklarının arkasında bir iş kadını, hem de bir anne olarak kendilerini özel hissedecekleri parçalar sunuyor.
Crawford, C&A’yı seçme sebebini ise şöyle aktarıyor; “C&A’nın, kaliteli tasarımları ulaşılabilir fiyatlara sunma konusunda çok eskiye dayanan bir geçmişi var. Benim için müşterilerine eşsiz seçenekler sunan bir marka ile işbirliği yapmak çok önemli.”

Sıcak toprak renkleri
Koleksiyonun içinde, zarif blazer ceketler, hırkalar ve kazaklar yer alıyor. Bunları günlük giyilebilecek gömlekler, jean pantolonlar ve deri ceketler tamamlıyor. Tüm modeller 36 bedenden 46 bedene kadar geniş bir yelpazede sunuluyor.
Farklı sezonlar için üst, alt ve ceket gruplarından oluşturulan üç farklı görünüm düşünülmüş. Sonbahar/Kış sezonunda sıcak, toprak renklerinin hakim olduğu fitilli kadife pantolonlar, gömlekler ve özel tasarım kahve-mürdüm deri ceket göze çarpıyor. Koleksiyonun ‘Glam-rock’ havasını veren parçaları ise kobalt mavisi ve siyah renklerde üstler, truvakar kollu blazer ceket ve gri rock stili deri ceket...

İşyerinde, alışverişte...
Koleksiyondaki tüm parçalar kolayca kombinlenebilecek şekilde düşünülmüş. İşyerinde, alışverişte ya da bir akşam programında duruma uygun şekilde birbirleriyle karıştırarak kullanılmaları mümkün. Crawford, konuyla ilgili olarak, “Ben de pek çok kadın gibi hem moda olan hem de rahat kıyafetler giymeyi seviyorum. Bu kıyafetlerin çocuklarımı okuldan alırken de, bir iş toplantısı sırasında da, kocamla akşam yemeğinde buluşacağım zaman da beni çok iyi göstermesini isterim” diyor.

Güçlü şehİr sİlüetİ

Atalar’ın, sonbahar kış koleksiyonunda zengin dokular ve güçlü renkler dikkat çekiyor. Kadınsı çizgilerin vurgulandığı koleksiyonda, enerjik ve fit siluetler, kendine güvenen kadın profili çiziyor. Yeni sezonda lacivertten kobalta ve gece mavisine, ateş kırmızısından zümrüte, yakut tonlarından bordoya uzanan geniş bir renk skalası Atalar koleksiyonuna damgasını vuruyor.
Koleksiyonda her zamankinden daha az bedene oturan yuvarlak hatlı elbiseler, farklı vücut tiplerine hitap ederken üste oturan deri ve kumaş elbiseler, siyah jakarlı pantolonlar ve etek takımlar ise feminen tarzın baskın çizgilerine hayat veriyor.

Osmanlı zarafeti Eser-i İstanbul’da

19. yüzyılda Beykoz’da üretilip bugün saray müzelerinde saklanan Eser-i İstanbul damgalı ilk Osmanlı porselenleri Faruk Malhan’ın modern yorumuyla, ‘Eser-i İstanbul’ serisinde yeniden hayat buldu. Batı’nın porselen kalitesi ve Osmanlı zarafetinin harmanlandığı ‘Eser-i İstanbul’ özgün hatları, sade, altın ve platin seçenekli kenar çizgileriyle sofralara geleneğin yeni bir yorumunu taşıyor. Sade, altın ve platin bordürlü olmak üzere üç tipi bulunan Eser-i İstanbul, 54 ve 64 parça yemek takımı, Türk kahvesi fincanı takımı, çay ve kahve fincanı takımı ve tamamlayıcılarından (kahvedanlık, demlik, sütlük ve şekerlik) oluşuyor.

Vileda Style ‘en iyi yeni ürün’ seçildi...

Vileda Style, BrandSpark International Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen BrandSpark Türkiye Alışveriş Tutum ve Alışkanlıkları Araştırması sonucunda temizlik kategorisinde “2012’nin En İyi Yeni Ürünü” ödülünü kazandı. Yeni ürünler ve inovasyon alanında yapılan kapsamlı araştırmada, 14 binin üzerinde Türk tüketicisi 68 farklı ürün kategorisinde toplam 236 ürünü değerlendirdi. Mekanik temizlik kategorisinde ödül almaya hak kazanan ürün ise Vileda Style Yer Temizlik Sistemi oldu. Mikrofiber yapıya sahip ürün tüm yüzeylerde rahatlıkla kullanılabiliyor.

10 farklı modelle farklı tarzlara hitap ediyor

ELLE yeni sezonda önce çıkan 10 farklı model ile farklı tarzlara hitap ediyor. Dolgu topuk bu kışın en öne çıkan trendi... Oxfordlar ve Bootieler de bu kış dolgu topuklu olarak karşımıza çıkıyor.
ELLE’in yeni sezon tasarımlarında çiçek, yıldız ve puantiye baskılar, keçe ve yün detaylar, neon renkli ruganlar, 80’lerin troklu ve zımbalı modelleri, leopar baskılar soğuk kış günlerine hareket getiren unsurlar olarak öne çıkıyor. Bordo, yeşil, lacivert, taba gibi sıcak tonlar ile metalik detaylar koleksiyonda ağırlığını hissettiriyor. ELLE’in sonbahar - kış koleksiyonun çekimlerini ise Fotoğrafçı Emre Doğru gerçekleştirdi.

Haftanın perakendeci tweet’leri

Bahtışen Özlem Can / akmagaza.com
Aşıyor insan kendini her zorlukta... Şükürler olsun

Tolga Tatari / markafoni.com
Günde 10’dan fazla reklam SMS’i alıyorum. SMS ile gelen reklam mesajlarının sonuna da unsubscribe özelliğinin koyulması zorunlu olmalı.

Zeynep Özçoban / Park Bravo
#bazendüsünüyorumda hayat çok fazla yaşamaya değer...

Murat Erdoğanaras / Tarsu AVM
Neden eski eşyalarını atıyorsun da, eski düşüncelerinden vazgeçmiyorsun? - Platon

Ölü bulunan çiftçinin evinde 'kimyasal madde' şüphesiAntalya'da, sabah saatlerinde, sosyal medya hesabından 'Dünyaya başkalarının mutluluğunu izlemeye gelmiş gibiyim' paylaşımı yapan çiftçi Ali Abay (45), çiftlik evinde ölü bulundu. Polisin evdeki koku nedeniyle kimyasal madde zehirlenmesinden şüphelenmesi üzerine AFAD ekiplerince inceleme yapıldı. İncelemede herhangi bir bulguya rastlanılmazken, Polis, Abay'ın şüpheli ölümü ile ilgili inceleme başlatıldı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber