Ekonomi Kahvaltı masasından 250 milyon TL kaptı

Kahvaltı masasından 250 milyon TL kaptı

03.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Türkiye’de kahvaltılık gevrek tüketimi rekor kırıyor. Yıllık 16 bin ton tüketimi olan ve 250 milyon TL’lik büyüklüğe sahip olan gevrek Anadolu’ya da yayılıyor.

Kahvaltı masasından 250 milyon TL kaptı

Nestle Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan, yirmi yıl önce pazara girdiklerinde Türkiye’de kahvaltılık gevrek pazarının büyüklüğünün 800 ton olduğunu belirterek, “Bu süreçte çok ciddi yol alındı. Yılllık pazar 15-16 bin tona geldi. Ama daha gidecek çok yol var. Türkiye’de halen hane başı yıllık tüketim 6 kase. Avrupa’da 50-60 kaselerde. İngiltere’de 280 kase” dedi.

Haberin Devamı

İhracat yapıyor

Türk kahvaltısına alternatif değil, tamamlayıcı olduklarını da vurgulayan Kalkan, “Zamanın önemli bir kavram haline gelmesiyle besleyici ve dengeli gıda alternatifi olarak öne çıkıyoruz. Biz sadece kahvaltı masasında sağlıklı, besleyici bir alternatif olarak yer almak istiyoruz. Az zamanlarında insanlar hızlı alternatifler istiyor. Nesfit, Nesquik ve Cornflakes markalarımızla buna hizmet ediyoruz. Tahıllı barlar da bunun tamamlayıcısı” dedi.

Kalkan, şehirlerde daha çok tüketildiklerini de dile getirerek, “İki yıldır yüzde 16-17 büyüyoruz. Bu oranlar artacak. 15 bin tonluk pazarda yüzde 52’lik pazar payımız var. 4-5 yıl içinde işimizi ikiye katlamak istiyoruz” diye konuştu. Kalkan, 26 ülkeye buradan ihracat yaptıklarını da dile getirerek, 26 ülkeye 6-7 ton civarında ihracat yaptıklarını, Ortadoğu ülkeleri, Afrika ve Asya Pasifik’in ihracat pazarları olduğunu aktardı.

Haberin Devamı

Bölgede ön sıradayız

Kahvaltılık gevrekte Nestle ülkeleri arasında güçlü bir pazar olduğumuza da işaret eden Necdet Kalkan, şunları söyledi: “Nestle üç ayrı bölgeye ayrılıyor. Avrupa ve Ortadoğu bölgesi var. Biz Asya, Afrika ve Okyanusya bölgesindeyiz. Bu bölgede en fazla gevrek tüketilen ülkeyiz. Şu anda 60 tane ülkede Nesfit satılıyor. En çok satan altıncı pazarız. Nesquik olarak da en çok satan üçüncü pazar konumundayız. 50 ülke arasında üçüncüyüz. Türkiye olarak belirleyici güçlü pazarlardan biriyiz. Gelecek yıllarda daha da iyi basamaklara çıkmak istiyoruz. Asya, Afrika bölgesinde birinciyiz.”

Kalkan, 2019’un da heyecanlı bir yıl olacağını, büyüme hedefi koyduklarını kaydetti. Kalkan, “Büyüme hedefimizde bir revizyona gitmedik. Merkezimiz Türkiye’ye güveniyor” dedi.