Ekonomi Giulietta’nın ‘son lokma’sı

Giulietta’nın ‘son lokma’sı

11.10.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

İtalyan markanın orta sınıfta yer alan modeli Giulietta, hâlâ çoğumuz için çekici bir otomobil. Ancak “yonca”lı ve ateşli versiyonu, çekiciliğin ötesinde kalbe heyecan pompalamayı başarıyor... Sanırım, en zevkli “son lokma” bu

Giulietta’nın ‘son lokma’sı

Sizleri bilmem ama, benim için sevdiğim bir meyve ya da yiyecekte o “son lokma” çok önemlidir. Tüm yenilenlerin kısa özeti, en keyif veren halidir. Bunu bir deneyin derim!

Haberin Devamı

Ama onun ötesinde, ben Giulietta’nın adeta “son lokma”sı olan QV’den ne tat aldığımı anlatmayı düşünüyorum şimdi. Çünkü beynim, Alfa Romeo Giulietta’yı uzun bir süre “Quadrifoglio Verde” (İtalyanca’da dört yapraklı yonca demekmiş) versiyonuyla hatırlayacak... Ona “QV” deseniz de yeter, Giulietta’nın gücüne de gitmez ayrıca!..

Alfa Romeo Giulietta’nın en ateşlisi olan ve adını 1920’lerdeki motorsporları başarılarından alan “QV”, bu dört yapraklı yoncayı boşuna taşımadığını kanıtlayan bir versiyon. İlerleyen yaşına rağmen hala pek çok kişiye çekici görünen Giulietta, bu versiyonuyla adeta kalplere “adrenalin basmak” üzere geliştirilmiş. Tamam, belki markanın “amca çocukları” olan bir Ferrari ya da Maserati değil! Ama içi boş, hiç değil!

Haberin Devamı


Yonca’sı yeter!

Öncelikle QV, dış görüntüde standart Giulietta’dan öyle “fersah fersah” farklı bir versiyonmuş hissi vermiyor. Biraz alçak görüntü, geniş çift egzoz çıkışı, kırmızı renkli Brembo fren kaliperleri, farklı renkteki özel alaşım jantları, kapı altı etekleri ve arka spoyleri göze çarpıyor sadece.

Asıl göze çarpan ise, ön çamurluklarda bulunan “dört yapraklı yeşil yonca”lar... O “yoncası yeter” dedirten ve versiyona adını veren logolar! Önünüzde birden bire hızlanan Giulietta gördüğünüzde, size kim olduğunu söyleyen yoncalar bunlar...

İç mekanda da çok büyük bir fark göze çarpmıyor belki. Ama deri-alkantara karışımlı spor koltuklara laf söyletmem. Oturduğunuzda, kırmızı dikişli direksiyona ellerinizi uzatmadan önce sizi kavrayan, heyecana davet edercesine “kavrayan” koltuklar...


Turbo gücü adına!

Alfa Romeo Giulietta QV’nin kalbi, bir hayli hızlı atıyor. Teknik detaylarını birazdan sıralayacağım motor, aslında Alfa’nın sportif iki kişilik otomobili 4C’ye de hayat veren bir “makine” olarak biliniyor. Ve bu Giulietta’ya da pek yakışıyor. Kaputun altında “güzel duruyor” diye söylemiyorum tabii ki... Otomobile performans açısından “hakkını veriyor” demek istiyorum!

Bu “hakkını verme” işini de, gerek yüksek devirlerde çıkardığı “hırıltı”, gerekse de turbonun sağladığı ivmelenme ile yapıyor. Gaz pedalına bastığınızda, “Turbonun gücü adınaaaaa!” diye çığlık atabiliyorsunuz! Yani atabilirsiniz, çünkü ben bunu yapmadım! Motora eşlik eden 6 ileri çift kavramalı TCT otomatik şanzıman da iyi iş çıkarıyor. Bu yüzden Giulietta QV’nin manuel vites kutulu olanını tercih etmeyi düşünmezdim bile.

Haberin Devamı

Tabii tüm bu keyif, bedelsiz olmuyor. Yaklaşık 153 bin TL kadar! Yani dizel motorlu, mütevazı ancak en üst donanım seviyesine sahip bir Giulietta’dan yaklaşık 60 bin TL daha pahalı. Ama, itiraf etmeliyim ki, “60 bin kez” daha heyecan verici...

Kendisi kimlerdendir?

“Alfa Romeo”giller ailesinden geliyor. Giulietta ismiyse, 1950’lerden gelen bir geçmişe sahip. Ama siz, onu Uma Thurman ile hatırlarsanız da mesele yok!
- Ne özelliği var?
Giulietta’nın en performanslı versiyonu. Üstelik 5 kapılı. Yani aile otomobili görünümlü, yarışçı ruhlu bir şey. Spor koltukları, arkada, tamponun köşelerini tutmuş birer büyük egzozu bulunan, iyi “ses eğitimi” almış, “zıpır” model seçeneği. Bunların dışında özel frenleri, biraz sertleştirilmiş süspansiyonları ve “DNA” denilen, otomobilin “hücre yapısını” bozan bir de düğmesi var. “Dynamic”, Normal” ve “All Wheather” delinen seçenekleri var. Dynamic, ki en yakışan konum o, otomobilin birden bire canavara dönüşmesini sağlıyor.
- Motor iyi mi?
Gayet başarılı. 1.8 litrelik turbo beslemeli, benzinli motorla donatılmış. Yetmemiş, içine 240 HP eklenmiş. 340 Nm tork (ki, bilenler, bunun ne anlama geldiğini anlar!) çekiş gücü ise, gerçekten bu cüssedeki bir otomobil için dikkat çekici. TCT şanzıman, direksiyon arkasından parmaklarla vites değiştirme olanağı da sunuyor üstelik. Yakıt tüketimini ise kafanıza takmayın derim!
- Donanım konusu nasıl?
Bu da bana göre başarılı. Müzik sistemi gerçekten çok başarılı ve çift bölgeli klima iyi iş yapıyor! Gerisi pek ilgi alanım değil. Pek çok şey var zaten...
EDİTÖRÜN SON SÖZÜ
Yaaa, şeyyy... Kiraz olsa da yesek!