Ekonomi ‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor

‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor

11.01.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yeni yılın dünyadaki ilk otomotiv etkinliği olan Detroit Otomobil Fuarı’nda, özellikle Amerikan otomotiv firmaları “fiyaka” yapacak. Düşük petrol fiyatları ve yüksek talep, ihtişamlı lüks modelleri geri getirdi

‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor

Her yılın ilk ayında düzenlendiği için, dünyada “yeni yılın ilk otomotiv etkinliği” olarak bilinen Detroit Otomobil Fuarı, bu hafta kapılarını açıyor. ABD’de giderek düşen işsizlik oranı, küresel krizden sonra diplerde seyreden petrol fiyatları ve faizler derken 2015’te ciddi şekilde yüksek bir ivme kaydeden satışlar, Detroit Fuarı’na da damgasını vuracak. Nitekim özellikle Amerikan markaları, fuarda ciddi lüks model atağı yaparken, Başkan Obama da, iflastan dönen otomotiv sektörünü, ilk kez fuarı ziyaret ederek kutlamış olacak.

Haberin Devamı

“Tam Amerikan tadında” denilebilecek, ağırlıkla güçlü ve lüks yeniliklerin tanıtılacağı Detroit Otomobil Fuarı ya da diğer adıyla Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı, bu yıl 40’a yakın yeni modele ev sahipliği yapacak. 17 milyonu aşan ve 2014’e göre yüzde 6’lık artış yakalayan Amerikan pazarı, güçlü ekonomik veriler, düşük petrol fiyatları gibi etkenlerle de yelkenlerini şişirirken, başta Amerikan markaları olmak üzere üreticileri, tıpkı eskiden olduğu gibi daha güçlü ve lüks modelleri tanıtmaya yöneltti.

Lüks çıtası yüksek

Her ne kadar MINI, Bentley, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Rolls Royce, Jaguar ve Land Rover, bu yıl Detroit Fuarı’nda yer almayacaklarını bildirseler de, fuar dışında çeşitli aktiviteler düzenleyecekler. Zira bunların büyük kısmı, ABD pazarına önem verse de, düşük miktarlardaki satışlarının, 5 milyon doları aşan fuar masrafını karşılamayacağını düşünüyor olabilir.

Haberin Devamı

Bununla birlikte yeni modellerini sergilemek için heyecanla kapıların açılmasını bekleyen katılımcı markaların sayısı ise zaten bir hayli fazla. Bu markaların çoğu da, 2008 ve sonraki birkaç yıl gibi “hibrit” ya da “elektrikli” alternatif motorlu modellere ağırlık vermek yerine, ucuz benzin fiyatları nedeniyle “daha büyük” ve “daha güçlü” motorlara sahip araçlarını getiriyor. Almanlar, bu listenin başında...

Amerikalılar da boş değil tabii. Ford, uzun zamandır beklettiği “GT” modelini artık seri üretime alıyor. 400 bin dolarlık otomobil, çift turbolu 600 HP’nin üzerinde güç üreten motora sahip. Porsche, revize ettiği 911 serisini burada tanıtırken, Infiniti ve Lexus gibi Japon kökenli markalar da büyük V6 ve V8 motorlara sahip yeniliklerini getiriyor. Mercedes ABD pazarı için orta sınıf denilebilecek yeni E-Serisi’ni, Volvo ise “Amiral Gemisi” S90’ı burada gösterecek.

Başkan da gidiyor

Son olarak Detroit Fuarı, bir “ilk”i daha yaşayacak. Krizde ABD’li otomotiv üreticilerine can simidi olan ve sektörün yeniden yapılanmasında pay sahibi olan ABD Başkanı Barack Obama da, ilk kez Detroit Fuarı’nı ziyaret edecek.

Haberin Devamı

20 Ocak’ta planlanan bu ziyaret, bir anlamda otomotive desteğin sürdüğü mesajını taşırken, diğer yandan da ABD’li üreticileri kutlama anlamına da geliyor.

‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor

Cadillac CT6
Bir başka lüks Amerikan markası olan Cadillac da, “atılım” planı çerçevesinde tüm modellerini yenilerken, farklı modeller de çıkarıyor. “Amiral gemisi” olacak CT6 da, böyle bir şey olacak. İlginç şekilde 2.0 lt dört silindir, 3.0 lt ve 3.6 lt V6 motor seçenekleri olacak.
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
Lincoln Continental
Ford bünyesindeki lüks üretici Lincoln, en üst modeli olan Continental’i burada tanıtacak. Konsept haline çok benzeyen Continental’in, pek çok lüks donanıma sahip olması ve V8 motorla satışa sunulması bekleniyor...
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
BMW M2
Alman üretici, “güç gösterisi” yapacaklar arasında. Nitekim Detroit’te 365 beygirlik M2’nin yanı sıra 355 HP’lik X4’ü tanıtmaya hazırlanıyor.
Hyundai Genesis G90
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
Diğer Koreli Hyundai de, lüks akımına, bağımsız marka haline getirdiği “Genesis” ile katılıyor. Bu fuarda G90 modelini sergileyecek Hyundai, böylelikle lüks pazarında yerini almaya hazırlanıyor.
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
Buick
GM çatısı altında olan ve daha önce Avrupalı Opel modellerini kendi adıyla satan Buick, bu kez Çin’de ürettiği Envision modelini ABD pazarına sunmaya hazırlanıyor. Detroit’te Buick’in bir de “coupe sürprizi” yapması bekleniyor.
Kia Telluride
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
Koreli üretici Kia da, büyük boyutlu SUV’ların yeniden moda oluşuna kayıtsız kalmamış. “Telluride” adını verdiği büyük SUV konseptini sergileyecek marka, bu aracın iç mekan parçalarını “3 boyutlu yazıcı”dan çıkartmış. İçinde sürücünün konfor ve sağlığını düşünen donanımlar olduğu belirtiliyor.
Huzurlarınızda yeni nesil A4
Audi’nin popüler modeli A4’ün yeni nesli, aralık sonundan itibaren Türkiye’de sessiz sedasız satışa sunuldu. Bu kez küçük motor alternatifi de olan A4’ün eli daha güçlü gibi görünüyor. Markanın tüm dünyada en çok satan modeli unvanını taşıyan A4, yeni nesliyle satışa sunuldu. Yeni A4, Türkiye’de tamamı “S-tronik şanzımanlı, 1.4 lt TFSI (150 PS) ve 2.0 lt TFSI (252 PS) quattro benzinli, 2.0 lt TDI (190 PS) dizel motorlu versiyonlarla satılıyor. A4, 43 bin 969 euro’dan başlayan fiyatlara sahip.
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
Eskisine göre boyutları büyüyen, ağırlığı ise 120 kg’ye varan ölçülerde azalan yeni A4, “Aktif Şerit Asistanı”, “Adaptif Hız Kontrolü” ve “Trafik Sıkışıklığı Asistanı” gibi pek çok teknolojik donanımla da alınabiliyor. Aracın gösterge paneli ise tamamen dijital.
Toyota bugüne kadarki en yüksek satışı yaptı
Toyota, Türkiye pazarına girdiği tarihten bu yana en yüksek satış adedine 2015’te ulaştı. Bugüne kadar bir yılda en fazla 40 bin 59 adet olan satışını, 2015’te 50 bin 937 adede taşıyarak kendi rekorunu kırdı.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, belirledikleri “Türkiye’de 50 bin adedi aşan satış” hedefine 2015 yılında ulaştıklarını belirterek “Yenilenen modellerimizin katkısıyla bu hedefi yakalamış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Türkiye’de binek otomobil satışında yılı 4. sırada tamamladık” dedi. Bozkurt, Toyota’nın 2016 yılı için 45-50 bin bandında bir satış hedefi olacağını da sözlerine ekledi.
Türkiye’de ‘Yılın Otomobili’ geliyor!
Bugüne kadar tüm dünyada gerçekleştirilen “Yılın Otomobili” seçimi, artık Türkiye’de yapılacak. Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ilk kez gerçekleştirilecek bu projeyle, otomotiv konusunda uzman gazetecileri “Türkiye’de Yılın Otomobili”ni (TYO) seçecek.
‘İhtişam’ ve ‘güç’ dönüyor
TYO Seçim Komitesi’nce belirlenen ve OGD Yönetimi’nin yanı sıra üyelerin de onayladığı kriterler doğrultusunda ilk yarışmaya, Ocak 2015-Mart 2016 tarihleri arasında Türkiye’de satışa sunulmuş modeller katılacak. OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık, dünyada birçok ülkede otomotiv gazetecileri tarafından ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen “Yılın Otomobili” seçimlerini Türkiye’de de gerçekleştirmek üzere yola çıktıklarını belirterek, bu projenin Türk otomotiv sektörü açısından “devrim” niteliği taşıdığını söyledi.
İki aşamalı seçim
“Türkiye’de Yılın Otomobili” seçimleri iki aşamadan oluşacak. Martta yapılacak ilk oylamayla her jüri üyesi, finale kalacak 7 finalist için favori otomobillerini önerecek. Aday otomobiller, 25 Mart 2016’da Intercity İstanbul Park’ta yapılacak test organizasyonunda, güvenlik ve teknik açıdan önemli bir sınavdan da geçirilecek.
Bu ilk oylama sonucunda jüri tarafından “en çok” önerilen 7 otomobil, finale kalacak. İkinci aşamadaysa her jüri üyesi, sahip olduğu 250 puanı adaylar arasında dağıtacak. Her üye “bir otomobile bir kez” olmak üzere en fazla 100 puan verebilecek. En fazla puan alan finalist, “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçilecek. OGD üyeleri, seçimini tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı gibi kriterler üzerinden yapacak.