Ekonomi Kaçak pasajından markaya

Kaçak pasajından markaya

01.07.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

697 marka başvurusuyla rekor kıran Gaziantepin Sanayi Odası Başkanı Koçer, Kaçak ürün satılan pasajlardan, dünyanın her yanına ihracat yaptığımız günlere geldik dedi

Kaçak pasajından markaya

axeko011.jpg 2003ten bu yana sanayide `Marka Şehir Projesi yürüttüklerini belirten Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Nejat Koçer, sanayide 100 bin istihdam, dünyanın 120 ülkesine yapılan 1.5 milyar doları aşkın ihracat, 24 milyon metrekarelik organize sanayi bölgesi, küçük ve orta ölçekli sanayi siteleriyle Gaziantepin üretmeyi sürdürdüğünü söyledi. Koçer, üretimin önündeki bürokratik engellerin kaldırılmasını, girdi maliyetlerinin düşürülmesini istedi.Tüm sorunlara karşın markalaşmaya çalıştıklarını anlatan Koçer, "Geçen yıl bu proje kapsamında 697 marka tescili alarak rekor kıran bu şehrin sanayicileri olarak, önümüzdeki 5 yılda hedefimiz, 100 yeni ulusal marka yaratmaktır" dedi.Koçer, toplantının sohbet bölümünde yaptığı konuşmada da "Ulusal bazda ürünlerimizin marka olması yolunda harekete geçmiştik fakat, uluslararası alanda kent olarak da markalaştık. Kaçak ürünlerin satıldığı pasajlardan, dünyanın dört bir yanına ihracat yaptığımız günlere geldik" dedi. Komşu ülkeler, Avrupa ve ABDyle ilişkilerin çok geliştiğini kaydeden Koçer, "Yönümüzü Avrupaya çevirdik" dedi. Doğan Yayın Holdingin (DYH) Anadoludaki Avrupa Toplantılarının dördüncüsü Gaziantepte gerçekleştirildi. Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Mehmet Aslan ise "Ürünlerimizin ulaşımında sorunlarımız var. Kargo uçak seferlerinin düzenlenmesini istiyoruz. Bir başka üzüntümüz de, uluslararası tanınmışlığımızı, ulusal düzeyde yakalayamamamız. Medyanın desteğiyle, kentimizin yurt genelinde daha çok tanınacağını ümit ediyoruz" dedi.Toplantıya katılan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen de markalaşmada Gaziantepin diğer yerlere göre avantajlı olduğunu da vurguladı. Tüzmen, "Gaziantepin işi diğer yerlere daha kolay. Çünkü Gaziantep bir marka. Biz de özellikle devlet olarak geliştirmeye, moda markaya çeşitli destekler vermeye çalışıyoruz" dedi. Kargo seferi lazım Gaziantepte düzenlenen Anadoludaki Avrupa toplantısının sohbet bölümünde konuşan Sanko Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Konukoğlu, 20 yıl öncesine kadar Gaziantep deyince akla sadece fıstık ve baklavanın geldiğini söyledi. Konukoğlu, şöyle konuştu: Gençliğimde, gittiğim başka şehirlerde Gaziantepli baklavacı usta, Gaziantepli fıstıkçı diye tabelalar görürdüm, ama hiç tanınmış Gaziantepli sanayici yoktu. Fıstık baklava devri geride kaldı Şimdi Gaziantep denince akla sanayi geliyor, sanayici geliyor. Gaziantep, kendisine sanayici damgasını vurdurdu. Baklava ve fıstık, sanayinin çok gerisinde kaldı.Konukoğlu, turizm sektörü hızla gelişen Gaziantepe uluslararası bir markanın ismiyle kurulacak bir otelin temelini bir yıl içinde atmayı planladıklarını da söyledi. Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey de, turizm çalışmalarının koordinasyonuna kendilerinin talip olduğunu söyledi. Güzelbey, "Gaziantep, değerli kültürel ve turistik mirasa sahip. Turizmin, özellikle kadınlar ve gençlerin kolayca istihdam edildiği bir sektör olduğunun farkındayız. Kentimizin bu alandaki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirmek için çalışmalar yapıyoruz" dedi. Turizmde dev yatırım Panelden sonra konuklara, lahmacun, Ali Nazik, kebap ve baklava ikram edilen yemekte konuşan Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Y. Yılmaz, "Bence Türkiyenin en seçkin yemeğine sahip Gaziantep" dedi.Yılmaz, "Burada gördüğüm kadarıyla İstanbuldaki Gaziantep lokantalarının ciddi bir standart sorunu var. Burada yediklerimle orada yediklerim birbirine çok benzemiyor. Eğer Gaziantep bir marka olacaksa bu yemeğiyle beraber olacak bir şey. Nasıl ki özel bir tür pizza sadece Napolide yapılıyorsa, Antep yemeklerinin de benzer bir şekilde standarda getirilip, korunması gerekir" diye konuştu."Yeni ekonomik politikaların ışığında ve AB eşliğinde şirketleri neler bekliyor?" panelini yöneten Yılmaz ile panelistler Ferhat Boratav, Taha Akyol, Yaman Törüner ve Dr. Vural Işıka, Zeugma Çingene Kız mozaiği fotoğrafı olan plaket ile Atatürkün Gaziantep Nüfus Belgesi baskısının olduğu kupa hediye edildi. Yemeklerinize sahip çıkın DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Marka Güçtür sloganıyla gerçekleştirilen toplantıların Anadolunun önemli sanayicilerini tanımak ve tanıtmak amacıyla düzenlendiğini bildirdi.Yalçındağ, "Görüyorum ki biz doğru bir adrese gelmişiz. Gaziantep Sanayi Odası Başkanımızın konuşmasından onu anladım" dedi.Gaziantepin Marka Şehir yolunda da hızla ilerlediğini bildiren Yalçındağ, "Biz Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir sözüyle yola çıktık. İnanıyorum ki, bu toplantılar sırasında, Anadoluda potansiyeli yüksek kuruluşlara ulaşarak, Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak yeni markalar yaratılmasına destek olabileceğiz" dedi. Gaziantep doğru adres

Yazarlar