Ekonomi Doğuş’un Doors’u mutfak için ‘akademi’ açtı

Doğuş’un Doors’u mutfak için ‘akademi’ açtı

20.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hisselerinin yüzde 74.25’ini kasım ayında Doğuş Grubu’na satan İstanbul Doors Group, mutfak alanında uzmanlaşmak isteyenler için Doors Akademi’yi faaliyete geçirdi.

Doğuş’un Doors’u mutfak için ‘akademi’ açtı

İstanbul Doors Group Yönetim Kurulu Üyesi Levent Büyükuğur, “Yeme içme sektörüne kalifiye eleman yetiştirmek amacıyla, Bomonti’de 3 bin metrekare alana 2 milyon euro yatırımla kurduğumuz Doors Akademi’de yılda 1200 profesyonel öğrenci, 2 bin amatör mutfak tutkunu ve 100’ün üzerinde kurumsal müşteriye eğitim verilecek” dedi.

Pratik eğitim
Doors Akademi’nin eğitim modellemesinin yüzde 40 okul, yüzde 60 işyeri uygulaması şeklinde kurgulandığını anlatan Doors Akademi Kurucu Müdürü Osman Taşlıca, şunları söyledi: “Sektörde ilk kez Doors Akademi’de uygulanacak bu sistem, eş zamanlı yürütülen teori ve uygulama ağırlıklı eğitimlerle öğrencilere gözlem ve karşılaştırma avantajı sağlıyor. Eğitim müfredatı Almanya’nın önemli eğitim kuruluşları Vesbe e.V. ve Jobsystems GmbH tarafından geliştirilen Doors Akademi, öğrencilerine İstanbul Doors Group’a ait 40’a yakın işletmede uygulama eğitimleri vererek sürecin parçası olma imkanı sağlıyor. Programı tamamlayan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı onaylı başarı sertifikası almaya hak kazanıyor. Akademi, profesyonel kariyerini bu alanda sürdürmek isteyenlere uluslararası geçerliğe sahip Industrie-und Handelskammer (IHK) sertifikasıyla dünya mutfaklarının kapılarını da açıyor.”

Haberin Devamı

Yıllık cirosu 120 milyon TL
İstanbul Doors Grup, 1993 yılında İtalyan restoranı Da Mario ile yeme-içme ve eğlence sektörüne girdi. Vogue, Anjelique, Kitchenette, Gina, Ajia, Zuma, Mama, Carlotta, Poupon, Ca’d’oro, Gigi, Tom Aikens, Tom’s Kitchen, Raika, Wanna Pop gibi 20 marka altında 40 restoranıyla yılda 120 milyon TL ciro yapan İstanbul Doors Group’un 1300 çalışanı bulunuyor.

5 yılda 150 restoran açmayı hedefliyor
Doğuş Grubu’nun eğlence, yeme ve içme sektöründeki iştiraki D.ream’in yüzde 74.25 hissedar olduğu İstanbul Doors Group, 5 yıl içinde 150 restorana ulaşmayı, fırsat çıkması durumunda satın almalar ile büyümeyi planlıyor. İstanbul Doors Group CEO’su Cenk Akın, “Şu anda 20 civarı marka ve 40 restoranımız var. Beş yıl içinde 150 restorana ulaşmayı hedefliyoruz. Fırsat çıkması durumunda satın alma da yapabiliriz” dedi. Akın, “Rusya, Azerbaycan ve İngiltere’de yeni restoranlar açacağız. Almanya’ya yönelik planımız var” dedi.