Jaguar’ın yoldaki en vahşi türü!..

İngiliz markanın bu yıl piyasaya sürdüğü F-Type coupe, arkasındaki “R” logosuyla resmen bir “vahşi tür.” 550 HP motor, arkadan itiş, alüminyum gövde, mükemmel tasarım ve hatırı sayılır performansla test pistinde “kısa bir tur” yapıverdik...

Jaguar’ın yoldaki en vahşi türü!..

Her ne kadar Hintli Tata grubu tarafından satın alınmış olsa da, tam bir İngiliz markası olan Jaguar, ciddi şekilde değişim yaşıyor. Bir yandan yeni pazarlar ve üretimin artırılması konusuna ağırlık verirken, diğer yandan da yeni model atağını sürdürüyor. İşte “kısa tur” atacağımız otomobil de, bu atağın bir ürünü.
2012 yılındaki Paris Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra 2013’te üretimine başlanan F-Type, ilk etapta üstü açık bir modeldi. Ardından bu yıl, coupe modeli piyasaya sürüldü. “F-Type R”, işte bu coupe ailesinin en güçlüsü. Yok, yok, Jaguar’ın da seri üretime aldığı en güçlü model. Bir de “Castle Bromwich” fabrikasında bugünlerde en çok görülebilecek model. Çünkü siparişlere yetişmekte zorlanıyorlarmış.
Tamamen alüminyum
Kasası alüminyumun nimetlerinden yararlanılarak, hatta yararlanmakla kalmayıp, tamamen bu maddeden üretilmiş. Sağlamlık ve dayanıklılığı artsın diye de, yan bölümler tek parça yapılmış. Üstüne bir de uçaklarda da kullanılan özel perçinler kullanılmış. Anlayacağınız, Jaguar bu otomobille hafif ama dayanıklı bir araç yapmış.
İki kişilik ve arkadan itişli olan F-Type R, spor koltukları, yere yakın oturma pozisyonu ve buram buram kokan deri kaplamalarıyla insanın kendisini sürekli “farklı” hissettiği bir otomobil. Bunun nedeni, deri kokusu nedeniyle insanın bir türlü “lüks” otomobil mi, yoksa spor otomobil mi kullandığını şaşırmasından kaynaklanıyor. Bir de bagajı sadece iki bavulluk!..
Henüz Türkiye’ye getirilmeyen aracın, özel sipariş üzerine ithal edilmesi fikri ağır basıyor şimdilik. Bu yüzden Borusan Otomotiv, kesin fiyat vermiyor. Yine de aklınızın bir köşesinde bulunsun diye yazdık...

‘Daha mı İyİ bİleceğİz?’

Neyin nesi?

2011 yılında, şimdikiyle hiç alakası olmayan “C-X16” adıyla ortalara çıkmıştı. Ancak F-Type’ın üretim için geliştirilmesi sırasındaki kodu “X152” imiş. Siz yine de bu kodlara takılmayın. Bilgi olsun diye söyledim. Kendisi “XK” modelinin yerine üretildi. Hatta genlerini bile o modele borçlu. Genel tasarım hatları, ön radyatör ızgarası, arka stop lambaları, bagaj kapağı velhasıl arka tasarımı da efsanevi 1961 “E-Type” modeline pek benzetiliyor. Bu da insanın aklına, “Çocuk aynı babası/annesi!” şeklindeki yakıştırmaları getiriyor. Ancak koskoca Jaguar’dan daha mı iyi bileceğiz. Öyle söylüyorlarsa, mutlaka doğrudur.

Ne zaman piyasaya çıktı?

2012 Paris Otomobil Fuarı’nda gösterilip, ilk etapta “üstü açık” versiyonuyla 2013 yılında piyasaya çıkmıştı. yollara çıkmıştı. Ama, internet ve dergiler olmasa, biz kendisinin varlığından pek haberdar olmayabilirdik. F-Type, F-Type S, F-Type V8 S gibi türleri varken, bu yıl da sayfamıza konuk olan coupe “arkadaş” geldi. Onun da F-Type, F-Type S veee F-Type R versiyonları var.

İçeride dikkat çekenler?

Çok şey var aslında. Ancak, bana en uygun oturma pozisyonunu bulana kadar koltuk ve direksiyon ayarlarını pek fazla karıştırdığımı söyleyebilirim. Bir de, direksiyon ters tarafta!..

Kimlere hitap eder?

Elbette performanslı ve farklı bir otomobil kullanmak isteyenlere. Ama bunun için, yeterli bütçeye de sahip olmak gerekiyor. Dolayısıyla soruyu cevaplarken hangi özelliği başa almam gerektiğine karar veremedim. Son hali budur!

Performans ne alemde?

V8 motorun 550 HP gücü ve supercharge yani “aşırı besleme” sayesinde, ciddi hızlanmaya sahip. 0’dan 100 km/s hıza 4 saniye civarında tırmanıyor. Tabii elimde saat ölçmedim, fabrikadakiler söyledi. Ancak gaz pedalına bastığımda, kafam koltuğa yapıştığına göre doğrudur. Maksimum hızı 300 km/s civarında. Yakıt tüketimine ise kesinlikle girmiyorum, mutlaka “ilgilenmeyenler” çoğunluktadır.
Pist de bir tür “yol” olduğuna göre, gayet iyi. Virajlarda limitlerini öğrenmeye başladıkça, daha hızlı olma hissi uyandırıyor. Motor gaz pedalı emirlerine kusursuz itaat ediyor. Araç da çizgisinden kolay sapmıyor. Ayrıca farklı süspansiyon ayarları yapmanıza filan da izin veriyor. Bu anlamda tam bir zevk otomobili. Özel egzost sistemi ve 8 silindir de sağolsun. Ha, bir de arkadan itişli bu arada...

Nasıl bir motora sahip?

F-Type R, serinin en güçlü üyesi. Yani “kasasının hakkını veren” türden, hatırı sayılır 550 HP’ye sahip, 5.0 litre hacimli ve 8 silindirli bir makineyle donatılmış. Hafif alüminyum gövdeyle de iyi gidiyor. “Tork” filan gibi ayrıntılarına girmeyeceğim, zira sadece “sürüş izlenimi” yazmaktayım burada...

Edİtörün bir notu var mı?

Sağdan direksiyonlu kullandım, yorgunum!..

Balıkçılar sahilde erkek cesedi bulduMuğla’nın Bodrum ilçesinde kayalıklarda ölü bulunan Taner Uysal ilçeyi yasa boğdu. Kayalıklara düştüğü tahmin edilen Uysal’ın kesin ölüm nedeni araştırılıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber