Ekonomi İtalya’da doğdu artık Türk oldu

İtalya’da doğdu artık Türk oldu

25.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Geçen yıl satın aldıkları Welder markasını dünyaya Türk markası olarak sunacaklarını belirten Ramazan Kaya, “İtalya’da doğdu ama artık bir Türk markası. Yurtdışı ve yurtiçinde 100 bin satış hedefimiz var” dedi

İtalya’da doğdu  artık Türk oldu

Dünyanın en büyük saat ve mücevher fuarı Baselworld 2017, İsviçre’nin Basel şehrinde kapılarını açtı. 23-30 Mart tarihleri arasında sürecek olan fuarda, Türk firmaları da yerini alıyor. Türk saat dağıtıcısı Saat&Saat’in geçen yıl satın aldığı Welder markası fuarda öne çıkıp ilgi görenlerden.

Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, geçen yıl U-boat markasının da sahibi olan İtalo Contana’dan İtalyan saat markası Welder’i satın aldıklarını anımsatarak, “Welder’i dünyaya Türk markası olarak sunacağız. İtalya’da doğdu ama artık bir Türk markası” dedi

Welder’le geçen bir yıllık süreçte hiç beklemedikleri bir ilgiyle karşılaştıklarını belirten Kaya, “Welder’in yurtdışındaki ilk distribütörlük anlaşmasını Endonezya’yla yaptık. Hem dünya hem de Türkiye’de satış hedeflerimizi yükselttik. Türkiye’de 30 bin adet olan satış hedefimizi 50 bine çıkardık. Yurtdışında da 50 bin adetlik satış hedefi belirledik” diye konuştu.

30 marka dağıtıyor

Saat&Saat, 23 yıldır aralarında Fossil, Guess, Michael Kors, Armani gibi dünya moda saat markalarının bulunduğu 30 markanın Türkiye dağıtıcılığını yapıyor. Fuara da 25 yıldır katılıyor. Bu yıl ilk kez marka sahibi olarak stand açtı. Ramazan Kaya, dağıtıcılığın bir adım ötesine gitmek istediklerini belirterek, “Fuara da bir Türk şirketinin bunu yapabileceğini göstermek üzere geldik.

Eskiden hep Türkler üretir katma değeri başkaları alırdı. Şimdi tam tersi olacak katma değerini biz yiyeceğiz, onlar çalışacak. Çok satmak gibi bir derdimiz yok, Welder’in karına da ihtiyacımız yok bizim amacımız tarih yazmak. Bu yıl fuarın markası olacağız. Bir Türk şirketinin bunu yapabileceğini göstermeye geldik” ifadelerini kullandı.

Türkiye ve dünyadaki saat sektörünü de değerlendiren Kaya, “2016 yılında tüm dünyada sektör küçüldü. Son üç yılda İsviçre’nin bile saat ihracatı 22.5 milyar dolardan 19.5 milyar dolara düştü. Türkiye’de durum farklı değil. Sektör küçülüyor ama biz firma olarak iyiyiz.

Dünyada 2017’nin de daha parlak geçeceğini söyleyemem. Ama Türkiye’de durum referanduma bağlı. ‘Evet’ çıkarsa piyasanın daha iyi olacağına inanıyorum” yorumunu yaptı.

Işığa ve kıyafete göre renk alıyor

- Welder, Türk sahibiyle marka kimliği ve saat modellerini de yeniledi. Yeni modeller Moody ve The Bold, Baselworld 2017’de görücüye çıkarıldı. İki model de Y jenerasyonuna hitap ediyor.

- Italo Fontana’nın tasarımlarına devam ettiği Welder The Bold koleksiyonu 55 çeşide sahip. İster oval, ister köşeli kasa sevenlere modeller sunuyor.

- Welder Moody saatleri fotokromik cam özelliği ile de bir ilke imza atıyor. Işığın açısı ve kıyafetin rengine göre değişen renkli cam özelliği Welder Moody saatlerinde kullanılıyor.

- Ramazan Kaya, iki modelin Türkiye’deki 175 bayilerinin 150’sinde yer alacağını ve pazarlamaları için 7 milyon TL harcayacaklarını da aktardı. Fiyatları da 600 TL-2.000 TL arasında değişiyor.

Hedef 350 milyon TL

Kaya, satış rakamlarıyla ilgili de geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 20’lik artışla saatte 400 bin adeti aştıklarını da aktararak, “2016’da 250 milyon TL ciro elde ettik. Bu yıl bunu 350 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz” bilgisini verdi.
Yeni satın alma düşünüp düşünmedikleriyle ilgili bir soruya da Kaya, şu yanıtı verdi: “Welder’den sonra 2016 yılında satışa çıkan çok ünlü bir İsviçre markası ile masaya oturduk. Satış durduruldu. Yeni ve cazip teklif geldiğinde her zaman satın alma düşünebiliriz.”

İtalya’da doğdu  artık Türk oldu