Ekonomi Hedef 1500 mağaza ile global marka olmak

Hedef 1500 mağaza ile global marka olmak

22.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

Orka Holding, her ay farklı ülkelerde ortalama 10 mağaza açtığı 2017 yılını, yurtdışında 160 mağaza ile kapatmaya hazırlanırken, 2018’de cirosunu 750 milyon liraya, çalışan sayısını 3 bin 400’e, mağaza sayını ise yurt içi ve dışında toplam 450’ye yükseltmeyi hedefliyor.

Hedef 1500 mağaza ile global marka olmak

Global yolculuklarının hızla devam ettiğini belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yurtdışında 73 ülkede 160 mağazaya ulaştıklarını dile getirerek, “Bu yıl özellikle Avrupa’da hedeflerimiz büyük. Şu anda bütün dikkatimizi yurtdışı büyüme hedeflerimize vermiş durumdayız” dedi. Orakçıoğlu, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Gelecek yıl ciro hedefimiz 750 milyon TL. Çalışan sayısı da 500 kişi artırılarak 3 bin 400’e yükselecek. Mağaza sayımızı ise yurt içi ve yurtdışı toplamında 450 olarak planlamaktayız. 2023 yılında yurt içinde 500, yurt dışında 1000 mağaza ile toplamda 1500 mağazaya sahip olmayı hedefliyoruz. 2023 yılını 3,5 milyar TL ciro ile kapatmayı planlıyoruz. 2023’te online mağazaların cirodaki payı yüzde 25 olacak.”

Pazar lideri

“Herhangi bir pazara giriş yaptığımızda ya lider, ya da ilk 3 arasında olmayı hedefliyoruz” diyen Orakçıoğlu, şöyle konuştu:

“Bu yıl özellikle Avrupa’da hedeflerimiz büyük. Şu anda bütün dikkatimizi yurtdışı büyüme hedeflerimize vermiş durumdayız. Girmeyi hedeflediğimiz birçok pazar var ve halihazırda bulunduğumuz pazarlarda da gelişme ve büyüme planlarımızı hızla gerçekleştiriyoruz. 2018 yılı hedeflerimiz globalleşme üzerine kurulu. Tüm dünyada fiyat skalasından tasarıma kadar pek çok parametre açısından bakıldığında en çok aranan markalar arasındayız. Dünya markalarının en güçlü olduğu pazar olan İtalya’da aynı zamanda çok başarılı bir durumdayız. 2 yıl önce girdiğimiz İtalya’da markalarımıza gösterilen ilgi çok büyüdü. Her yıl 3-4 kat büyüyoruz. İtalya’dan aralarında Brezilya, Meksika, Kanada, Malezya, Avustralya’nın da olduğu çok farklı pazarlara ürün pazarlamaya başladık.”

Haberin Devamı

Bundesliga’da sponsor olacak

“Sponsorluk anlaşması sonrası destek verdiğimiz takımların elde ettiği başarılar ile adımız ‘şans meleği’ olarak anılmaya başladı” diyen Orakçıoğlu, şunları söyledi:

“Spartak Moskova’ya sponsor olduğumuz ilk yıl takım şampiyon oldu. Azerbaycan’ın Karabağ takımına sponsor olduğumuz yıl takım UEFA Şampiyonlar Ligi’nde oynamaya başladı. Makedonya Milli Takımı da Avrupa kupalarında iyi başarılar elde etti. İspanyol La Liga takımlarından Deportivo Alaves de iyi çıkış yaptı ve Kral Kupası’nda Barcelona ile final oynadı. Türkiye A Milli Futbol Takımları resmi moda tedarikçisi olduk. Önümüzdeki 5 yıl Milli Takım oyuncuları ve teknik ekip, Damat koleksiyonları ile buluşacak. Çok yakında Bundesliga’nın da çok önemli takımlarından birine sponsor olacağız.”

Haberin Devamı

İhracatta % 70 artış

Süleyman Orakçıoğlu, “2019 sonunda iç ve dış pazar satış rakamlarını eşitleyeceğiz. Şu anda yurtdışı satışların toplam satışlar içindeki oranı yüzde 35 seviyesinde. Bu yıl için halen yurt içinde 210, yurtdışında 160 olmak üzere toplamda 370 mağazamız bulunuyor. Her yıl ciromuzu ve satış performansımızı yüzde 30’lar seviyesinde artırıyoruz. 2017 yılında hedeflerimizi tutturduk. Bu yıl da hedefimizin yüzde 30 üzerinde olacağız. İhracatta ise her yıl yüzde 70 artış hedefimiz” dedi.