Ekonomi En çok aşk sattırır

En çok aşk sattırır

02.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Twigy’nin Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel’e göre markalar için uzun süreli aşk söylemi çok etkili. Öncel, “En çok aşk sattırır. Bütün yapmak istediğimiz ürünlerimizin herkesin peşinde koştuğu ‘aşk’ı çağrıştırmasını sağlamak” dedi

En çok aşk sattırır

Twigy’nin Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, bu hafta twitter hesabından ilginç bir tweet attı...
Öncel, şöyle diyordu: “Tutkuyla oluşturulmayan marka, gerçekten ‘marka’ olabilir mi? Bütün yapmak istediğimiz,ürünlerimizin herkesin peşinde koştuğu ‘aşk’ı çağrıştırmasını sağlamak...”
Peki Twigy bunu sağlamış mıydı? Öncel için ‘aşk’ neden bu kadar önemliydi?
Tüm bu soruların cevabı aynı zamanda bir haber konusunun çıkışına neden oldu.
Twigy bir terlik markasıydı ama kurulduğu günden bugüne verdiği mesajlar, reklam sloganları tutku ve aşk içerikliydi.
Reklamlarında taraftar aşkına vurgu yapıyor, ‘Beşiktaşk’ diyerek tribünlere romantizmi taşıyordu.
Bir başka reklamında Twigy’e göre “Aşk hayal etmekti.” Bir diğerinde ise “Eğer istersen aşk ayağına gelir” diyordu.
Twigy aynı zamanda, terlik aşkı kavramını ortaya atan bir marka oldu. Bu yolla ayakkabının gölgesinde kalan terliğe de başrol kazandırıyordu.
Sektörde sadece sevgililer günü için hazırlanan bu tür reklamları Twigy sürekli gündemine taşıdı... Peki neden? Twigy, ürünleriyle müşterilerinin kalbini kazanmaya, yani ‘lovemark’ yaratmaya mı çalışıyordu? Bu soruların yanıtını öğrenmek için Sinan Öncel ile uzun bir söyleşi yaptık.

İşadamının aşk bilançosu
Öncelikle aşkın her şeyin temeli olduğuna dikkat çeken Öncel’in altını çizdiği bir diğer nokta da bunu ürünlerine nasıl yansıttıkları oldu:
“Müşterilerimizin zihin haritasına ilettiğimiz aşk mesajı sayesinde hediye olarak bizden alınan terlik anlam kazanıyor. Marka demek de bu değil mi? Tüketicilerimizde bir sempati oluşturuyoruz. Markamıza karşı sevgi duyuyorlar. Sevgiyle bağlanılan bir marka olduğumuzu düşünüyorum.”
Dayanak noktalarını aşkla bağlanılan bir marka olarak nitelendiren Öncel, “Uzun süreli aşk söylemi etkili oluyor. Beni Unutma adlı filme de bu amaçla sponsor olduk. Hayatta tek ihtiyacımız olan aşk değil midir? Herkes bunun peşinden koşmuyor mu, tek aranan o değil mi? Bir erkeğin gerçekten sevdiği bir kadın, hayattaki her şeydir! Biz de bu tutkuyu terliklerimize yansıttık” dedi.
Öncel’e göre en çok sattıran faktör ise yine aşk...
Yalnız kalan tüm işadamlarının da diğer herkes gibi aşkın muhasebesini yaptığını söyleyen Sinan Öncel, “Gerçek muhasebe de bu değil mi bilançodan öte...” dedi.

Haberin Devamı

‘Her canlı ölümü tadacaktır, evet.
Bence pek az canlı hayatı tatmıştır’

Çoğu insanın kendi kafesinin içinde kaldığını, özgürleşemediğini söyleyen Sinan Öncel, şunları anlattı: “Hayatımızı gerçekten ne kadar yaşayabiliyoruz sorusu çok önemli. Her canlı ölümü tadacaktır ama pek az canlı hayatı tatmıştır bana göre... Niye mücadele ediyoruz ki...Oysa aşk her şeyin temeli. Yoksa niye hediye olarak terlik alınsın ki... Müşterinin zihin haritasına yüklediğimiz aşk mesajı bu hediyeyi anlamlı kılıyor. Marka demek de bu değil mi? Mesela sevgililer gününde çok terlik satıyoruz. Satışlarımız iki üç katına çıkıyor.”

‘Toplam 18 mağazaya ulaştık’
Twigy olarak 18 mağazaları bulunduğunu kaydeden Sinan Öncel, “800 noktada ürünlerimiz satılıyor. İnternet satışında epey yol kat ettik. Yılda 2 milyon adet terlik satıyoruz” dedi. 2012’de ihracatlarını artırmaya ağırlık vereceklerini belirten Öncel, “İran, Irak ve Türk cumhuriyetlerine yoğunlaşacağız. Bununla ilgili bir ihracat kadrosu oluşturuyoruz” diye konuştu.
Terlik adam olmak için gençlerden talep aldıklarını söyleyen Sinan Öncel, “Terlik adamlık bir nevi iş kapısı oldu. Bazen 10-15 terlik adam ihtiyacımız oluyor” dedi. Yılbaşı döneminde ciddi terlik satışı yaptıklarını belirten Öncel, “Önemli bir hediye alternatifi oldu. Biz müşteri ne isterse onu yapıyoruz. Hangi girişimci tüketicisinin talebine sırtını dönebilir. Böyle bir lüksümüz yok.”

Haberin Devamı

Twigy’nin dünden bugüne aşk mesajları
- Taraftar aşkı
- Twigy Love
- Yaz aşkı
- Terlik aşkı
- Eğer istersen aşk ayağına gelir
- En fazla ne kadar sevebilirsin
- Aşk hayal etmektir

‘Lisanslı ürün satışı giderek büyüyor’
Hello Kitty, NBA, Cookie Jar, The National Geographic, American Greetings, Santoro Lucas Film gibi markaları temsil eden Sanrio’nun Lisans Direktörü Paolo Casarini, dünyada lisans sektörünün 200 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyledi.
Son 10 yılda, Türkiye’nin lisans sektörünün inanılmaz bir hızla geliştiğini belirten Casarini, “Bir çok yerli firmanın ihracattan çok yerli pazarda varlık gösterme çabası bu yöndeki yatırımları artırdı. Lisans pazarındaki bu genişmelenin ardından şimdi büyüme safhasına geçiş başladı” dedi.
Buna paralel olarak Sanrio lisanslı ürünlerin satışlarının gelecek yıl üç kat artmasını beklediklerini kaydeden Casarini, “Hello Kitty’nin 2010 yılında Max Licensing vasıtasıyla Türkiye pazarına sunulmasından bu yana lisanslı ürün satışlarında yüzde 300, orijinal Sanrio ürünlerinde ise yüzde 100 artış gözlemledik” diye konuştu.

Moda merkezi İstanbul
2010 yılı cirolarının 400’den fazla markanın satışlarıyla 87 milyar dolara ulaştığını kaydeden Casarini, İstanbul’un moda merkezi haline geldiğini söyledi. Casarini, “13 - 30 yaş tüketici grubunda önemli talep artışı var. Giyim, mücevherat, kozmetik ve mobil aksesuarlar konularında birçok firmalarla görüşmeler yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

‘Profesyonelliğe önem veriyoruz’
Max Licensing’in Kurucusu ve Başkanı Diana Magarino ise perakendenin geleceğinin lisanslı ürünlerde olduğunu söyleyerek, şu bilgileri verdi:
“Bir lisans için verilen teklifi değerlendirirken, sözkonusu firmanın pazardaki pozisyonu ve profesyonelliğine önem veriyoruz. Ortaklık şeklinde oluşturduğumuz iş ilişkilerimizde ortağımızın dürüst, onurlu ve finansal açıdan stabil olması çok önemli.”

Haberin Devamı

Beyaz kutup ayısını cezbeden koleksiyon
Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı (TOÇEV) ile işbirliği yaptıklarını söyleyen Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, “Bu yılki koleksiyonumuz ‘kutup ayısını cezbeden bir koleksiyon’ sloganıyla oluşturuldu. TOÇEV ile yaptığımız işbirliği kapsamında mağazalarımızda kutup ayısı satmaya başlayacağız” dedi.
Satıştan elde edilecek gelirin ise kız çocuklarının eğitiminde kullanılacağını belirten Figen, oyuncak ayıların 20 liradan satışa sunulacağını kaydetti.
2011 yılının kendileri için olumlu bir yıl olduğunu ifade eden Figen, “Hedeflerimizin çok üzerindeyiz. Demirören AVM’de flagship konseptiyle bir mağaza açtık. Mağazaya ve insan kaynaklarına yatırım yaptık ve şimdi geri dönüşlerini almaya başladık” dedi.

27 ülkede faaliyette
Sephora’nın 27 ülkede faaliyet gösteren bir kozmetik zinciri olduğunu söyleyen Figen, “Dünyanın en büyük parfümeri zincirlerinden birisi.Temel değeri özgürlük. Müşteri ürünleri karıştırsın, incelesin, denesin, dağıtsın. Biz toplarız. Gerekiyorsa almadan gitsin” diye konuştu. Figen, Sephora mağazalarındaki bütün uzmanların marka eğitimi aldıklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

‘Cadde mağazaları açmak istiyoruz’
Sephora olarak şu anda 14 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Beyhan Figen, şu bilgileri verdi: “İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’da faaliyetteyiz. 2012’de en az 5 mağaza daha açmayı planlıyoruz.
Bir şehirde en aç üç mağazamızın olmasını hedefliyoruz. Özellikle cadde mağazaları açmak istiyoruz.”
İnsan kaynaklarına büyük önem verdiklerini anlatan Figen, “Sephora’nın yurtdışında yaptığı makyaj artisti yarışması, bu yıl ilk kez Türkiye’de de yapıldı. Finalini gerçekleştirdi. Finalde lider olan, uluslararası Sephora MUM (Make up Masters) yarışmasına katılacak. Bu yarışmanın sonucunda uluslararası arenada önemli bir yer edinme fırsatı doğuyor.”

Karl Lagerfeld’den özel gizemli koku
Ünlü modacı Karl Lagerfeld’inSephora’lara özel bir parfüm tasarladığını söyleyen Beyhan Figen, şöyle devam etti:
“Bu yeni parfüm farklı ve gizemli kokuları taşıyor. Karl Lagerfeld’in kişiliği nasıl tek bir kelime ile özetlenebilir: ‘Kaleydoskop’. Sephora mağazalarında satışa sunulan yeni kokusu için de eğlenceli bir isim seçti:Karleidoskop.”

Rakamlarla Sephora
-1970 yılında Fransa’da kuruldu. 27 ülkede 1500’den fazla mağazaya sahip.
- Sephora, Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) grubu markaları arasındayer alıyor.
- Sephora mağazaları, yılda 200 milyon ziyaretçi ağırlıyor.
- Sephora’nın dünyada her iki dakikada bir ürünü satılıyor.


Ünlülerin denim markası ‘J Brand’ Biggmall’da
Denim dünyasının popüler markalarından J Brand, Biggmall mağazalarında satışta. Zamansız tasarımları ve rahat kesim modelleriyle beğeni toplayan J Brand, özellikle Hollywood yıldızlarının vazgeçilmez markası olarak anılıyor. Rihanna, Jessica Alba, Victoria Beckham, Elle MacPherson, Angelina Jolie, Katie Holmes gibi yıldızların giydiği J Brand’in erkek tutkunları arasında ise Jake Gyllenhaal, Gerard Butler, Ben Affleck gibi isimler yer alıyor. J Brand’in sezon sonu ürünleri Biggmall’un Via Port mağazasında yüzde 40’a varan indirimlerle sunuluyor.

Çocuklar için giyimi oyuna dönüştürdü
Max Fashion’ın yeni çocuk koleksiyonu mağazalardaki yerini aldı. Max Fashion yetkilileri, “Max Fashion, geniş renk yelpazesi, sınırsız seçenekleriyle çocukların hem şıklığını sağlıyor hem de onları oyunlarından alıkoymayacak rahatlığı yaşatıyor. Eğlenceli tasarımlarıyla beğeni kazanacak yeni koleksiyonla giyinmek çocuklar için bir oyuna dönüşüyor” diyor.
Yetkililer, “Max Fashion, modayı takip etme fırsatından herkes yararlansın diye kaliteyi uygun fiyatlarla sunuyor. Markamız her yaştan aile bireyine hitap ediyor” diye anlatıyor.

Vintage tasarımlardan oymalı aynalara
Her yıl sonunda yepyeni beklentilerimiz ve bir an önce gerçekleşmesini istediğimiz dileklerimiz vardır. Tüm dünyanın sadece yılbaşı akşamında sahip olabildiği bu ortak duygularla verilen hediyelerin değeri ise paha biçilmez.
Mudo Concept de yeni yıl için her yaşa, zevke ve bütçeye göre hediye seçenekleri sunuyor. Zamanda yolculuk için orijinal duvar saatlerinden natürel renklerdeki kadife yastıklara, oymalı duvar aynalarından vintage tasarımlara, cam ve ahşap vazolardan etnik objelere uzanan birçok alternatif Mudo Concept mağazalarında yer alıyor.

50’lerin zarif kadın silüetini taşıdı
Kış mevsiminin kendini hissettirdiği bu günlerde, İpekyol, Twist ve Machka ürünleri bugünden itibaren yüzde 30 indirim fırsatıyla satışa sunuluyor.
İpekyol, minimal ve renkli kadın ile 50’lerin zarif kadın silüetini koleksiyonuna taşımış. Daracık tüp etekler, deri detaylı kabanlar müşterilerin beğenisine sunuluyor.

GÜZELLİK
ROMANTİK ETNİK KOKU

Sevil mağazaları satışa sunduğu yeni parfümü Tous Touch ile ‘romantik-etnik’ bir dünyayı aralıyor. Altın, deri, kristal ve esans unsurlarını birleştiren parfüm, Kaliforniya Biberi, Tahiti Gardenya taç yaprakları, Arap Yasemini, Tatlı Zeytin ve Paçuli içeriyor.

PORSELEN BEBEK ETKİSİ
Golden Rose yetkilileri Moisturizing Cream Fondöten ile makyajda porselen bebek etkisi yaratılacağını söylüyor. Yetkililer, “Yeni sezon makyaj trendleri arasında yer alan ‘kusursuz güzellik’, makyajınıza 60’lı
yılların
retro esintisini yansıtıyor“ diyor.

İNDİRİMLİ GÜZELLİK FESTİVALİ
CarrefourSA Hipermarketleri,
5 Aralık’a kadar devam edecek ‘güzellik festivali’ kapsamında güzellik ve kişisel bakım ürünlerinde indirim ve hediyeler sunuyor. Ayrıca, kampanya süresince güzellik uzmanları müşterilere kişisel bakım ve kişiye özel ürün seçimleri konusunda bilgi verecek.

SIRADIŞI GÜZELLİĞİN SIRRI GELDİ
Gratis, Amerika’nın sıradışı markalarından The Balm’ı Türkiye’ye getiriyor. TheBalm’ın ürün serileri içinde fondötenden fara, allıktan göz kalemine, rimelden ruja, dudak parlatıcısına ve makyaj temizleyiciye kadar çeşitli ürün bulunuyor.

DOĞAL NEM DENGESİ
Dermalogica’nın Skin Smoothing Cream, adlı ürünü soğuk, hava kirliliği ve stres gibi olumsuz çevresel etkenler sonucu kuruyan ciltler için üretildi. Ürün içeriğindeki yoğun bitkisel özler ve bitkisel yağlar ile cildin doğal nem dengesini korumasına
yardımcı oluyor.