Ekonomi ‘Her AVM kendi kapsama alanına uygun marka karmasına gitsin’

‘Her AVM kendi kapsama alanına uygun marka karmasına gitsin’

27.01.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı Avi Alkaş, “Müşterilerin talep ettiği ve sizin vermek istedikleriniz arasında farklılık olabiliyor. Uygun marka karması oluşturmak AVM’nin geleceği açısından da çok önem taşıyor” dedi

‘Her AVM kendi kapsama alanına uygun marka karmasına gitsin’

Alışveriş merkezlerinin (AVM) kendi kapsama alanlarına uygun markalarla yola çıkması gerektiğini söyleyen Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı Avi Alkaş, “Müşterilerin talep ettiği ve sizin sunmak istedikleriniz arasında farklılık olabiliyor. Her markanın her AVM’de olmasına gerek yok. Uygun marka karması oluşturmak AVM’lerin geleceği açısından da çok büyük önem taşıyor” dedi.
Sapphire ile yollarını ayıran Jones Lang LaSalle’in artık daha seçici olacağını belirten Avi Alkaş, “JLL olarak bu yıl daha seçici olacağız, daha konsantre projelerde yer alacağız” dedi.
Daha dinamik ve farklı olmak istediklerine vurgu yapan Alkaş, şöyle devam etti: “2012 yılı tüm perakendeciler için bir gözden geçirme yılı olacak. Çalıştığımız projeleri masaya yatırıp birkaç projeden çıkmayı istiyoruz. Sapphire de devam etmeyeceğimiz işler arasında. Yönetimle de görüşerek karşılıklı olarak el sıkıştık ve ayrıldık. Bu projede çalışmamızı bitirdik ama Kiler ile Kütahya’da çalışmalarımız devam ediyor.”

Konsantre projelere önem verecek
Önümüzdeki dönemin büyümek isteyenlerin, alt yapısını gözden geçirme dönemi olacağını anlatan Alkaş, şunları söyledi:
“Bu yıl, oturup düşünmek, daha iyi olmak için çaba harcama zamanı olacak. Biz de yaratıcılığımızı konsantre projelerde kullanmayı istiyoruz. JLL’in seçici olma zorunluluğu var. Farklı olabileceğimiz projelerde yer almayı amaçlıyoruz. AVM’ler beş yıl öncesinden çok farklı bir boyuta ulaştı. Hizmet sektörü artık özellikli ve farklılaşmış proje üretiminde, özgün yaklaşım istiyor.”
JLL olarak 20 projede çalıştıklarını kaydeden Alkaş, “160 çalışanımız var. 17 kişilik ekibimiz alışveriş merkezlerinin kiralamasında çalışıyor. 4 kişilik ekibimiz ise sadece cadde mağazacılığı üzerine faaliyet gösteriyor” dedi.
İşlerinin sürekli olarak yenilikleri izlemek olduğunu ifade eden Alkaş, “Kapalıçarşı’yı izliyoruz ama dünyadaki diğer yenilikleri de takip ediyoruz. ABD’ye göre Türkiye’de AVM’lerin doluluk oranı gayet iyi” diye konuştu.


Zorlu, İstinye Park’ı tamamlamaya geliyor
Perakende sektörünün heyecanla beklediği Zorlu AVM ile ilgili olarak bilgi veren Avi Alkaş, “Zorlu, İstinye Park’ı tamamlamaya geliyor” dedi. Zorlu AVM’nin sanıldığı gibi İstinye Park’a rakip olmayacağını tam aksine tamamlayıcı olacağına vurgu yapan Alkaş, perakende sektörünün yeni oyuncularla daha da canlanacağını ifade etti.


2011’de 850 kontrat yaptık
2011’de 850 kontrat yaptıklarını söyleyen JLL Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Perakende Direktörü Nilgün Dil Erman, “2012’deki hedefimiz, yollarımızı ayıracağımız projelere rağmen 1000 kontrat yapmak” dedi.
Erman şöyle devam etti: “Eskiden 3-5 görüşme ile kontrat imzalıyorduk. Şimdi 10-12 görüşme sonrası imzalıyoruz. Biz sadece AVM için fikir vermiyoruz. Projede konut da olmalı, hastane de olmalı diyoruz.”
Her yatırımcının AVM’ye bakışının farklı olduğuna dikkat çeken Erman, “Biz sadece kiraladık, bıraktık yapmıyoruz. Her AVM bizim için çok önemli. Çünkü eninde sonunda biz sektörde denge bulucuyuz. Perakende ve yatırımcı arasında köprü kurmak zorundayız” diye konuştu.


‘Markalı ihracatımız IFW İle 10 milyar dolara çıkacak’

Türk moda endüstrisinin dünyaya açılan penceresi İstanbul Fashion Week’te (IFW) geri sayım başladı. Taksim Tepebaşı’nda 8-11 Şubat 2012 tarihleri arasında düzenlenecek etkinlikle İstanbul bir kez daha modaya boyanacak.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) önderliğinde Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğiyle düzenlenen IFW’ye katılan marka ve tasarımcılar, “2013 Sonbahar / Kış” koleksiyonlarını sunacak.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, MTD Başkan Yardımcısı Mehtap Elaidi BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, IFW Komite Başkanı Volkan Atik, İMA Direktörü Seda Lafçı ve Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan IFW ile ilgili bilgi verdi.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, tasarım, moda ve marka kavramlarını aynı çatı altında buluşturan IFW’nin, sektörün marka ekonomisine dayalı büyümesinde önemli bir misyon üstlendiğini söyledi.
Tanrıverdi, “16.2 milyar dolarlık ihracatımızın içinde markalı ihracat yaklaşık 1 milyar dolar ile sadece yüzde 6 civarında bir pay alıyor. 2023 hedefleri çerçevesinde bunu IFW’nin kaldıraç etkisiyle birlikte bu rakamı yaklaşık 10 yılda minimum 10 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Yılmaz: Anahtar rol oynayacak
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise dünyada moda sektöründe isim yapmış, markalarıyla değer yaratan ülkelerin önemli bir ortak özelliği bulunduğunu vurgulayarak, “Bu ülkelerin çevreleri ve moda dünyası açısından referans özelliği taşıyan ‘fashion week’ organizasyonları var. Milano, New York, Paris ve Londra moda haftaları en önemli örnekleri oluşturuyor. Şayet Türkiye de 2030’da kişi başına 30 bin dolar geliri hedefliyorsa bu tablo içinde IFW anahtar rol oynayacaktır” dedi.



‘Bu yıl yüzde 100 büyüme hedeflİyoruz’


2012 yılını büyüme ve atılım yılı ilan ettiklerini söyleyen Onur marketlerinin sahibi Özen Grup CEO’su Cemal Özen, bu yıl 41.5 milyon TL yatırım yaparak toplamda 300 markete ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
Bugün geldikleri noktada Onur’un 45, indirim mağazaları Onurex’in de 98 noktada hizmet verdiğini anlatan Özen, “Toplamda 143 mağazamız var. Marmara Bölgesi’nin kılcal damarlarına yayılıp yüzde 100 büyüme hedefliyoruz” dedi.
Stratejilerinin doğru ürünü doğru fiyat politikasıyla satmak olduğunun altını çizen Özen, “2012 sonunda grup olarak ciromuzun 628 milyon TL’ye, mağaza metrekaremizin 95.200’e, müşteri sayımızın ise 52 milyon 200 bin kişiye ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Bakırköy’e yeni mağaza
Yerel perakendenin çok hızlı büyüdüğünü vurgulayan Özen, “Nielsen verilerine göre 2011’in ilk 9 ayında ulusal perakende sektörü yüzde 9.6, yerel perakende ise yüzde 21.5 büyüdü. Onur ise yüzde 39.2 büyüdü” dedi.
Geçen yıl Onur Market’in logosundan kurumsal kimliğine kadar tüm iş süreçlerinin ve tüketici taahhütlerinin yeniden yapılandırıldığı bir dönem başlattıklarını anlatan Özen, şöyle devam etti:
“Onur Market mağaza içi görünümden, dış cephe düzenlemelerine kadar tamamen yenilendi. Müşterilerimize ‘Alışverişte Onur Sözü’ adı altında bir dizi tüketici güvencesi yayınladık. Yeni projelerimiz arasında et entegre ve unlu mamuller tesisi yatırımları bulunuyor. Ayrıca bugün Bakırköy İstanbul Caddesi’nde yeni bir mağaza daha açıyoruz.”




İPEKYOL VE TWIST KIŞ İNDİRİMİ YAPTI


Kış mevsiminin kendini iyiden iyiye hissettirdiği bu günlerde İpekyol’dan kadınsı ve minimal, Twist’ten ise bohem ve spor tasarımlar yüzde 70’e varan indirim fırsatıyla satışa sunuluyor.
Daracık tüp etekler, deri detaylı kabanlar bu sezona damgasını vuruyor.
Genç ve stylish kızların tarzını hayata geçiren Twist’in, soğuk ve yağmurlu günlerde kullanabilecek kürk ve yün kombinli kabanları dikkat çekiyor. Ayrıcan Twist kızları için yeni bir oyun alanı Mix and Match Styling mağazalarında müşterilerini bekliyor.




KADINLAR İÇİN ZAMANI DURDURUYOR


İtalya’nın 100 yıllık güzellik markası Deborah Milano, kadınlara yepyeni bir cilt bakım serisi sunuyor. Cilde canlılığını ve ışıltısını geri kazandıran Dermolab Serisi, aynı zamanda cildin biyolojik yaşında gözle görülür sonuçlar yaratıyor.
Dermolab Serisi’nin kadınlar için geliştirdiği patentli ‘Hyluronic Acid Nano Vector’ teknolojisi cildin elastikiyetinde önemli rol oynuyor. Cildin yaşlanmasına temel neden olan nemsizliği ortadan kaldırdığı söylenen Dermolab’ın Kırışıklık Karşıtı Serisi’nde, kadınlara altı farklı ürün sunuluyor.




Akademi kuracak
Büyümeye paralel olarak istihdamlarını da artıracaklarını belirten Özer, 2012 yılı sonuna kadar 1000 kişiye daha istihdam sağlayarak, çalışan sayılarını 2 bin 890’a çıkaracaklarına dikkat çekti. Özen, çalışanları için Onur Akademi’yi kurduklarını belirterek, “Burada kişisel ve mesleki eğitimler vereceğiz” dedi.
Özen Grubu’nun bünyesindeki Onursal Tarım şirketi sayesinde Onur Market müşterilerine dalından koparılan taze meyve ve sebzeyi 18 saat içinde ulaştırdıklarını ifade eden Özen şunları söyledi: “Toplama ve işleme merkezlerimiz üzerinden 18 saat gibi kısa bir süre içerisinde taze meyve ve sebzeleri Onur Market raflarında tüketicilere sunuyoruz. Bu, bizi rakiplerimiz arasında bir adım öne çıkarıyor.”


LC Waikiki standartlaşma vurgusu yaptı


LC Waikiki, Türkiye’nin önde gelen markalarının katılımıyla gerçekleşen, TSE ve Sektör Kalite Temsilcilerinin bir araya geldiği “Türk Standartları Enstitüsü Yıllık Tekstil Ayna Komite” toplantısına ev sahipliği yaptı.
Tema Mağazacılık Garment Technology Direktörü Gülperi Tandar, ”Tekstil perakende sektörünün büyümesi, yurtdışına açılarak yurtdışındaki firmalar ile rekabet edebilir düzeye gelmesi için standartlaşmanın önemli bir mihenk taşı olduğunu biliyor ve bu alanda çalışmalara katkıda bulunmak istiyoruz” dedi.



David Beckham’dan H&M koleksiyonu


H&M, yeni işbirliğiyle David Beckham Bodywear for H&M koleksiyonunu, 2 Şubat’tan itibaren dünya çapında 1.800 H&M mağazasında satışa sunmaya hazırlanıyor.
David Beckham’ın H&M için hazırladığı ilk Bodywear koleksiyonunun temelinde kalite ve dayanıklılık yer alıyor.
Çıkış koleksiyonu, erkekler için dokuz iç giyim modeli sunuyor ve bu da David Beckham ile H&M arasındaki uzun dönemli işbirliğinin ürünlerini meydana getirecek. Yetkililer, David Beckham’ın kendi ekibi tarafından tasarlanan ve sadece H&M’de satılacak ürünlerin, kesime, fonksiyona, rahatlığa ve tasarıma odaklı olması ile ön plana çıktığını söylüyor.



MOBİLYA

SANDALYEDE FIRSAT GÜNLERİ


Koleksiyon Online Store’da, bu ay sonuna kadar stokla sınırlı adetteki sandalyelerde sunulan fırsatlar devam ediyor. Bu haftanın fırsatı İtalyan ‘Green’ firması üretimi olan, ‘Punk’, ‘Shark’, ‘Strass’ ve ‘North’ sandalyeler.



MASKO, İMOB FUARI’NDA

MASKO Mobilya Kenti, 31 Ocak-04 Şubat 2012 tarihleri arasında düzenlenecek İMOB 2012 İstanbul Mobilya Fuarı’nda profesyoneller ve ziyaretçilerle buluşmaya hazırlanıyor. Üçüncü kez fuara katılacak olan MASKO, yerli markaları yabancı sektör temsilcilerine tanıtacak.




TUNA’DAN ODTÜ’LÜ GENÇLERE DESTEK

Ofis mobilyası konusunda 40 yıllık deneyime sahip olan Tuna Ofis, ODTÜ’lü genç tasarımcıları destek veriyor. Şirket,endüstri ürünleri tasarımı öğrencilerinin ‘Bekleme Koltuğu’ konseptiyle geliştirdiği tasarımları prototip olarak üretti.



İHRACATTA YÜZDE 20 BÜYÜME



MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, 2012 yılında ihracatta yüzde 20’lik artış yaşanacağını söyledi. Davulcuoğlu, Avrupa ve Asya mobilya konfederasyon başkanlarının 30 Ocak 2012’de MOSDER öncülüğünde düzenlenecek Mobilya Zirvesi’nde biraraya geleceğini aktardı.


TASARIM MOBİLYALAR


BoConcept, fonsiyonel, az yer kaplayan tasarım mobilyalarına şimdi daha uygun fiyatla satışa sunuyor. BoConcept’in tasarım mobilyalarından Occa Sehpa, Occa Yemek Masası, Cavona Sandalye, Celano kanepeler ile Volani konsolu yüzde 20 indirimle evlere taşınıyor.

Haftanın perakendeci tweet’leri


Murat Sönmez NeoMarin
Edremit İda Park AVM sinema işleticisi AVM’nin 3.katından düşerek hayatını yitirdi. Aileye başsağlığı diliyorum.


Sina Afra Markafoni
Türkiye’nin gelişen bilişim ve internet sektöründen bahsederken, Basın & Yayın kuruluşları ‘Digital Bosphorus’ başlığını kullansa ne iyi olur.

Peter Cobb eBags.com
Bazı araştırmalar gençlerin eski tip alışverişi tercih ettiğini gösteriyor. Not: Ben bu araştırmalara inanmıyorum.

Ozan Tatar GittiGidiyor
Kaç bağlılık (loyalty) kartınız var ve kaçını yanınızda taşıyabiliyorsunuz? Güzel bir blog yazısını hakediyor.