Geri Dön

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Yan sanayi ile birlikte 630 milyon doları bulan yatırım, planlanandan hızlı ilerliyor. Hyundai Assan, normalde yıl sonuna doğru başlayacak i10 üretimini üç ay erken devreye alacak

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Hyundai Assan’ın, markanın yeni nesil minik modeli için Türkiye’de başlattığı ve kapasiteyi 200 bine çıkartacak yatırımı, tüm hızıyla sürüyor. Söz konusu yatırımın belirlenen plandan daha hızlı ilerleme kaydettiğini gören Hyundai, bunun için Avrupa pazarındaki önemli kozlarından biri olacak modelin üretimini üç ay erken başlatmaya karar verdi. Araç, eylül ayından itibaren bantlardan inmeye başlayacak.
Yan sanayi firmalarıyla ile birlikte toplam değeri 630 milyon doları bulacak yatırımın büyük ölçüde tamamlandığını belirten Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, “Belirlenenden daha hızlı ilerliyoruz. Bu nedenle Hyundai, Avrupa’da pazar payını artırmasına yardımcı olacak küçük modelinin üretim başlangıcını üç ay geri çekmeyi kararlaştırdı. Eylül ayında ilk araçları üretiriz” dedi.

“Fabrikada her yer doldu”
Bunun büyük bir başarı olduğunu da belirten Kibar, “Gerçekten özveriyle çalışılıyor. Yatırımın üç ay erken bitirilmesi pek rastlanan bir durum değil” diye konuştu.
Montaj ve benzeri hatların büyük ölçüde tamamlandığını, halen kalıpların gelmesinin beklendiğini vurgulayan Kibar, “Fabrikada neredeyse her yer doldu. Yer kalmadı desek yeridir. Şimdi gelseniz tanıyamazsınız bile” ifadesini kullandı.
Özellikle montajda daha fazla robot kullanılmaya başlanacağını, montajdaki işçilerin ise başka alanlara kaydırılacağını vurgulayan Kibar, bununla birlikte yeni eleman alımı da gerçekleştireceklerini söyledi.
Kibar, “Robotların sayısı artacak. Üretim teknolojimiz daha da gelişiyor. Bu hatlardaki arkadaşlarımızın bir bölümünü, başka yerlerde görevlendireceğiz. Sonuçta vardiya sayısı ikiye çıkacak. Dolayısıyla işçi sayımız açısından değişim olmadığı gibi, 500-600 kişilik daha ek istihdama gideceğiz” dedi.

2 milyar dolar gelir

400 milyon dolarlık bölümü ana fabrikaya, kalan bölümüyse mevcut ve yeni gelen yan sanayi firmalarına ait olmak üzere toplamda 630 milyon dolarlık yatırımla devreye girecek, i10’un tamamen yeni bir versiyonu olacak araç, muhtemelen eylül ayında tanıtılacak.
Yılda yaklaşık 2 milyar dolarlık ihracat geliri elde etmeyi planlayan Hyundai Assan, minimum 200 bin adetlik yıllık kapasiteye kavuşacak, i20 gibi bu modelin de Avrupa pazarı için tek üretim üssü olacak. Geçen yıl Avrupa’da yüzde 3.5’lik pazar payına ulaşan Hyundai, bu yıl da benzer bir düzeyi korumayı hedeflerken, i10’un yerine geçecek yeni nesil minik otomobiline de çok güveniyor. Hyundai, bu yılın sonlarında piyasaya sunmayı planladığı minik modelinin de yardımıyla 2014 yılında söz konusu pazar payını artırmayı öngörüyor.
A sınıfı minik modeller, özellikle İtalya gibi bazı Avrupa ülkelerinde ciddi satış adetlerine ulaşıyor.

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Alfa’nın konseptinde Türk imzası

İtalyan Alfa Romeo Tasarım Merkezi ve Avrupa Tasarım Enstitüsü’nün (IED) işbirliğiyle geliştirilen, markanın geçmişinden izler taşıyan Gloria konseptinin dünya tanıtımı Cenevre’de yapıldı. Tam anlamıyla bir spor sedan olarak dikkat çeken Gloria’nın kaputunda bulunan deri şeritlerse, markanın tarihe damgasını vuran modellerinin bagaj bölmelerinde kullanılan unutulmaz deri kayışları hatırlatıyor. Aracın, V6 veya V8 çift turbo motorlarla donatılacağı belirtiliyor. Alfa Romeo Gloria’nın tasarımında, iki Türk’ün de imzası var. Nitekim tasarım ekibinde Mete Can Aydınoğlu ve Uyum Çağlayan da görev yapmış.

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Opel’in üstsüzü mayısta geliyor

Alman üretici Opel’in tamamen yeni cabrio modeli Cascada, Cenevre’de kendisini gösterdi. Markanın yeni model atağının bir unsuru olan ve mayıs ayında Türkiye’de satışına başlanacak Cascada, Opel’in yeni geliştirdiği 1.6 lt 170 HP benzinli motor ve otomatik şanzımanla satılacak.
Yumuşak kumaş tavanı, 50 km/s’ye kadar hızlarda tek dokunuşla 17 saniyede açılabiliyor, hatta açma-kapama mekanizması park halindeyken uzaktan kumandayla da çalıştırılabiliyor.

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

17 Mart’a kadar kapılarını açık tutacak olan Cenevre Otomobil Fuarı, otomotiv dünyasında yeni eğilimlerin neler olduğuna ışık tutuyor. Fuarda sergilenen yenilikler, bir anlamda bilinen doğruları da değiştirdi

Kapılarını 83. kez açan ve Avrupa’daki durgunluğun pençesinde gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı, bir yandan üreticilerin tünelin sonundaki ışığı görebilme çabalarını ortaya koyarken, diğer yandan da bazı bilinen doğruların da piyasa koşulları nedeniyle değişmeye başladığını gösterdi.
Otomotiv dünyasında hızla değişen ve gelişen yeni eğilimlerin biraraya geldiği fuarda neler aklımda kaldı ve neler öğrendim, işte onları sıralayacağım birazdan...

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Elektriğe alternatifler artıyor

Yeni çağın yakıtı olarak görülen elektrik, beklentilerin gerisinde kalan satışlarıyla üreticileri de yeni arayışlara yöneltmiş. Cenevre’de ilk kez tanıtılan VW’nin 100 km’de 0.9 lt yakan yeni hibrit XL-1’i, PSA Peugeot Citroen grubunun “havalı hibrit” teknolojisi, işte bu arayışlardan bazıları.
Nitekim PSA’nın General Motors’la da paylaşmayı istediği teknoloji, benzinli motorun yanı sıra sıkıştırılmış havayı da kullanıyor. Hidrojenli otomobiller için de çalışmalar eskisinden daha yoğun.

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Büyük motorlara devam

Lüks otomobil üreticilerinin, gerek “çevre” baskısı, gerekse de kriz nedeniyle artık büyük motorlardan vazgeçeceği konuşulurken, Cenevre’de neredeyse tam tersine bir durum vardı.
Hibrit benzeri teknolojiler sayesinde yakıt tüketimleri ve karbondioksit salımları bir miktar düşürülse de, daha fazla güç elde edildiği bir gerçek. Ancak üreticiler, hız rekorlarından vazgeçmiş değil.
Nitekim 12 silindirli motorla donatılan LaFerrari, KERS teknolojisiyle kısa süre de olsa aracın gücünü 963 HP’ye çıkartabiliyor. Bu sayede araç, 200 km/s’ye 8 sn civarında çıkabiliyor.

Süper lüksün yükselişi
Ferrari’nin Formula 1’deki rakibi McLaren ise, yollarda da rekabete hazır. Onun hibrit motorlu P1’i 916 HP’ye ulaşıyor. Üç adet üretilecek Lamborghini ise, 750 HP’ye rağmen 100 km/s’ye 2.8 sn’de çıkıyor.
Bununla birlikte süper lüks ve süper spor otomobiller, tüm dünyada üreticilerin yüzünü güldürüyor. Az önce sözünü ettiğimiz LaFerrari, 1 milyon euro’nun üzerindeki fiyatı ve 499 adetlik sınırlı üretim adedine rağmen neredeyse bitti. Lamborghini Veneno gibi üç adet üretilecek ve 4 milyon dolar etiketli bir otomobil, tanıtılmadan yok sattı.
375 adet üretilecek P1 için de bir hayli ilgi var. Rolls Royce, en hızlı coupesi Wraith ile yeni müşteriler aramaya çıkarken, Bentley yenilediği Flying Spur’dan bir hayli ümitli.
Spyker, Pagani, Bugatti gibi bilinenlerin yanında, az bilinen markalar da bu pazardan pay kapmak için Cenevre’deydi. Her ne kadar İtalya gibi krizdeki ülkelerde satışları düşse de, özellikle ABD ve Asya pazarları, süper lüks otomobilleri cesaretlendiriyor.

Küçük SUV’un yıldızı parlıyor

Nissan Juke ile parlayan küçük SUV yenilikler, bu yıl adeta Cenevre’yi istila etti.
Firmaların Avrupa’daki en önemli kozları olacak yeni minik SUV’lar, özellikle geleneksel otomobillerden sıkılanları hedefliyor.
Kısa süre önce çıkan Opel Mokka’ya bu yıl Peugeot 2008, Citroen Aircross, Renault Captur, Ford EcoSport, Fiat 500X gibi yenileri eklendi. Örneklerin daha da artması bekleniyor.
Bu yıl Avrupa’da söz konusu B-SUV’lardan 290 bin adet satılması, gelecek yıl 400 bin seviyelerine ulaşması öngörülüyor. Üstelik bunlar, üreticilere ek yük getirmiyor. Çünkü bu araçlarda, mevcut modellerin temellerini kullanıyor.

Hyundai’de i10’a erken işbaşı

Yeni marka da çıkabiliyor

Ve Türkiye’de en çok tartışılan konuya benzer bir öykü vardı Cenevre’de. Avrupa’da kriz varken “yeni marka çıkar mı, mantıklı mı?” sorusuna Çin-İsrail ortaklığından yanıt geldi. Avrupa ve Çin’de üretilecek, her iki bölgede de satılacak yeni Qoros, bu yılın ikinci yarısında Doğu Avrupa’da satışına başlanacak yeni sedanını tanıttı.
Hatchback ve stationwagon ise “konsept” olarak sıradaydı. Bu melez marka, bir yandan Çin otomobillerine bakışı değiştirmeyi denerken, diğer yandan ucuz ve aşırı donanımlı otomobil isteyenleri hedefleyecek.
Yani Dacia’nın yanında sırada bekleyen Datsun ve ismi belli olmayan ancak Fiat’ın planlarında olan markalarla yarışacak. Başarılı olup olmayacağını zaman gösterecek, ancak şimdiden 1.5 milyar dolar harcandığı gerçek.

Kocaeli'de feci kazaKocaeli'nin Körfez ilçesinde yokuş aşağı indiği sırada kontrolden çıkan çekici, üzerinde yüklü olan 2 otomobil ile birlikte devrildi. Kazada çekiciye yüklü otomobillerin içerisinde bulunan 2 kişi öldü, 6 kişi yaralandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber