Geri Dön

‘Gusto olarak ev tekstili üretimini planlıyoruz’

Gusto’nun Yönetim Kurulu Başkanı Pelin Mete, yeni yatırım projeleri arasında Gusto Home’un bulunduğunu söyleyerek, “Mağazalarımızda corner olarak aksesuar, ev tekstili, küçük objeler yani eve dair her şey olacak” dedi

‘Gusto olarak ev tekstili üretimini planlıyoruz’

Yeni yatırım projeleri arasında Gusto Home’un bulunduğunu söyleyen Gusto’nun Yönetim Kurulu Başkanı Pelin Mete, “Gusto olarak ev tekstili üretimini planlıyoruz. Mağazalarımızda corner olarak aksesuar, ev tekstil, küçük objeler, eve dair her şey olacak. Ayrıca mağazalarımızda Gusto’ya özel olarak hazırlattığımız parfüm çok talep görüyor, bu da Gusto Home’larda satışa sunulucak” dedi.
Gusto’nun şu anda 21 mağazaya ulaştığını belirten Mete, İstanbul’da 17, İzmir’de 3 ve Kıbrıs’ta bir mağazayla hizmet verdiklerini kaydetti. Mete, “Kısa bir süre içinde Ankara’ya da mağaza açacağız. Diğer illerden de yoğun bir talep var. Amacımız senede 6-7 mağaza açmak. 2013 yılında 6 yeni mağaza projemiz var, bu sayı daha da artabilir” diye konuştu.

‘Butik çalışmayı seviyoruz’
Butik çalışmayı sevdiklerini söyleyen Mete, şöyle devam etti: “Çok hızlı büyüyüp, kaliteden ödün vermek istemiyoruz. Büyük bedene yönelik çalışıyoruz, üstelik küçük bedenden büyük bedene yani aynı koleksiyonu 36’dan 50’ye üretiyoruz. Bu da bize geniş bir müşteri profili sağlıyor. Hedef kitlemiz çalışan kadınlar. Büyük beden için ayrı bir koleksiyon hazırlamıyoruz. Yani küçük bedende olabilecek koleksiyonları büyük bedene taşıyoruz.”
e-ticarette de iddialı olduklarını anlatan Mete, “Türkiye’nin her yerinden ulaşılabilir olmak önemli. Koşulsuz müşteri memnuniyetine önem veriyoruz. Canlı destek hattımızla tüm gün müşterilerle telefon bağlantısı yapıyoruz, her türlü problemlerini ve sorularını canlı olarak cevaplıyoruz” dedi.

Cimbomlu Küçük’e Kiğılı’dan Kanarya forması
Bu yıl 12’incisi düzenlenen Perakende Güneşi Ödülleri, Perakende Günleri’nin ikinci gününde düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Tören, bu yıl ilk defa sektörün yakından tanıdığı bir isim olan Teknosa CEO’su Bülent Gürcan tarafından yönetildi.
Perakende Güneşi Ödülleri’nde LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Yaşam Boyu Başarı ödülüne layık görüldü. Ödülünü Abdullah Kiğılı’nın elinden alan Küçük’e sahnede 81 ilden gelen 81 LC Waikiki çalışanı da eşlik etti. Fenerbahçe Yönetim Kurulu Üyesi de olan Abdullah Kiğılı’nın Galatasaray taraftarı Vahap Küçük’e 10 numaralı Fenerbahçe forması hediye etmesi dikkat çekti.
Perakende sektörünün önde gelen isimlerinin yanı sıra iş ve sanat dünyasından çok sayıda ismin katıldığı törendeki başka bir ilk ise ‘Genç Liderler Ödülü’ oldu. İlk kez verilen Genç Liderler Ödülü’nü ise Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu almaya hak kazandı.

100. mağazası Rumeli Caddesi’nde
Farklı pazarlardaki 3 bin 200’den fazla mağazasıyla faaliyet gösteren güzellik ve kişisel bakım ürünleri zinciri Watsons, Türkiye’deki büyemesini sürdürüyor.
100. mağazasını Şişli Rumeli Caddesi’nde açan Watsons Türkiye’nin Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu açılışta, Watsons Mağazaları’nın yeni konseptini anlattı.
Yanıkoğlu, “Nisan 2011’de Marmara Forum Alışveriş Merkezi’nde açtığımız 50. mağazamızdan bir buçuk yıl sonra, bu sayının iki katına ulaşmış olması, Watsons’ın hızlı ve istikrarlı büyümesi hakkında bir fikir veriyor” dedi.
Watsons’ı ülke çapındaki mevcut ve potansiyel müşterilere daha da yakınlaştırmak istediklerini belirten Yanıkoğlu, şu bilgileri verdi:

Yılda 2 milyon oje satıyor
“İlk mağazamızı açtığımız 2005 yılında, ülkemizde Watsons konseptinde bir perakendecilik konsepti bulunmuyordu. Bugün gururla görüyoruz ki, Watsons’ın oluşturduğu bu mağazacılık tarzı, güzellik ve bakım alışverişinde hızla en önemli kanal haline geliyor. Türkiye’nin 33 kentindeki mağazalarımızda bir yılda 8.5 milyon alışveriş yapılıyor. Bu, müşterilerimizin gözünde alışveriş dünyasında edindiğimiz yerin önemli bir göstergesidir. Bir yılda 2 milyon adet oje, 1 milyon adet duş jeli, 800 binin üzerinde saç boyası mağazalarımız aracılığıyla tüketicilere ulaşıyor.”

1970 yılından beri faaliyette
Gusto’nun 1970 yılında kurulduğunu söyleyen Pelin Mete, şu bilgileri verdi: “Öykümüz Kadıköy’de küçük bir butikle başladı. Önceleri sadece pantolon üretiyorduk. Ardından koleksiyonumuzu genişletip perakende sektörüne geçtik. Bugün açtığımız mağazalarla Türkiye’de yaygınlaşmaya başladık.”

KOZMETİK

Organik gül suyu

Gül suyu, kokusu, tazeleyici ve sıkılaştırıcı özelliklerinden dolayı en çok tercih edilen çiçek sularından birisi. Florame’in marka yetkilileri, ürün yelpazelerinde bulunan organik gül suyunun makyajı ve cildi derinlemesine temizlediğini söylüyor.

Altı günde yenilenme

Yves Rocher, Anti-Age Global serisini piyasaya sundu. Marka yetkilileri, hücreleri yenileyen Anti-Age Global ürünülerinin altı gün içinde etkisini göstereceğini söylüyor. Yetkililer, ürünün içeriğinde akasya reçinesi, tara çekirdeği, pancar, ginseng, afloya yaprağı bulunduğunu belirtiyor.

Saf bir dokunuş...

İngiliz dermokozmetik markası REN Skincare No.1 Purity Balm adlı ürününü, biyoaktif teknolojisi ile geliştirdi. Marka yetkilileri, “Fas gülü içeren özel formülü ile No.1 Purity Balm, makyaj ve su geçirmeyen maskara dahil olmak üzere cildi tüm kalıntılardan arındırıyor” diyor.

Dört farklı seri

Fransız dermokozmetik markası NUXE’ün 4 farklı anti-aging serisi, her yaş grubunun ihtiyaçlarına özel bitkisel içerikle üretildi. Marka yetkilileri, “İçeriğinde mavi lotus çiçeği, gelincik tohumu, althea kökü bulunan Nirvanesque, 25 yaş sonrası mimik çizgilerinin oluşumunun önüne geçiyor” diyor.

Vitaminli bakım

RoC Retin-Ox Multi Correxion Serisi formülünde vitamin içeriyor. Marka yetkilileri, “Bu serideki ürünler içeriğindeki vitaminlerle cildi besliyor ve kırışıkların oluşumunu önlemeye yardımcı oluyor. Yenileyici bakım kremi yoğun nemlendirici formüle sahip” diyor.

Winx perileri hazır giyimde büyüyecek

Dünyanın en büyük lisans markalarından Winx Club, Avrupa’da yaşanan ekonomik durgunluk nedeniyle Türkiye’deki hedeflerini büyüttü. Winx Club, Türkiye’de 2013 yılında lisansiye sayısını hızla arttırarak, yeni sektörlerde yer alacak. Winx Club özellikle moda hazır giyim kategorisinde ve dijital platformda büyüyecek.
Türkiye’ye ilk kez gelen Rainbow’un Dünya Başkanı Iginio Straffi, Avrupa’da yaşanan ekonomik krizin Winx Club’a Türkiye pazarının önemini daha net gösterdiğini belirtti.
Straffi, şöyle devam etti: “Winx Club, dünyanın en hızlı büyüyen lisans markası. Şu anda 170 ülkede, 464 lisansiye ile faaliyet gösteriyoruz. Tüm dünyadaki lisanslı ürünlerimizi perakende cirosu yıllık 3.5 milyar euro’ya ulaştı. Türkiye’nin bu cirodaki payı yüzde 10’nu oluşturuyor. Türkiye en güvendiğimiz pazarlardan biri. İtalya ve Rusya’dan sonra en hızlı burada büyüyoruz.”

Tematik park açacak
Winx Club’ın sadece lisanslı ürünleriyle değil, tematik parkı ile farklılaştığını söyleyen Straffi, şöyle konuştu: “2010 yılında İtalya’da Winx Club’ın ilk tematik parkı Rainbow Magicland açıldı. Bu parkı iki yılda 3 milyon kişi ziyaret etti. Amacımız bu parkı farklı ülkelerde, özellikle de gelişmekte olan pazarlarda açmak. Türkiye’de bu pazarlardan biri. Burada Winx Club’ın tematik parkını açmayı çok istiyoruz. Bu noktada yatırımcılarla görüşmelerimiz sürüyor” dedi.

‘Gençlerin de tercihi olacak’
Winx Club’ın Türkiye Temsilcisi Filma’nın Yönetim Kurulu Başkanı Karaca Sarıoğlu, Winx Club’ın 8 yıldır Türkiye’de olduğunun altını çizerek, şu bilgileri verdi: “Winx Club gerek sinema filmleri, gerekse çizgi filmleriyle 5 - 10 yaş arası tüm çocuklara ulaşıyor. Bu güçle Türkiye’de 35 lisansiyemiz var. Winx Club sadece çocukların değil, gençlerin de tercihi olacak. Bunu başarmak için Türkiye’nin moda markaları ile görüşmelerimiz devam ediyor. Bu işbirliği çerçevesinde Winx Club çok daha geniş segmentte tüketicisi ile buluşacak.”

Adidas Neo’nun marka yüzü Selena Gomez oldu

Amerikalı ünlü aktris, şarkıcı ve tasarımcı Selena Gomez adidas NEO’nun yeni marka yüzü ve tasarımcısı oldu. Selena Gomez Sonbahar/ Kış 2013 sezonundan itibaren adidas NEO için yeni koleksiyonlar tasarlayacak ve tanıtacak. Selena Gomez, gençler için yeni, eğlenceli ve rahat giyilebilir bir marka olmasının, adidas NEO’yu kendi yaşam tarzı açısından mükemmel bir marka haline getirdiğini belirterek şunları söyledi: “Bu, benim için harika bir işbirliği, çünkü adidas NEO için tarz sahibi olmak ve modadan zevk almak ön planda, bu marka size kendiniz olma imkanı sunuyor. Tasarım sürecinde yer almaktan çok büyük zevk alıyorum.”

Optik beyazlık...

Colgate, yeni ürünü ‘Optik Beyaz’ı piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “1 haftada 1 ton daha beyaz dişler sağlayan Colgate Optik Beyaz, içeriğindeki beyazlatıcı mikro-kristaller ile lekeleri diş minesine zarar vermeden gideriyor. Düzenli kullanımda ise dişlerin beyazlığını daha uzun süre korumasını sağlıyor” diyor. Colgate Optik Beyaz ailesinin üyeleri arasında diş macununun yanı sıra, Colgate Optik Beyaz 360 Diş Fırçası, Colgate Optik Beyaz Ağız Çalkalama Suyu ve Colgate Optik Beyaz Diş İpi yer alıyor.

Kışın kasvetine karşı...

ELLE, günlük yaşamın monotonluğuna karşı ayakkabı ve bot koleksiyonunu canlı tonlarda tasarladı. Ofiste, günlük yaşamda ya da okulda kullanılabilecek rengarenk ayakkabılar kışın kasvetini dağıtıyor. Dolgu topuklu ayakkabılar, bikerlar, botlar koleksiyonun en gözde parçaları arasında. Yüksek topuklu modeller ve platformların yer aldığı koleksiyon farklı renklerde tasarlandı.
Ayakkabı ve botlara aynı canlılıktaki çantalar eşlik ediyor. Metal detaylar ile hareketlenen bordo, yeşil, lacivert, taba gibi sıcak tonlar koleksiyonda ağırlığını hissettiriyor.

Doğtaş ve Kelebek Mobilya’ya yeni CFO

Doğtaş ve Kelebek Mobilya’ya CFO (Chief Financial Officer) olarak Uğur Şeker atandı. Doğtaş ve Kelebek Mobilya’da CFO olarak görevine başlayan Uğur Şeker, Anadolu Grubu ve Dışbank’taki görevlerinin ardından 1998-2010 yılları arasında Danone Hayat Su şirketinde Finans Direktörü olarak görev yaptı. P.I.L.S Gruba bağlı Münir Şahin İlaç’ta Grup CFO olarak görev alan Şeker, son olarak Betasan Bant Sanayi şirketinde Genel Müdürlük görevinde bulundu. Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan Şeker, Ekim ayı itibariyle Doğtaş ve Kelebek Mobilya’da CFO olarak görevine başladı.

e-Perakende

E-ticarette rekabet daha da kızışacak mı?

Markafoni, perakende sektörünü desteklemeye devam ediyor. Her yıl Perakende Günleri ile Perakendeciler Zirvesi’ne sponsor olan Markafoni, bu yıl da Türkiye’deki en büyük iş organizasyonlarından Perakende Günleri’nin ana sponsorluğunu üstlendi.
Etkinliğin ikinci gününde konuşma yapan Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari, “E-ticarette ortalık toz duman... Rekabet yeni başlıyor!” başlıklı sunumunda sektöre ilişkin fikirlerini katılımcılarla paylaştı.

Kapıda deneme fırsatı

NOGG, internet sitesini sanal alışveriş sevenler için yeniledi. Bugüne kadar sadece Boyner ve YKM mağazalarından ulaşabildiğiniz NOGG koleksiyonu, artık nogg.com.tr adresinden de satışa sunuluyor. NOGG yetkilileri sanal alışveriş sitesinin benzerlerinden farklılıkları bulunduğunu söyleyerek şu bilgileri verdi:
“Sitenin en önemli farkı, kapıda ürünü deneme fırsatı sunuyor olması. Şimdi, İstanbul’daki NOGG müşterileri kapıda ürünü deneyip; kendine olan bedeni satın alıp, diğer bedenleri geri gönderme şansına sahip... Böylece kıvrımlı kadınlar için bedene karar verememe gibi bir sorun da ortadan kalkmış oluyor. Sitede 09:00-18:00 saatleri arasında online alışveriş destek butonu ile ziyaretçilere hizmet sunuluyor. NOGG’tan satın alınan ürün, sipariş sırasında belirtilen tercihler doğrultusunda hazırlanıyor. Kargo firması tarafından teslim edilene kadar NOGG güvencesi altında bulunuyor. Ayrıca müşteriye özel hediyeler ve indirim kuponlarıyla alışverişi daha cazip ve keyifli hale getiriyoruz.”

ABD'de bir AVM'de silah sesleriABD'nin Georgia eyaletindeki bir AVM'de çıkan kavgada silah sesleri duyuldu. AVM içerisindeki insanların panik halinde kaçışmaları anbean kaydedildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber