Düşük fiyatla % 41 büyüyecek

Kuruldukları günden bu yana tüketiciye vaatlerinin ‘ucuzluk’ olduğunu belirten A101 CEO’su Bostan, “Tüketici adına fiyatları savunuyoruz. Bu yıl yüzde 41 büyüyeceğiz” dedi.

Düşük fiyatla % 41 büyüyecek

Kuruluşunun 10’uncu yıldönümü ‘Emsalsiz Ucuzluk Makinesi’ konseptiyle kutlayan market zinciri A101, hızlı büyümesine bu yıl da devam etmeyi, bu yılı 20 milyar lirayı aşkın ciroyla kapatmayı planlıyor. Şirketin 10’uncu yıldönümü toplantısında konuşan A101 CEO’su Erhan Bostan, “Geçen yılı 14.1 milyar TL ciroyla kapadık, bu yılı yüzde 41 büyüyerek 20.1 milyar TL’nin üzerinde ciro ile kapatacağız” dedi. Bostan 2019’da 500 yeni mağaza açacaklarını, ciroyu da yüzde 25- 30 artırarak 26 milyar TL’ye ulaştıracaklarını anlattı.

‘Dövizle işimiz yok’

Son bir ayda meydana gelen fiyat artışları konusunu da değerlendiren Bostan şunları söyledi:

“Bunun iki nedeni var. Birincisi dünyada petrol fiyatları arttı, ikincisi kurdaki artış. Dolayısıyla tedarikçilerimizin maliyeti arttı. A101’in dolarla, euro’yla hiç işi yok. 8 bin mağazamızın biri dışında hepsinin kirası TL. Tüm satın almalarımız TL. Tedarikçilerimiz son birkaç aydır zorlanıyor. Üretici fiyat enflasyonu 46, tüketici fiyat enflasyonu 24.5 çıktı. Üreticiler maliyetlerindeki artışı tüketicilere yansıtamadı. Bunun bir nedeni de biziz. Biz burada tüketici adına fiyatları savunabildiğimiz kadar savunuyoruz. A101 kurulduğu günden bu yana TÜİK’ten daha düşük enflasyona sahiptir. Bunu takip ediyoruz.”

‘7 yıl zarar ettik’

Fiyat artışlarına tüketicilerin tepki gösterdiğini, A101 çalışanlarının da buna üzüldüklerini anlatan Bostan, “Ben de ‘bizim tüketiciye vaadimiz ucuzluk, dolayısıyla tüketicinin söylenmesi normal’ dedim” şeklinde konuştu. Başarılarının sırrını ‘Doğru hesap yapmak’ diye açıklayan Bostan şöyle devam etti:

“İlk 7 yıl zarar ettik, sonra kara geçtik. Dünyada bu iş böyle yapılır. İlk 7 yıl kar elde etmek söz konusu değil. Sineğin yağının yağını hesap ederiz. Mağazalarımızda akşamüstü lambaların biri yanar biri yanmaz, ordan ettiğimiz tasarruf tüketiciye yansır. Günlük 1 TL’lik tasarruf bile 8 bin mağazaya vurulunca ciddi bir rakam. Ciddi bir matematik... Kar marjımızın çok düşük olduğu için hesap kitabı doğru yapmamız gerek.”

Bostan 2020 ve sonrasında yurtdışına yatırım yapabileceklerini de sözlerine ekledi.

Makinayla anlattılar

A101’in 10’uncu kuruluş yıldönümü tedarikçilerin, çalışanların ve iş dünyasından davetlilerin katıldığı bir etkinlikle kutlandı. Etkinlikte A101’in başarı hikayesi “Emsalsiz Ucuzluk Makinası” konsepti ile ifade edildi. Bu amaçla 20 metreye 5 metre ebatlarında bir modelle A101’in günlük işleyişi anlatıldı.

Rakamlarla A101

- 45 bin çalışan

- Çalışanların yüzde 44’ü kadın

- Çalışanların yüzde 3’ü engelli

- 81 ilde, 900 ilçede 8 bin mağaza

- 43 büyük depo

- Her gün 1300 kamyonla sevkiyat

- Haftada 1 milyon km yol

- 600’den fazla tedarikçi

- 2017 cirosu 14.2 milyar TL

- 2018 ciro hedefi 20 milyar TL

- Türkiye’nin en büyük 20 şirketi arasında

- Günde 3 milyondan fazla fiş kesiyor

- Düzenli müşterilerin memnuniyet oranı %94, tekrar satın alma oranı %98, tavsiye etme oranı %93.

Buzdolabındaki yılan korkuttuMalatya'da, bir evin buzdolabına giren yılan, paniğe neden oldu. Yılan, itfaiye ekipleri tarafından yakalanarak, doğaya salındı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber