Ekonomi Geç ödeyenleri teşhir edelim

Geç ödeyenleri teşhir edelim

17.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

KOBİ’lerin en büyük sıkıntısının finansmana erişim ve nakit akışı yönetimi olduğunu belirten TÜRKONFED Başkanı Turan, geç ödeme yapanların teşhir edilmesi gerektiğini söyledi

Geç ödeyenleri teşhir edelim

İnşaat ve otomotiv sektörlerindeki daralmanın faiz oranlarının yüksek olması ve yatırım iştahının düşük olmasından kaynaklandığını belirten TÜRKONFED (Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu) Başkanı Orhan Turan, Türkiye’nin çıkış noktasının katma değerli üretim ve ihracat olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye İş Bankası ile yapılan iş birliği kapsamında Denizli’de düzenlenen Dijital Anadolu konferansında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Turan, ‘önce küçüğü düşün’ adlı bir proje hazırladıklarını söyledi. Turan şu bilgileri verdi:

“Avrupa’da bir yasa var. Büyük bir gros markete tedarikçisiniz örneğin. Fatura kesiyorsunuz. Kanun diyor ki, ‘30 gün içinde ödeyeceksin’. Bizde ne oluyor? Hele paradan para kazanma döneminde, insanlar ödemelerini hep geciktirerek küçük üreticileri zorluyorlar.

KOBİ’lerin bu dönemde en büyük sıkıntısı finansmana erişim, ikincisi nakit akışı yönetimleri. Kaynağa da erişseler maliyetler çok yüksek. Bunun düzenlenip, kamunun da dahil edilmesini istiyoruz. Geç ödeyenlerin teşhir edilmesi gerek.”

Haberin Devamı

“Üretimi ve katma değeri teşvik etmiyorsak, bin tane teşvik çıkarıp ekonomiyi canlandıramıyorsak bir yerde hata yapıyoruz” diyen Turan şöyle devam etti:

Geç ödeyenleri teşhir edelim
“Hastasınız, antibiyotik verdik ama doğru mu? Sonuç aldık mı, almadık mı bunu ölçebilmemiz lazım.

Adam KGF’den kredi alıyor, gidip cipini değiştiriyor. Verilen teşviklerin doğru yerlere gitmesi lazım. 2008 krizinde üretip, katma değerli ihracat yapan ülkelerin ciddi sorun yaşamadıklarını görürsünüz. Bizim yeni bir sayfa açmamız gerekiyor.”

‘Yeni sayfa açalım’

Herkesin ‘ne yapabilirim’ deyip ihracatını artırmak istediğini belirten Turan, şöyle devam etti:

“Türkiye’de üretim yapan bir firmanın mutlaka ihracat ayağı olmalı. Hala konvansiyonel üretimle ihracat yapıyoruz. Katma değerli üretimle uğraşmıyoruz. Teşvik verilecekse rekabetçi şirketler ve sektörler belirlenmeli. Dolar arttı, ihracat arttı. Ama aynı ivmede artmıyor. Temiz bir sayfa açıp, kalkınma mı, büyüme mi buna bakmamız lazım.”