Dünya sigorta devleri krizi atlatmaya çalışıyor

Dünya sigorta ve reasürans devleri üçüncü çeyrekte geçtiğimiz seneye kıyasla daha kötü sonuçlar açıkladı. Şirketlerden yapılan açıklamalarda felaketlerle geçen bir dönemin sonucunda elde edilen rakamların normal olduğu belirtildi

Dünya sigorta devleri krizi atlatmaya çalışıyor

Dünyanın büyük sigorta grupları Avrupa’da baş gösteren krizden etkilenseler de ‘güçlüyüz mesajı veriyor. Dünyanın en büyük reasürans şirketi olan Munich Re, zorlu geçen bir dönem olan üçüncü çeyrekte her şeye rağmen 400 milyon dolar kâr ettiğini açıkladı. 2010 yılının üçüncü çeyreğindeyse şirketin 1 milyar 50 milyon dolar kâr ettiği belirtilmişti. Şirket, konuyla ilgili yaptığı açıklamada finansal marketlerin durumu, kur farkının etkileri ve doğal afetlerin elde edilen bu sonuçta oldukça etkili olduğunu belirtti.
Grup ilk 9 ayda ise 110 milyon dolarlık kâr açıkladı. 2010 yılının aynı dönemindeyse bu rakam 2 milyar 700 milyon dolardı. Bu sonuçta yılbaşında yaşanan doğal afetler sonucunda oluşan 5 milyar 460 milyon dolarlık hasarın etkisinin büyük etkisi var. Şirket reasürans tarafındaysa 9 ayda 149 milyon dolarlık kâr etti.

Zurich’in 9 aylık kârı 3 milyar $
Zurich Financial Services Group 9 ay sonunda 3 milyar 258 milyon dolarlık kâr ettiğini açıkladı. 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 8 düşüş yaşayan şirket geçtiğimiz sene 3 milyar 537 milyon dolarlık kâr açıklamıştı. Şirketin CEO’su Martin Senn konuyla ilgili olarak, “Elde edilen sonuçlar şirket stratejimizin başarılı olduğunu gösteriyor” dedi. 2010 yılının üçüncü çeyreğinde 25 milyar 528 milyon dolar olan sigorta prim üretimiyse yüzde 6 oranında artarak 27 milyar 47 milyon dolara ulaştı.
Üçüncü çeyrekte vergi sonrası net gelir ise 2010’na göre yüzde 64 oranında artarak 1 milyar 252 milyon dolara ulaştı. Geçtiğimiz sene bu rakam 773 milyon dolardı. Elde edilen sonuçlarla ilgili olarak hazırlanan raporda, şirketin özellikle Amerika’daki Irene Kasırgası ve İsviçre ve Almanya’da yaşanan dolu fırtınalarından oldukça etkilendiği belirtildi.

Swiss Re’nin kârı 1 milyar $
Dünyanın ikinci en büyük reasürans şirketi olarak gösterilen Swiss Re üçüncü çeyrekte 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 18’lik artış göstererek 1 milyar 300 milyon dolarlık kâr açıkladı. 2010 yılının aynı dönemindeyse bu miktar 600 milyon dolardı.
Şirket yetkilileri yaptıkları açıklamada Swiss Re’nin 2011-2015 yılları için finansal hedeflerine ulaşmakta güçlü bir şekilde yoluna devam ettiğini açıkladı. Şirket hayat dışı branşta elde ettiği faaliyet kârının 1 milyar dolar olduğunu açıkladı. 2010 yılının aynı döneminde bu miktar 1 milyar 100 milyon dolardı.

AIG’den 4 milyar dolarlık zarar
American International Group (AIG) üçüncü çeyrekte 4 milyar 100 milyon dolarlık zarar ettiğini açıkladı. Şirket 2010 yılının aynı dönemindeyse 2 milyar 500 milyon dolarlık zarar açıklamıştı. AIG’nin bünyesindeki sigorta şirketi Chartis ise üçüncü çeyrekte 442 milyon faaliyet kârı elde ettiğini açıkladı. 2010 yılının aynı döneminde bu rakam 1 milyar 100 milyon dolardı. Açıklanan rakama meydana gelen katastrofik olaylardan dolayı oluşan 574 milyon dolarlık zarar da dahil.

Sompo Japan: Kaskoda kâr eden tek şirketiz
Trafik sigortalarında sigortacılar birliğinde konuşulan ve yakın zamanda çıkması beklenen direkt tazmin sistemiyle ilgili görüşlerini bildiren Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş, bu uygulamayla sigorta sektörünü farklı bir dünyanın beklediğini kaydetti.
Dalaş, “Sigorta şirketleri olarak bu uygulamayla birlikte farklı tarifeler, çalışmalar yapmak zorundayız. Yine son dönemde özellikle trafik gibi uzun kuyruklu işlerde karşılık ayırma yöntemindeki değişiklikler de bu ürünü diğer yıllarla kıyaslanamayacak hale getirmiş durumda. Bu da tarife yapmanızı zorlaştırıyor” diye konuştu.
Sektörle ilgili bu değerlendirmeleri yaparken Sompo Japan Sigorta’nın elde ettiği sonuçların, sektörün ortalama sonuçlarından daha iyi durumda olduğunu da belirten Dalaş, “Otonun bir diğer branşı olan kaskoda ilk 6 ayı değerlendirdiğimizde sektörün tek kâr eden şirketiyiz.”

Trafik serbest olsun
Trafik branşıyla ilgili olarak, sigortacılar birliğinde konuşulan ve yakın zamanda çıkması beklenen direkt tazmin sisteminden bahseden Dalaş, konuyla ilgili şöyle konuştu: “Bu uygulamayla sigorta sektörünü farklı bir dünya bekliyor. Sigorta şirketleri olarak farklı tarifeler, çalışmalar yapmak zorundayız. Yine son dönemde özellikle trafik gibi uzun kuyruklu işlerde karşılık ayırma yöntemindeki değişiklikler de bu ürünü diğer yıllarla kıyaslanamayacak hale getirmiş durumda. Bu da tarife yapmanızı zorlaştırıyor. Ayrıca trafikte tam serbest tarifeye geçilmemiş olması da sonuçları olumsuz etkiliyor.
Hazine her altı ayda bir, her ilde, her bir kullanım tarzında, her bir müşteri tipinde eşik prim diye bir şey belirledi. Bu serbest değil, aksine müdahaleci bir tarife. Bana göre hazinenin eşik primi işaret etmesinden dolayı ve pazarın büyük oyuncuları da poliçelerini o eşik primin etrafında primlendirdiği için, pazarın baskısıyla bütün sektör o primin etrafında primlendirme yapmak durumunda kaldı. Trafik sonuçlarının düzelmesi için hazinenin bu eşik prim uygulamasından bir an önce kurtulması ve şirketleri tamamen serbest bırakması gerekiyor.”

Erhan Dumanlı Assistline Yönetim Kurulu Başkanı
Yapı Kredi Sigorta eski Genel Müdürü Erhan Dumanlı, Assistline Yönetim Kurulu Başkanı oldu. Erhan Dumanlı, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı üniversitede yüksek lisans yaptı. 1973 yılında Arthur Andersen’in Londra bürosunda meslek hayatına başlayan Dumanlı, 1975’te şirketin İstanbul bürosunda çalışmaya devam etti.
Dumanlı, 1981’de Pamukbank Genel Müdür Yardımcılığı, 1983 yılında Masel Elektrik Genel Müdürlüğü ve sonrasında Akbank Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüttü. 1987-2004 yılları arasında Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü olarak hizmet veren Dumanlı, aynı dönemde Yapı Kredi Emeklilik Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği ve Murahhas Üyeliğini de üstlendi. Erhan Dumanlı halen Üsküdar Amerikan Lisesi, Tarsus Amerikan Koleji ve İzmir Amerikan Koleji’nin kurucusu olan Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV) Yönetim Kurulu Başkanlığını da sürdürüyor.

Hizmet ileriye taşınacak
Atamayla ilgili Asistline’dan yapılan açıklamada, “İlçe bazındaki örgütlenmesiyle Türkiye’nin her yerinde hizmet verebilen, yaygın hizmet ağına sahip bir asistans şirketi olan Assistline, Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerine, bankalara sunduğu asistans hizmetlerini Erhan Dumanlı’nın liderliğinde daha da ileriye taşımayı hedeflemektedir” dendi.

Anadolu Sigorta’dan ücretsiz laboratuvar hizmeti
Anadolu Sigorta, ayakta tedavi teminatına sahip poliçesi bulunan tüm sigortalıları için Medilab ile ücretsiz laboratuvar ve görüntüleme hizmeti başlattı. Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek uygulama kapsamında, sigortalılar, MR, BT gibi son derece yüksek ücretli görüntülemelerle, tahlil, endoskopi, kolonoskopi, biyopsi, patoloji, EMG, EEG, ultrasonografi ve Doppler gibi işlemler için hiçbir katkı payı/ücret ödemiyor. Sigortalının talebi halinde kendisini laboratuara götürecek ücretsiz araç tahsis ediliyor.
Süreç, doktor tarafından laboratuar, MR, BT, endoskopi, kolonoskopi, biyopsi, patoloji, EMG, EEG, ultrasonografi ve doppler gibi tahlil, görüntüleme işlemlerinden biri ya da bir kaçının istenmesi ile başlıyor.
Sigortalı, “Anadolu Sigorta Sağlık Sigortası Poliçesi” olduğunu belirterek, İstanbul’un çeşitli yerlerindeki Medilab’ın anlaşmalı olduğu kurumlardan, kendisine en yakın olan kurumda işlemleri yapılmak üzere randevu tarihi ve saati alıyor.

Ray Sigorta, facebook ve twitter’da
Ray Sigorta, marka iletişimini dijital dünyaya taşıyarak, Facebook ve Twitter sayfalarını oluşturdu. Kesintisiz ve sürdürülebilir iletişim stratejisiyle hareket eden Ray Sigorta, www.facebook.com/RaySigorta ve http://twitter.com/#!/Ray_Sigorta adreslerinden dağıtım kanallarına, sigortalılarına ve hedef kitlesine ulaşacak. Ray Sigorta Facebook ve Twitter sayfalarıyla ürünlerini tanıtacak, kampanyalarını duyuracak, şirket ve sigorta sektörü hakkında son gelişmeleri takipçileriyle paylaşacak.
Ray Sigorta’nın sosyal medya sayfalarıyla dağıtım kanalları ve sigortalılarıyla daha etkin ve kesintisiz iletişim kuracağını ifade eden Ray Sigorta Pazarlama Direktörü Feridun Art konuyla ilgili şöyle konuştu: “Doğru strateji ve içerikle yer aldığınızda sosyal medya üzerinden hedef kitlenize ve dağıtım kanalınıza direkt olarak sesleniyor ve mesajınızı daha etkili olarak iletebiliyorsunuz. Sosyal medya sayfalarımızla takipçilerimizle yeni kampanyalarımızı, ürünlerimizi, organizasyonlarımızı, mesajlarımızı paylaşacak; onların yorumlarını, mesajlarını dikkatle takip edeceğiz. Ray Sigorta sosyal medya sayfalarına üye olan herkes, Ray Sigorta güvencesi altında olmanın avantajları hakkında bilgi alabilecek, hayatlarının farklı evrelerinde ihtiyaç duyabilecekleri Ray Sigorta ürünlerini tanıyabilecekler. Ayrıca 2012 itibariyle özel yarışmalar ve kampanyalarla takipçilerimizin sayfalarımızda keyifli dakikalar geçirmelerini de sağlayacağız.”

İnanılmaz görüntü! Akın akın geldiler...TEKNOFEST'in düzenlendiği Atatürk Havalimanı çevresinde yoğunluk yaşanıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber