Japonlar yine bildiğimiz gibi

Japonların otomobil şovu Tokyo Otomobil Fuarı, bu yıl da renkli araçların geçidine sahne olacak. Nitekim şirin ve elektrikli arazi araçlarından, “yapay zekalı” SUV’lara kadar geniş bir yelpaze var...

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Bizzat gitsek de, gitmesek de, Tokyo Otomobil Fuarı, Japon otomotiv endüstrisinin “renkli” ürünlerine ev sahipliği yapması açısından hayli ilgi çeken etkinliklerden biri. Japon markaların dünya pazarlarının yanı sıra özellikle kendi iç pazarları için geliştirdiği “eğlenceli” konseptler ve modeller, ister istemez bu fuarı ilgi çekici yapıyor. Nitekim, bu yıl da kural hiç bozulmamış... Tüm dünyada olduğu gibi Japonya’da da elektrikli araçlar konusunda bir seferberlik yaşanırken, “renkli” görünümleri, bu araçları daha da çekici yapmaya aday. Tabii Tokyo’nun konukları arasında, daha ilginç araçlar da olacak gibi görünüyor. Zira konseptler arasında “yapay zekaya” sahip araçlar da var!

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Madem bu kadar bahsettik, o zaman neler olduğundan bahsetmeye, “akıllı” konseptten başlayalım. Mitsubishi’nin sergileyeceği coupe görünümle “e-Evolution”, hem elektrikli, hem dört tekerlekten çekişli, üstelik de “akıllı.” Biri önde, ikisi arkada, toplam üç elektrikli motora sahip araç, aynı zamanda “yapay zeka”yla donatılmış. Yani otomobil, sensörler aracılığıyla “yolu okuma ve insan davranışlarını taklit ederek aracı kontrol etme” kabiliyeti kazanmış. Böylelikle “kendi kendine gidebilme” yeteneğini “düşünerek” icra edebiliyor! 2020’de piyasaya çıkması planlanıyor.

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

62 yaşında!

Toyota ise, biribirinden farklı konseptler getirmiş. Örneğin “Tj Cruiser” crossove konsepti, bir zevk aracı olmanın yanı sıra aynı zamanda “yük” taşımaya da hayli “hevesli” bir araç. 2.0 lt’lik hibrit motora sahip araç, yolcu koltukları tam olarak yatırıldığında tam bir ticari araca dönüşüyor ve boyu 3 metreyi bulan eşyaları taşıyabiliyor. Üstelik crossover olmasına karşın, arka kapıları da kayarak açılıyor.

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Markanın Japonya pazarındaki “simge” modeli olan ve 1955’ten bu yana kesintisiz üretilen Crown ise, modern hayatın gereklerine uygun yeniden geliştirilmiş versiyonlarıyla boy gösterecek. Özellikle lüks versiyonu, tamamen “sıfırdan” geliştirilirken, testleri de Almanya7nın ünlü yarış pisti Nurburgring’de gerçekleştirilmiş. En son güncellemesi, 1997’de yapılmış zaten...

“GR HV Sports” konseptiyse, GT 86 modelinden türetilmiş. Kaputunun altında, Le Mans’da yarışan TS050 Hybrid’in teknolojisi var. En önemli özelliği ise, otomatik vitese sahip aracın, vites kolu üzerindeki tek bir düğmeyle manuel şanzımana dönüşüyor olması. Bu da, bombardıman uçaklarındaki levyeyi andıran bir vites topuzuyla yapılıyor.

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Nostalji rüzgârı

Honda, Avrupa’da tanıttığı yeni elektriklisini bu kez “kendi evinde” göstermeye hazırlanırken, Mazda yeni nesil motorunu ve bir de yeni Hatchback konseptini göstereceğini açıkladı.

Suzuki ise, elektrikli modasına, bir minik arazi aracı konsepti ile ayak uydurmuş. Yeni nesil Jimny olabileceği söylenen “e-Survivor”, “arazi şirini” gibi görünüyor. Nissan “Leaf Nismo Concept”i, Subaru de “Viziv Performance Concept”i göstermeye hazırlanırken, Japonya pazarına yoğunlaşan Daihatsu, bir hayli fuar için “yoğun çalışmış” yapmış görünüyor. Sergileyeceği dört kapılı “DN Compagno” konsepti, markanın geçmiş modellerine ait çizgileri kullanarak “nostalji rüzgarı” estirmeye aday. Minik elektrikli dağıtım aracı konsepti “DN Pro Cargo” ise, Tokyo’da görmek istediğimiz “şirinlik dozu” yüksek modellerden.

‘Süper Hızlı’ Ferrari Türkiye’de

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Ferrari’nin, bu yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı yeni modeli “812 Superfast”, Türkiye’de resmen satışa sunuldu. Ferrari tarihinin seri üretimdeki en güçlü ve en hızlı otomobili olarak ön plana çıkan 812 Superfast’tan, Türkiye’ye ilk etapta bir adet getirildi, 2018 yılı kotası ise şimdiden satıldı.

Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “800 HP’lik motora sahip modelden ülkemize bu yıl 1 adet getirdik ve Ekim ayı içinde de sahibine teslim etmiş olacağız. 2018 yılı kotasının satışını da gerçekleştirdik. Ferrari 812 Superfast için 2019 yılında teslim edebilmek üzere sipariş almaya devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.

Kuruluşunun 70. yıldönümünü kutlayan Ferrari’nin 812 Superfast modeli, Türkiye’de 820 bin 770 euro’dan satışa sunuldu. 6.5 lt hacimli ve 800 HP güç üreten V12 motora sahip 812 Superfast, çift kavramalı ve özel dişli oranlarına sahip bir şanzımanla donatılmış. Aracın gücünü kusursuz şekilde kontrol edebilmek içinse, Ferrari’de bir ilk olan EPS’nin (Elektrik Destekli Direksiyon) yanı sıra, 5. nesil SSC (Yanal Kayma Kontrol Sistemi) ve dört tekerleğin de direksiyonla birlikte yönlenebilmesini sağlayan 4WS (4 Wheel Steering) sistemleri kullanılmış. 340 km/s maksimum hıza sahip Ferrari 812 Superfast, 0-100 km/s hızlanmasını ise 2.9 sn’de tamamlıyor.

Skoda 20 milyonu buldu

Otomobil üretimine 1905 yılında “Laurin & Klement” markasıyla başlayan Çek üretici Skoda, 20 milyonuncu aracını da banttan indirdi. Skoda Auto’nun Kvasiny tesisinde üretilen 20 milyonuncu araç ise, markanın en son yeniliği olan ve 2018 yılında Türkiye’de de satışına başlanacak SUV’u Karoq oldu.

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

1991 yılında Volkswagen Grubu’nun parçası olduktan sonra gelişim stratejisine bağlı olarak sürekli kendisini ve model yelpazesini yenileyen Skoda Auto, 1905’ten bu yana ürettiği 20 milyonuncu aracı da banttan indirerek yeni bir aşamayı daha geride bıraktı. 20 milyonuncu aracın, şirket tarihi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu belirten Skoda Auto CEO’su Bernhard Maier, 2025 Stratejisi hedeflerine emin adımlarla yürüdüklerini, toplum ve otomotiv endüstrisindeki değişimlere hazırlandıklarını ifade etti.

Elektriklenecek

Dünyanın halen faaliyette olan en eski otomobil üreticilerinden biri olan Skoda, otomobil üretimine Laurin & Klement markasıyla 1905 yılında Mlada Boleslav’da başlamıştı. İlk modelleri olan “Voiturette A”, bizzat şirket kurucuları Laurin ve Klement tarafından geliştirilmişti. Bu tarihten günümüze kadar 20 milyon adet otomobil üretimi gerçekleştiren Skoda, 2025 Stratejisi ile tüm model yelpazesinde elektriklendirilmiş versiyonlar ya da tamamen elektrikli modeller sunmayı amaçlıyor.

Oyun tutkunlarına özel geliştirildi...

Japonlar yine  bildiğimiz gibi

Peugeot ve Peugeot Sport, 18 Ekim’de lanse edilecek olan yeni PlayStation4 video oyunu “Gran Turismo Sport” piyasaya sürülmeden önce, bu oyunda pistlere çıkacak Peugeot L 750 R HYbrid Vision Gran Turismo’yu tanıttı. Her iki araç da, karbon fiber monokok yapısıyla rekabetçi yarış koşulları göz önünde bulundurularak tasarlandı. Peugeot, verimliliği daha da artırmak için L750 R HYbrid Vision Gran Turismo’yu hibrit teknolojiyle donatmış. Benzinli motor, 580 HP güç üretirken maksimum 10.000 d/d çevirebiliyor. Benzinli motoru 170 HP gücünde bir elektro motor destekliyor. Böylece L750 R HYbrid Vision Gran Turismo, toplam 750 HP güç üretiyor. Peugeot L 500 R Hibrid’den 175 kg daha hafif olan araç 825 kg ağırlığıyla 0’dan 100 km/s hıza 2.4 saniyede ulaşıyor. Her iki araç da, Gran Turismo Sport video oyununda bulunan 17 piste tam anlamıyla uyum sağlıyor.

AFAD'ın deprem tatbikatı gerçeği aratmadıAfet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığınca (AFAD), Kütahya'da 10 ilden ekiplerin katılımıyla düzenlenen "Bölgesel Saha ve Masabaşı Tatbikatı" kapsamında deprem senaryolu saha tatbikatı gerçekleştirildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber