12.01.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Nilay Coşkun KAPADOKYA
Turizm sektörüne ilişkin bir rapor hazırlayan Türkiye’nin önemli turizm operatörlerinden Prontotour, 2015 yılının olumsuzluklarla geçtiğini, 2016’nın da özellikle iç pazarda kolay bir yıl olmayacağını belirtti. Bununla birlikte geçen yıla ilişkin bazı bilgileri de paylaşan Prontotour, tüketici davranışlarına ilişkin de ilginç detaylar ortaya koydu.
Şirketin 2015 yılı faaliyet raporuna göre Türklerin en çok gitmeyi tercih ettiği yerler sırasıyla İtalya, Orta Avrupa ülkeleri ve İspanya olurken, en çok geceledikleri şehirler de Roma, Prag ve Barcelona şeklinde sıralandı. Turlarda en çok yoğunluk ağustos ayında gerçekleşirken, en fazla hayal edilen ülke ise Meksika oldu.
Yurtdışı seyahatlere gidenlerin çoğunun, ödemelerini “taksitle” yaptığına dikkat çekilen raporda, gidilen ülkelerde en çok farklı damak tadı, farklı kültürlerde macera ve eğlence özelliklerinin arandığı vurgulanıyor. Tüketicilerin “yerli” tatil tercihi olarak Kıbrıs ön plana çıkarken, tatil paketi satın almalarının en çok saat 11 ile 12 arasında gerçekleştiğinin altı çiziliyor. Gidilen “en soğuk” yer -35 dereceyle Laponya, “en sıcak” yerse +47 derece ile Dubai oldu.
‘Kolay olmayacak’
Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, geçen yıl pek çok olumsuzluğa rağmen büyüme yakaladıklarını, 2016 büyüme hedeflerini de yüzde 20 olarak belirlediklerini söyledi. Onaran, geçen yıl Rusya krizden etkilenmediklerini, ancak bununla birlikte özellikle Kurban Bayramı ve yılbaşında Rusya turlarını iptal ettiklerini kaydetti. Onaran, 2016 yılında iç pazar açısından da kolay bir yıl olmayacağını dile getirdi.
Genel Müdür Cenk Alptekin de, 2015’te yüzde 17 büyüdüklerini, 77 milyonluk sadece Türkiye’de 5 milyon kişinin pasaportu olduğunu, vizeyle gezme oranının yüzde 86, vizesiz ise yüzde 14 olduğuna dikkat çekti. Alptekin, Schengen’in kalkması halinde bu oranın tam tersine gelişeceğini, sözlerine ekledi.
Dünyanın ilk ve tek yeraltı müzesi