Ekonomi İlk ‘çağrı’yı yaptı 1.1 milyar TL kaptı

İlk ‘çağrı’yı yaptı 1.1 milyar TL kaptı

12.12.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Turkcell Global Bilgi tarafından Erzurum’a kurulan doğunun ilk çağrı merkezi, kent ekonomisine 1.1 milyar lira katkı sağladı. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu “Bugüne kadar yaklaşık 6 bin kişiye istihdam olanağı yarattık” dedi

İlk ‘çağrı’yı yaptı 1.1 milyar TL kaptı

Turkcell, Ankara’nın doğusundaki illerde istihdamı canlandırmak amacıyla ilk teknoloji yatırımını yaptığı Erzurum’daki Turkcell Global Bilgi Çağrı Merkezi’nin 10. yılını kutladı. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Biz 10 yıl önce bir atılım başlattık. Anadolu’nun ilk çağrı merkezini Erzurum’da kurduk. 10 yıl önce 29 arkadaşımızla çıktığımız yolculuğumuzda bugün 1224 kişiye ulaştık. Bugüne kadar ise yaklaşık 6 bin kişiye istihdam olanağı yarattık. Erzurum ekonomisine bu sürede dolaylıetkilerle de birlikte toplam 1.1 milyar lira katkı sağladık” dedi.

Haberin Devamı

Terzioğlu, “Erzurum’a yaptığımız yatırım ile sektöre öncülük edeceğimizi, bu yatırımın bölgesel gelişime ve dönüşüme önemli bir katkı sunacağını öngörüyorduk. İstihdamın yanısıra buna paralel yaşam kalitesine de doğrudan etkisi olacağını biliyorduk. Bu nedenle Anadolu’da bu yatırımı yaparak sektöre öncülük etmek ve bu hedeflerimizi gerçekleştirmek bizim için çok önemliydi” dedi.


38 bin kişiye iş kapısı

Erzurum Çağrı Merkezi kurulana kadar Ankara’nın doğusunda hiçbir çağrı merkezi olmadığının altını çizen Terzioğlu, “Turkcell’den sonra bugün Anadolu’da 50’ye yakın ilde çağrı merkezi açıldı” diye konuştu.


‘Memnuniyet merkezi’

Türkiye’deki çağrı merkezleri bugün 83 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor. Çağrı merkezlerindeki istihdamın yüzde 46’sı ise İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki Anadolu’daki çağrı merkezlerinde çalışıyor.

Haberin Devamı

Turkcell Global Bilgi, müşteri memnuniyetindeki 16 yıllık tecrübesinin yanında teknolojik yenilikleri yakından takip ederek, yeni nesil müşteri yönetiminde yaratıcı çözümler sunuyor. Kurulduğu günden bu yana sektörde hep ilklerin öncüsü olan Turkcell Global Bilgi, kullandığı teknolojiler ve kurguladığı iş modelleri ile uluslararası arenada da önemli başarılara imza atıyor.


12 bin kişi çalışıyor

Turkcell Global Bilgi, Türkiye’de 20, Ukrayna’da 4 olmak üzere toplam 24 lokasyonda, 750’si yurtdışında olmak üzere 12 bin kişiye istihdam sağlıyor. Günde ortalama 550 bin çağrı karşılayan Turkcell Global Bilgi, Türkiye’de 70 milyon, Ukrayna ve Rusya’da ise 10 milyondan fazla kişiye birçok kanaldan hizmet sunuyor.

Turkcell Global Bilgi öncülüğünde başlayan Türkiye’ye yayılma hareketiyle sektöre farklı bir açılım getirerek ülke ekonomisine katkıda bulunuyor. Özellikle kadınların ve engellilerin de çalışma hayatına katılmasına imkân sağlarken istihdamda fırsat eşitliği yaratıyor.

‘Fiber internet varsa iş de var’

Turkcell Global Bilgi bünyesinde 210 müşteri temsilcisinin evden çalıştığını, bunu fiber optik altyapının mümkün kıldığını aktaran Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kasım ayında Amerika’da düzenlenen Contact Center World ödüllerinde En İyi Home Agent (evden çalışma modeli) ve En İyi Self Servis kategorilerinde dünya birincisi olduk. Fiber internet altyapısı evden çalışma modelinin gelişmesi için çok önemli. Çünkü evden çalışırken kesintisiz ve hızlı bağlantı ile kaliteli hizmet sağlayabilmek için fiber internet altyapı şart. Yani bir anlamda fiber internet demek, istihdam demek.”
Eğitimli insan gücü
Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi kurulduktan sonra nitelikli eleman ihtiyacı sebebiyle Atatürk Üniversitesi bünyesinde Çağrı Merkezi Yönetimi Meslek Yüksek Okulu açıldı. Özel sektör - üniversite işbirliğiyle 2011 yılında açılan meslek yüksekokulu bugüne kadar 500’ün üzerinde mezun verdi.