Filtre kahve Türk kahvesine fark attı

Gloria Jean’s Coffees Türkiye CEO’su Mehmet Dinçerler, “Türkiye’de en çok tüketilen kahve yüzde 55’le filtre kahve. Türk kahvesi yüzde 45’lere düştü. Türk kahvesi 5 yıl önce yüzde 75’lerdeydi” dedi

Filtre kahve Türk kahvesine fark attı

Türkiye’de filtre kahve tüketiminin Türk kahvesi tüketimini geride bıraktığı ortaya çıktı. Filtre kahve tüketimi yüzde 55’lere ulaştı.

Trabzon’da mağaza açılışı sırasında sektörü değerlendiren Gloria Jean’s Coffees’in Türkiye CEO’su Mehmet Dinçerler, Türkiye’de şu anda en çok tüketilen kahvenin filtre kahve olduğunu söyledi.

Kahve zincirlerinde filtre kahve tüketiminin yüzde 90’da olduğunu, Türkiye genelinde ise tüketimin yüzde 55’e çıktığını aktaran Dinçerler, Türk kahvesi tüketiminin yüzde 45’e düştüğünü kaydetti. Dinçerler, Türk kahvesi tüketiminin 5 yıl önce yüzde 75’lerde olduğunu anımsattı.

Kişi başı 1.1 kg

Dinçerler, 29 şehirdeki 73 şubelerinde en çok filtre kahve satıldığını belirterek, “Filtre kahve, sudan daha çok sattı ve Türk kahvesinin önüne geçti. Filtre kahveyi ise Latte takip ediyor” dedi. Dinçerler, şu bilgileri verdi:

Filtre kahve Türk kahvesine fark attı
“Dünya Kahve Tüketim Raporu 2018 verilerine göre, Türkiye’de son 5 yılda yüzde 13.2 artış gösterdi. Kahve tüketimi 93.9 bin tona ulaştı. 2012-2013 yılında kişi başına düşen yıllık kahve miktarı 595 gramdı. 2015-2016 yıllarında ise bu rakam 920 grama çıktı. 2018 yılında ise 1.1 kilograma ulaştı. Ülkemizde ilk kez kişi başına tüketim 1 kg’yı geçti. Bunda Türkiye’ye ilk giren gurme kahve zinciri olarak bizlerin de payı var. Geçen yıllara göre misafir sayımız ve tükettiğimiz kahve miktarının artması ülkemizde de kahve tüketiminin ivme kazandığını gösteriyor. Ama daha gitmemiz gereken yol var. Finlandiya’da yılda kişi başı kahve tüketimi 12 kg, dünya ortalaması 7 kg.”

150 milyon TL ciro hedefi

Dinçerler, “İlk altı ayda İstanbul’da 6, Ankara, İzmir, Trabzon ve Denizli’de olmak üzere 10 şube açtık. İlk çeyrekte de yüzde 22’lik ciro artışı yakaladık. Yıl sonunda yüzde 35’lik artış hedefliyoruz. Geçen yıl 100 milyon TL ciro elde ettik. Bu yıl hedefimiz 150 milyon TL. Cironun yüzde 30’u kahve dışından gıdadan geliyor. 2018’de 10 milyon 125 bin bardak kahve sattık. 2019 hedefi 14 milyon 500 bin” dedi. Dinçerler, “Lens İstanbul, Tuzla Port, Karaköy, Antalya Kemer, Dalaman Havalimanı, Fethiye, Mersin, Eskişehir’de mağaza açacağız. Franchise bedelimiz 250 bin TL her şeyiyle yatırım 1 milyon TL’yi buluyor” dedi.

Filtre kahve Türk kahvesine fark attı

İzmit’te fuhuş baskını! Kıskıvrak yakalandılarİzmit’te, bir evde fuhuş yapıldığı ihbarı üzerine polis ekiplerince operasyon düzenlendi. Operasyonda fuhşa aracılık ettiği iddia edilen M.S. (31) ve sevgilisi H.A. (47) ile fuhşa zorlandıkları iddia edilen Azerbaycan uyruklu 2 kadın gözaltına alındı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber