Ekonomi Kanyon’un ‘Zorlu’ imtihanı

Kanyon’un ‘Zorlu’ imtihanı

06.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kanyon’da ‘Version 2.0’ adıyla büyük bir değişim süreci yaşanıyor. Kanyon Genel Müdür Cem Eriç bunun nedenini, “Perakende çok dinamik bir sektör, sürekli kendinizi yenilemeniz ve güncel kalmanız gerekiyor” diye açıklıyor. Eriç 2013’te hizmete girecek olan Zorlu AVM ile ilgili olarak da, “Biz Zorlu AVM’yi düşünerek bir plan yapmıyoruz” diyor

Kanyon’un ‘Zorlu’ imtihanı

Kanyon’da ‘Version 2.0’ adıyla büyük bir değişim süreci yaşanıyor. Kanyon Genel Müdür Cem Eriç bunun nedenini, “Perakende dinamik bir sektör, kendinizi yenilemeniz ve güncel kalmanız gerekiyor” diye açıklıyor.
Öte yandan bilindiği gibi Kanyon’a kısa süre sonra ciddi bir de rakip gelecek.
Bu rakip 2013 yılında hizmete girecek olan Zorlu AVM. Cem Eriç, bu rekabete yönelik bir hazırlık yapıp yapmadıkları konusunda da şunları söylüyor:
“Biz Zorlu AVM’yi düşünerek bir plan yapmıyoruz. İstanbul çok hızlı gelişen bir dünya kenti, 100’ün üzerinde AVM’ye ve birçok alışveriş caddesine evsahipliği yapıyor. Beş yıl içinde İstanbul’daki AVM sayısının 150’yi, tüm Türkiye’de 500’ü aşacağı tahmin ediliyor. Kanyon mimarisi ve konseptiyle ayrıcalıklı bir proje. Biz de perakendenin dinamizmi içerisinde yeni markalar ve konseptlerle kendimizi güncel tutmak için sürekli çalışıyor olacağız.” Eriç, Kanyon’daki değişimi anlattı:
- Kanyon’da bir restorasyon süreci var, bunun nedeni ne?
Perakende çok dinamik bir sektör, sürekli kendinizi yenilemeniz ve güncel kalmanız gerekiyor. Son dönemde Türkiye pazarına girmiş veya önümüzdeki dönemde yeni girmek isteyen markalardan talepler alıyorduk. Ayrıca yıllar içinde konseptlerini yenileyen, mağazalarını büyütmek isteyen kiracılarımız var. Bütün bu çalışmaları bir arada daha organize bir şekilde yürütmek istedik ve Kanyon Versiyon 2.0 diye adlandırdığımız projemiz ortaya çıktı. 2011 yılının ortalarında başladığımız bu çalışmayı 2013 yılının ilk çeyreğinde tamamlamayı planlıyoruz.
- Marka karmanız ne yönde değişecek?
Perakendenin dinamizmi içerisinde pazara son dönemde girmiş ve yeni girecek markalara yer veriyoruz. Versiyon 2.0 projesi ile birlikte 15’in üzerinde yeni marka Kanyon’da yerini almış olacak. Macrocenter yenilendi, Turkcell yeni konsept mağazasını açtı, Paşabahçe ve Lacoste yeni konseptleriyle yenileniyor. New balance, Tchibo, Crocs, Gap ve sözleşmelerini önümüzdeki günlerde sonuçlandıracağımız yeni markalar Kanyon’a geliyor.
- Bu değişimin ziyaretçi sayılarınıza ve mağaza cirolarına etkisi nedir?
Yeni markaların eklenmesi Kanyon ziyaretçileri tarafından olumlu karşılanıyor. Hem alışveriş hem de restoranlarda yeni oyuncuların mağaza karmasına eklenmesi müşteri trafiğine de cirolarımıza da olumlu yansıyor.
- Yaklaşan Shopping Fest için özel bir hazırlığınız var mı?
Kendi profilimize uygun fırsat ve sürprizler planlıyoruz. Ayrıca festival genelinde uygulanacak bazı kampanyalar Kanyon ziyaretçileri için de geçerli olacak.

Haberin Devamı

‘Alışveriş konforu ve sokak ruhu birarada’
- Kanyon’u rakiplerden ayıran nedir?
Açıldığı 2006 yılından bu yana alışveriş merkezi konseptine yeni bir yaklaşım getirdi. İstanbul’un üstü açık ilk alışveriş merkeziyiz. Alışveriş merkezi konforu ile sokak ruhunun aynı anda yaşanabildiği Kanyon’da dört sokak bulunuyor.
- Organik pazarınız ve ayda bir caz havası etkinlikleriniz var...
Kanyon’da yapılan tüm etkinliklerin sürekliliği bizim için önemli. Her hafta cuma günü kurulan organik pazar Organikanyon ve her ayın son pazar günü yapılan Kanyon Caz havası bu etkinliklerden sadece bir kaçı. Yapılan bu tip etkinliklerle sadık ziyaretçiler oluşturuluyor.
- 2012 için hedefleriniz neler?
Yeni markalar, yenilikler, yıl boyunca keyifli etkinlikler, bol müzik ve sürprizlerle misafirlerimizi şaşırtmaya ve iyi vakit geçirmeleri için çalışmaya devam edeceğiz. Artan ziyaretçi sayıları ve cirolarla birlikte güzel bir yıl olacak.

Haberin Devamı

Çağrı merkezi hazırgiyim sektörüne Kiğılı ile geldi
Kiğılı, istek ve şikayet iletme aracı olarak kullanılan call center/çağrı merkezi uygulaması başlattı. Bu uygulama ile müşteri dilek ve istekleri anında Kiğılı genel merkezine ulaşacak.
Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, “Kiğılı olarak temel önceliğimiz müşterilerimizin şikayetlerini dinlemek ve önerilerini ciddi bir önemle ele alıp çözümler üretmek” dedi. Çağrı merkezi uygulamasına 15 gün önce başladıklarını belirten Suerdem, şimdiden günde 300-500 telefon aldıklarını kaydetti. Hizmeti ücretsiz olarak sunduklarını ifade eden Suerdem, “0850 250 1938 numaralı telefon hattıyla müşteri şikayet, dilek ve isteklerini alabiliyoruz” diye konuştu.

Numarası kuruluş tarihi
Marka bilinirliklerini artırmak amacıyla, kuruluş yılı olan 1938’i çağrı merkezi numarası olarak seçtiklerini söyleyen Suerdem, şu bilgileri verdi:
“İlk etapta www.e-kigili.com online satış sitesi üzerinden alışveriş yapan müşterilere destek amacıyla kurulan çağrı merkezi, ürün sorunlarının dinleneceği ve satış yapılabilen bir departman olarak yoluna devam edecek. İlk aşamada 10 kişilik bir ekiple çalışmalara başladık. İki yıl içinde bu rakamı 150’ye çıkaracağız. Ayrıca almayı hedeflediğimiz telefon sayısı ise 5-6 bin.”
Suerdem ayrıca bu yıl Singapur’da düzenlenen Asya - Pasific Perakende Kongre ve Fuarı’nda (APRCE) verilen ‘Customer Service Excellency’ (Müşteri Hizmetlerinde Üstün Başarı) Ödülü’nün sahibi olduk” dedi.

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Sinan Öncel Twigy
Beyrut eğlencesi muhteşem.

Rob Kalin Etsy
Tek saati olan kişi her zaman saatin kaç olduğunu bilir. ‹ki saati olan kişi ise saatin kaç olduğundan asla emin olmaz.

Gülden Y›lmaz Koton
Harika bir güne sporla başlan›r:))

Seda Çetin modanisa.com
Tebrikler modanisaaa :))) Allah nazarlardan saklas›n, rekoorr :)))

TAKI-AKSESUAR
TEK TAŞIMI BEN TASARLADIM

‘tektasmatik.com’, müşterilerine 450 bin farklı ürün tasarlama imkanı sunuyor. Bu çerçevede her türlü altın (beyaz, sarı ve rose), ve pırlanta değişik zevk ve bütçeye göre özel olarak tasarlanabiliyor. ‘tektasmatik.com, tek taş yüzük alışverişlerinde kredi kartlarına 12 ay taksit yapabilme imkanı da sunuyor.

Haberin Devamı

Barbie bebek kolyeye taşındı
Kız çocuklarının vazgeçilmez oyun arkadaşı Barbie’nin ışıltılı dünyası, takı ve aksesuarlarda hayat buldu. Barbie’nin Türkiye’de takı ve aksesuar olarak üretimi konusunda yetkili mücevher markası olan Goldaş, yepyeni tasarımlardan oluşan Barbie Koleksiyonu’nu mağazalarında satışa sundu. Koleksiyonda pembe rengin hakim olduğu tasarımlar, ışıltılı taşlarla süslendi.

SARI - KAHVERENGİ TRENDİ
Assortie mağazaları, baharı yepyeni bir koleksiyonla karşılıyor. Özellikle sarı kahverengi kombinasyonlar koleksiyonun öne çıkan trendleri arasında. Assortie’nin fil, zebra, gergedan gibi figürlerin kullanıldığı peçetelikler ve rengarenk kumbaralar da özellikle çocukların ilgisini çekecek tarzda.

BAHAR MOTİFLİ TAKILAR
Mücevherlere bahar çoktan geldi. Janna Diamond’ın son koleksiyonu da renk ve motifleriyle yeni gelen mevsimin sıcacık izlerini yaşıyor. Cam göbeği mavisi, pastel yeşil, mor, açık kahve renkli pırlanta, safir, topaz karışımı yüzük, küpe ve kolyeler Janna Diamond’un Erenköy, Kadıköy, Nautilus ve Cevahir mağazalarında baharı karşılamaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

BAHARIN MÜJDECİSİ YEŞİLLER
Yılın moda rengi yeşil, Loja’s küpelerinde baharın geldiğini müjdeliyor. Ünlü modacıların koleksiyonlarından eksik etmediği renk, Loja’s küpelerde kadınların beğenisine sunuluyor. Hem gündüz hem gece şıklığından vazgeçmeyen kadınların kıyafetlerinin tamamlayıcısı küpeler yeşilin enerjisiyle de hayat buluyor.

Loreal ‘Beyaz Kelebek’ yetiştirecek
Türkiye’deki kuaför sektörünün büyüklüğünün 2 milyar dolar olduğunu söyleyen Loreal Profesyonel Ürünler Direktörü Sertaç Önen, “Toplamda 25 bin kadın kuaförü bulunuyor. Sektörün 150 bin kişilik istihdamı bulunuyor” dedi.
Loreal olarak şu anda 6 bin kuaför salonuna ulaştıklarını belirten Önen, “Türkiye’de kuaförlük çıraklıkla başlayan bir sektör. Geleneksel bir sisteme sahip. Bu nedenle ciddi bir eğitim eksikliği var. Biz bu konudaki eksikliğe çare olmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
Kuaförlere, zanaatkarlık yani teknik eğitim, artistik yani sanatsal ve işletmecilik olmak üzere üç ayrı alanda eğitim verdiklerini ifade eden Önen, “Sektöre çok önem veren bir şirketiz. Türkiye’deki genel seviyenin artırılması gerektiğine inanıyoruz” dedi.

Hijyen ve iletişim
Bu amaçla profesyonel farklılığı ortaya çıkaracak ve tüketicilerin kuaförlerini daha çok ziyaret etmelerini sağlayacak yenilikler üzerinde çalıştıklarını anlatan Önen, şöyle devam etti:
“L’orÈal, hem dünyada hem Türkiye’de tüketici beklentilerini anlamaya çalıştığı araştırmalar yapıyor. Her iki yılda bir, sekiz ilde 2 bin 500 kadın üzerinde araştırma yapıyoruz.
Bu araştırmalardan üç önemli nokta ortaya çıktı. Bunlar hijyen, iletişim ve salon dekorasyonu.”
Kuaförlerin müşterilerine verdikleri hizmet standartlarını yukarı çekmeyi amaçladıklarını kaydeden Önen, “Bu nedenle ‘Beyaz Kelebek’ adını verdiğimiz yeni bir projeye imza atmaya hazırlanıyoruz” dedi.
Proje kapsmında İzmir’in pilot bölge olarak belirlendiğini belirten Önen, şöyle devam etti: “Beyaz Kelebek Projesi bir sektörel gelişim-değişim ve motivasyon projesi. Kuaförlerin birebir ziyaret edilerek onların durumlarının analiz edileceği, ardından da özel eğitim programlarıyla ekiplerini geliştirmelerine yardımcı olunacağı bir proje. Eğitim sürecini tamamlayan kuaförler, salonlarındaki denetim sürecinden de geçtikleri taktirde ‘Beyaz Kelebek’ sertifikasına sahip olacak. Ardından bu özel kuaför kategorisi kuaför müşterilerine de anlatılmaya başlanacak ve bu kuaförlerin farkını tüketicilerin de yaşaması desteklenecek.”

Amonyaksız boya üretti
2009 yılında ODS teknolojisi ile amonyaksız, kokusuz, saça optimum özen gösteren saç boyası Inoa’yı ürettiklerini söyleyen Sertaç Önen, “L’OrÈal, kuaförlerin saçı en iyi bilen, saçın ihtiyaçlarını en doğru teşhis eden zanaatkârlar olduğuna inanıyor” dedi.

Restoran zincirlerine e-mönü’lü çözüm sunuyor
Protel olarak 22 yıldır Türkiye’nin konuk ağırlama endüstrisine yeni ufuklar açma vizyonuyla çalıştıklarını belirten Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, ev dışında yemek yemenin bir yaşam tarzı haline geldiğini belirtti. Micros ile günümüz restoran işletmelerinin artık hava durumuna göre ne kadar satış yapabileceklerinin raporunu bile alabileceklerini belirten Arghan, bu alandaki en son teknolojilerden bir tanesi olan E-Mönü hakkında bilgi verdi. Arghan, tablet bilgisayarla çalışan bu sistemle müşterinin mönü içinde elektronik olarak gezebildiğini ve sipariş verebildiğini anlattı. e-mönü teknolojisinde müşteri sipariş vermek istediği yemeğin görsellerini detaylı bir şekilde görebiliyor ve isterse özel notlarını da ekleyebiliyor.

Ege’de yüzde 11 büyüyecek
Küçük ev aletleri üreticisi Homend, Ege Bölgesi’ndeki bayileriyle bir araya geldi. 2011 yıl sonu değerlendirmesinin katılımcılarla paylaşıldığı toplantıda, markanın bu yıl içerisindeki stratejik hedefleri de aktarıldı. Homend’in Genel Müdürü Hakan Koçer, “Homend yeni bir marka olmasına rağmen, tüketiciler bizi çok çabuk bir şekilde benimsedi. Bu da bizi gerçekten çok mutlu ediyor. Ege bizim için oldukça önemli bir bölge. Burada ciddi büyüme hedeflerine sahibiz. Bu yıl içinde bölgedeki satış noktamızı 130’dan 200’e çıkarmayı ve ciromuzu yüzde 11 artırmayı hedefliyoruz. Türkiye genelinde de hedefimiz 1000’in üzerinde satış noktasına sahip olmak ve yaklaşık 40 milyon TL ciro elde etmek” dedi.

Dr. Fredric Brandt Sevil’le Türkiye’de
Dr. Fredric Brandt markası, kişiye özel cilt terapi ürünleri sunuyor. Markanın cilt bakım ürünlerinde yüksek teknolojili vitaminler ve bitki özleri kullanılıyor. Dr. Fredric Brandt tarafından geliştirilen ürünler artık ‘Sevil Kozmetik’ işbirliğiyle Türkye pazarında da yerini aldı. Marka, aralarında ABD, Kanada, Fransa, İspanya, Portekiz, İtalya, Polonya, Yunanistan, Balkan Ülkeleri ve yedi Asya ülkesinin de bulunduğu toplam 45 ülkede satışa sunuluyor.

’Kadınların temizlik alışkanlığı değişiyor’
Temizleme ürünleri segmentinde faaliyet gösteren Vileda, Türkiye’de 20 yıldır faaliyet gösteriyor. Son olarak Easy Wring & Clean Pedallı Temizlik Seti adını verdiği yeni ürününün lansmanını gerçekleştiren marka, kadınlara daha fazla kolaylık vadediyor. Vileda Ülke Müdürü Serdar Yağlıkçı’ya göre, kadınların temizlik alışkanlıkları değişiyor. Yağlıkçı, “Son yıllarda yapılan araştırmalara göre kadınlar günlük temizlik işlerini hızlı ve kolay hale getirerek basitleştiren ürünleri satın alma eğilimindeler. Biz Vileda olarak bu değişimi çok iyi takip ediyor ve yeni ürünlerimizi buna göre geliştiriyoruz” dedi.