Ekonomi Kıvanç Tatlıtuğ bu kez Amerika’da ‘çok olacak’

Kıvanç Tatlıtuğ bu kez Amerika’da ‘çok olacak’

22.08.2010 - 00:19 | Son Güncellenme:

Türk dizilerinin Orta Doğu’da gösterilmesinin ardından bölgede adeta “fenomen” olan oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ’un rotası bu kez Mavi markasıyla Amerika’ya döndü

Kıvanç Tatlıtuğ bu kez Amerika’da ‘çok olacak’

Markanın yeni yüzü olan Tatlıtuğ’un reklamları yurtiçinde, moda çekimleriyse Amerika, Kanada ve Avrupa’daki flagship (büyük) mağazalarındaki yerini alacak. “Çok mu çok oluyoruz” sloganlı reklam filminin çıkış noktasının şubat ayında gerçekleşen İstanbul Moda Haftası’ndaki defile olduğunu anımsatan Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, gerçek defile kareleri kullanılırken, yeni çekimlerde de orijinal görüntülere sadık kalındığını anlattı.
Tatlıtuğ ile iki sezon sürecek bir işbirliğine imza attıklarına değinen Yavuz, moda çekimlerinin de Amerika başta olmak üzere Kanada ve Avrupa’daki flagship mağazalarda yerini alacağına dikkat çekti.
Yavuz, bugüne kadar çekilen 20’nin üzerindeki reklam filminin, Cem Yılmaz, Mehmet Günsur, Nurgül Yeşilçay ve Kenan Doğulu gibi isimlerle ses getirdiğini hatırlattı. Satışlarını geçen yıl kadın giyiminde yüzde 44, erkek giyiminde yüzde 22 oranında artıran Mavi’nin kadın hayran ağırlığına rağmen Tatlıtuğ’la erkek satışlarını artırması bekleniyor.

Haberin Devamı

4 ayda 30 bin Küçük İstanbul
“Burası İstanbul” reklam sloganıyla birlikte “İstanbul” tişörtlerinin Mavi’nin imzası haline geldiğini anlatan Yavuz, aile fertlerinin birlikte giyebilmesi fikrinden yola çıkarak hazırlanan “Küçük İstanbul” tişörtlerinin 4 ayda 30 binden fazla sattığını söyledi. Yavuz, 2004 yılından beri üretilen İstanbul konseptli tişörtlerden ise 650 bin adet sattıklarına değindi.

RAKAMLARLA MAVİ
- Mavi ilk 6 aydaki büyüme hedefi olan yüzde 24’ü geride bırakarak yüzde 30 büyüdü.
- Avrupa operasyonlarında ise yüzde 57 ile rekor büyüme sağladı.
- Almanya, İsviçre ve Avusturya pazarlarında iddialı olan şirket, yurtiçi ve yurtdışı satışları yüzde 50’de dengelemeyi hedefliyor.
- 14 yıldır pazar lideri olan marka cirosunun yüzde 65’ini Türkiye pazarından sağlıyor.
- 2009 cirosu 245 milyon TL. Bu yılki hedefi 300 milyon TL.
- Satışlarını geçen yıl kadın giyiminde yüzde 44, erkekte ise yüzde 22 oranında artırdı.
- Türkiye’de 167 mağazası buluan Mavi’nin 50 ülkede 248’si Mavi shop olmak üzere 4 bin noktada satışı yapılıyor.
- 3 yıl içinde 500 milyon TL ciro hedefleyen şirket mağaza sayısını 300’e yükseltmeyi planlıyor.
- AC Nielsen’in araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 28.9’u jean denilince Mavi’yi hatırlıyor.

Haberin Devamı

İstinye Park’ta Rainforest ‘yağmursuz’ kaldı, yerini eski Pera’ya bıraktı
Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstiklal Caddesi’nin ‘kesişme noktası’ olan İstinye Park’a şimdide Pera ekleniyor. 1250 metrekarelik alanda hizmet veren tematik restoran Rainforest Cafe’nin Türkiye operasyonuna son vermesinin ardından alan “Pera” tadında yeme-içme alanı olarak hizmet verecek.
Sigara yasağı nedeniyle ortaya çıkan teraslı mekan ihtiyacının yanı sıra kişi başı 20-30 TL aralığında fiyat aralığına sahip restoran eksikiliğinden yola çıkarak yeni bir konspet geliştirdiklerini anlatan İstinye Park Genel Müdürü Hakan Kurt dördü teraslı restoran olmak üzere, bir dondurmacı ve mekanın yanında bulunan kitabeviyle bağlantılı kahve zincirinin yeni alanda yer alacağını açıkladı.
“İstinye Pazarı” olarak adlandırılan bölüm gibi özel bir isim üzerinde çalıştıklarını anlatan Kurt, “300-500 metrekareye sahip mekanların dışı ahşap olacak. Kiracılar iç tasarımını kendilerine göre yapacak. Ferforjelerin, ağaç ve çiçeklerin ağırlıkta olacağı eski Pera dokusuna sahip bir alan yaratacağız. Proje Kurban Bayramı’na yetişecek” dedi.

H&M’e teklif gitti
Rainforest’ten boşalacak yer için şubat ayında İsveçli moda devi H&M’e teklif verdiklerini ancak markanın herhangi bir dönüş yapmadığını anlatan Kurt, “Biz de bunun üzerine yüksek katma değer yaratmak için konsept geliştirdik. Temmuzda bize geri dönüş yaptılar ama geç olmuştu, çünkü projeye başlamıştık” diye konuştu.
Orjin ve Doğuş grubun ortaklığında açılan İstinye Park’ın operasyonlarından çok memnun olduğunu ifade eden Kurt, “Yeni projelere açığız. Anadolu yakasında da olmak istiyoruz. Birçok proje gelse de doğru lokasyonda, şehir içinde olmak istiyoruz. Ancak büyük arazi bulmak zor” dedi.

Haberin Devamı

Rainforest neden gitti?
İkisi Amerikalı, biri Türk üç ortağın geliştirdiği tematik restoranın dünyada 36 şubesi bulunuyor. Yağmur ormanları gibi tasarlanan tropikal hayvan sesleri başta olmak üzere, yağmur ve şimşek seslerinin her an duyulabildiği restoranın daha çok çocuklara özel bir yer olarak algılanması markaya ciro kaybı yaşattı.
Karayip, Meksika, Asya mutfağı ve barıyla yetişkinlere de hitap eden mekan hafta sonu yaptığı ciroyu hafta içiyle dengeleyemedi. İki çocuklu bir ailenin mekandan 150 TL ve üzeri hesap ödeyerek ayrılması da çocuklu ailelerin burayı daha az tercih etmelerine yol açtı. Üç yıl önce İstinye Park operasyonuyla Türkiye’ye gelen marka Antalya’da da şube açmayı planlıyordu.

Haberin Devamı

Vodafone’un vitrinleri dokunmatik ekran oldu
Vodafone, Vodafone Cep Merkezlerinin vitrinlerini dokunmatik LCD ekranlara dönüştürdüğünü duyurdu. 20 Vodafone Cep Merkezi vitrinindeki LCD ekranları sayesinde Vodafone aboneleri, 7 gün-24 saat ekranlardan her türlü bilgiye ulaşabilecek.
Abonelerle daha kapsamlı ve interaktif bilgi paylaşımı yaratmak amacıyla, Vodafone Cep Merkezlerinin vitrinlerinin 42 inç’lik dokunmatik LCD ekranlara dönüştürüldüğü bildirildi. Şimdiye kadar İstanbul’da 10, Ankara’da 5 ve İzmir’de 5 olmak üzere toplamda 20 Vodafone Cep Merkezinde hayata geçirilen bu uygulamayla Türkiye’de operatör mağazacılığında bir ilke imza atıldı. Ekranlarda, güncel kampanyalar, ürün ve tarife bilgileri gibi konularda bilgi almak mümkün oluyor. Bu uygulamayla vitrin camlarının özel filmlerle kaplanarak dokunmatik hale getirildiğine işaret edildi.
Vodafone Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi M. Sinan Kızıldağ, şunları söyledi:
“Hedefimiz, mobil iletişimin avantajlarını sürekli geliştirerek müşterilerimizin, ürün ve hizmetlerimizle ilgili bilgilere diledikleri her an ulaşmalarını sağlamak. Müşterilerimizin iletişim teknolojileri konusundaki ihtiyacına cevap vermek adına yeni bir uğrama noktası oluşturuyoruz. Yurt çapına yayılmış 976 adet Cep Merkezimiz var. Bu noktalarda abonelerimizin her türlü sorunuyla ilgilenmeyi amaç edindik. Üç ilde başlattığımız bu çalışmayı daha da yaygın hale getirmeyi hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Çetinkaya’nın 18’inci mağazası Bağcılar’a açılıyor
Kuruluşundan bu yana ilk kez cadde mağazacılığı dışına çıkarak İstanbul’da yer alan Neomarin Alışveriş Merkezi’nde mağaza açan Çetinkaya, 18’inci mağazasını İstanbul-Bağcılar’a açıyor. 3 bin metrekare büyüklüğünde 7 kattan oluşan mağazanın açılışı gelecek hafta gerçekleştirilecek. “Çetinkaya Ailem İçin” sloganı ile hizmete açılacak mağazada 85 kişi istihdam edilecek.
Sadece konfeksiyon ve ayakkabı ürünlerinin satışa sunulacağı Bağcılar Çetinkaya Mağazası’nda, 190 bin haneye ve 600 bin kişiye erişim imkanı bulunuyor. Mağazada bulunan ürünler 550 tedarikçiden temin edilecek.