Ekonomi Kredi kartlarının “bedava”ları

Kredi kartlarının “bedava”ları

03.07.2009 - 13:35 | Son Güncellenme:

.

Kredi kartlarının “bedava”ları

Nakit para taşıma, kullanma zorunluluğunu büyük ölçüde ortadan kaldıran kredi kartları, artık sadece bir finansal ödeme aracı olmanın ötesinde çeşitli ürün ve hizmetler de sunuyor. Türkiye’de bankaların kredi kartı sahiplerine sunduğu hizmetlerin çeşitliliği her geçen gün artarken, kredi kartlarını kullanarak taksit ve puan biriktirmenin yanı sıra seyahat, sürücü hizmetleri, hava limanlarındaki lounge’lardan ve otoparklardan yararlanma, seyahat sigortası, VIP transfer, yardım ve tıbbi hizmetler gibi farklı alanlarda bankaların sunduğu değişik asistanlık hizmetlerini “bedava” almak da mümkün...
Kredi kartları, kullanıcılarına bedava uçak, otobüs ve tren bileti, deniz otobüsü ve feribot seferlerinde yolculuk, otel konaklaması, araç kiralama, aracın çekilmesi, GSM şirketlerinden kontör/dakika kazanma, sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlama, çilingir, tesisat, ambulans, çiçek gönderimi ve araç muayenesi gibi yardım hizmetleri ile tıbbi yardım gibi değişik ihtiyaçları karşılama olanağı sağlıyor.
Kredi kartları konusunda Türkiye’nin dünyanın birçok ülkesine göre gelişmiş ve öncü bir pazar olması nedeniyle yurt dışındaki bankalar da, özellikle taksit ve puan uygulamaları konusunda Türkiye’den bilgi alıyor. Türkiye İş Bankası’nın, seyahate yönelik avantaj ve hizmetlere duyarlı müşterileri için bu yılın Ocak ayında sunduğu Maximiles kredi kartı ile yapılan her 100 lira tutarındaki alışveriş üzerinden 1 MaxiMil kazanılıyor. Kazanılan her MaxiMil bedava alınabilecek 1 liralık uçak biletine eşit.
MaxiMiles sahipleri, sabit bir mil tutarına ulaşmayı beklemeden, istedikleri hava yolunun istedikleri uçak bilet fiyatına eşit tutarda MaxiMil biriktirerek bedava uçuş yapabiliyor.
Sadece uçuş veya mil odaklı bir kart olmayan Yapı Kredi’nin adios’u ile seyahat harcamalarında sunulan fırsatlardan yararlanılırken, diğer taraftan Worldcard’ın özelliklerden de faydalanılabiliniyor. Nisan ayında piyasaya sunulan Adios kart sayısı şimdiden 100 bini aştı.
Garanti Bankası’nın, verdiği concierge hizmetleri kapsamında, bir üyenin isteği üzerine Ürdün’den kafeinsiz diet kola temin edildi ve adresine teslim edildi, bir üye için Almanya F1 pistinde Ferrari test sürüşü organize edildi, Alaska’ya gitmek isteyen bir üye için kruvaziyer turu ve husky köpeklerle safari ayarlandı, UEFA Şampiyonlar Ligi maçı için son gün bilet bulundu. Akbank ve Boyner’in kredi kartı FISH ile bugüne kadar yaklaşık 4,2 milyon lira değerinde ödül dağıtıldı.

İŞ BANKASINDAN ALIŞVERİŞ SİGORTASI
Türkiye İş Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Yalçın Sezen, Maximum, Maximum Aktif Kart ve Maximiles müşterilerinin, 200 binin üzerinde Maximum anlaşmalı işyerinde taksitli alışveriş yapma, yaptıkları alışverişler üzerinden MaxiPuan kazanma ve kazandıkları MaxiPuanları bedava alışveriş yapmak için kullanma olanağına sahip olduğunu söyledi.
Sezen, İş Bankası kredi kartı müşterilerinin, İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes hava limanları dış hatlar terminallerinde yer alan İş Bankası Millennium Lounge’lardan beraberlerinde getirdikleri bir misafirleri ile birlikte ücretsiz olarak yararlanabildiğini ifade ederek, İstanbul Atatürk Havalimanı’na kendi özel araçları ile gitmek isteyen kredi kartı müşterilerinin İstanbul Atatürk Havalimanı TAV otoparkından yüzde 50 indirimli olarak faydalandığını, aynı yerde bulunan Sonax Araç Bakım ve Koruma Merkezi’ndeki araç yıkama hizmetinden de yüzde 50 indirimli yararlanabildiğini ifade etti.
MaxiShuttle hizmeti ile kredi kartı müşterilerine hava limanı transferlerinde de ayrıcalık sağlandığını kaydeden Sezen, İş Bankası kredi kartı müşterilerinin, sunulan sigorta imkanları ile kendilerini ve alışverişlerini güvence altında tuttuğunu, İş Bankası kredi kartlarının kaybolma ve çalınma durumuna karşı güvence altında olduğunu, bankanın kredi kartı müşterilerine istenmeyen olaylara karşı ücretsiz ferdi kaza sigortası teminatı sunulduğunu anlattı.
Sezen, “İş Bankası kredi kartları ile alınan ürünün kaybolması veya hasar görmesi halinde müşteriler, Alışveriş Sigortası tarafından korunmaktadır. Ayrıca kart sahiplerine kart türü doğrultusunda seyahat kaza sigortasından acil kart yenileme hizmetine, bagaj kaybı sigortasından tıbbi ve hukuki danışmaya, acil tıbbi harcamadan araç ve konut yardımına kadar çok sayıda sigorta ve hizmet ücretsiz olarak sunulmaktadır” şeklinde konuştu.
Bu yılın Ocak ayında tanıtımını yaptıkları, yurt içi ve dışında sıklıkla seyahat eden, seyahate yönelik avantaj ve hizmetlere duyarlı müşterilerine sunulan Maximiles ile yapılan her 100 lira tutarındaki alışveriş üzerinden 1 MaxiMil kazanıldığını, kazanılan her MaxiMil’in bedava alınabilecek 1 liralık uçak biletine eşit olduğunu belirten Sezen, Maximiles müşterilerinin, Maximum işyerlerinden yaptıkları alışverişlerden de MaxiPuan kazanabildiğini ve kazanılan MaxiPuanları uçak bileti satın alırken birebir MaxiMil’e çevirebildiğini söyledi.
MaxiMiles sahiplerinin, sabit bir mil tutarına ulaşmayı beklemeden istedikleri hava yolunun istedikleri uçak bilet fiyatına eşit tutarda MaxiMil biriktirerek bedava uçuş yapabildiğini ifade eden Sezen, “Örneğin 80 liralık Ankara-İstanbul uçuşuna bilet almak isteyen müşterinin 80 MaxiMil biriktirmiş olması, 150 liralık İstanbul-Antalya uçuşuna bilet almak isteyen müşterinin 150 MaxiMil biriktirmiş olması yeterlidir” dedi.
Sezen, Maximiles sahiplerinin yurt dışı uçak bileti alırken MaxiMillerini 1,5 kat değerli kullanabildiğini, müşterilerin almak istedikleri bilet için yeterli MaxiMilleri olmasa dahi Avans MaxiMil kullanarak uçak biletlerini hemen alıp bir yıl içinde kazanacakları MaxiMillerle avanslarını kapatabildiğini anlattı.

“YENİ KATEGORİLERDE ÇIKAN ÜRÜNLERLE REKABETİN ALANI GENİŞLEMEKTEDİR”
Yalçın Sezen, Mayıs 2009 itibariyle İş Bankası kredi kartı sayısının 5 milyon 70 bin 991 adede ulaştığını belirterek, kredi kartı müşterilerinin harcama davranışları incelendiğinde, taksitli alışveriş imkanı ile puan kazanma fırsatlarının alışveriş tercihlerini belirleyen en önemli faktörlerden olduğunun görüldüğünü kaydetti.
Kart pazarında mevcut kart programları arasında rekabetin devam ettiğini, buna ilaveten yeni kategorilerde çıkan ürünlerle bu rekabet alanının genişlediğini ifade eden Sezen, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Müşteri odaklılığın ve teknolojik altyapı gelişiminin bir sonucu olarak bankalar, günümüzde müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini daha yakından analiz ederek ve harcama davranışlarını izleyerek ihtiyaçlarına daha sofistike çözümler sunmak üzere ürün geliştirme çalışmalarına devam etmektedir. Temassız ödeme teknolojisinin kullanımıyla çok sayıda banka bugün müşterilerine düşük tutarlı ve daha çok bozuk para kullanılarak alışveriş yapılan noktalarda, hem alışveriş süresini kısaltmak ve zaman tasarrufu yaratmak hem de alışveriş deneyimini iyileştirmek üzere temassız kredi kartlarıyla alışveriş imkanı sunmaktadır. Söz konusu kartların özellikle büyük şehirlerde yaşayan genç, teknolojiyi takip eden, zamanı etkin kullanmak isteyen, kredi kartı kullanım sıklığı yüksek bir müşteri kitlesini hedeflemesi ve temassız özellikli kartların söz konusu kitle tarafında alışverişlerde ilk tercih edilen kredi kartı olma potansiyelini taşıması nedeniyle bu konudaki rekabetin devam etmesi beklenmektedir. Ayrıca mobil ödeme uygulamaları da (NFC teknolojisi) önümüzdeki dönemlerde sektörde ön plana çıkacaktır.
Kredi kartı sektöründe rekabetin yoğunlaştığı diğer bir ürünün, yurt içi ve dışında sıklıkla seyahat eden, belirli bir sosyo-ekonomik statüye sahip müşteri kitlesi tarafından tercih edilen uçuş kartları olduğu gözlenmektedir. Bu çerçevede, uçuş kartları konusunda rekabetin artarak devam edeceği öngörülmektedir.”
Sezen, teknolojik altyapının gelişmesi ile birlikte müşteri davranış, beklenti ve ihtiyaçlarının daha yakından izlenmesinin, bankalara kart programlarını müşteri ihtiyaçları doğrultusunda segmente etme, kart programlarını hiç olmadığı ölçüde kişiselleştirme fırsatlarını beraberinde getirdiğini, bu kapsamda puan ve taksit avantajlarını merkeze alan, farklı müşteri ihtiyaçları doğrultusunda kişiselleştirilmiş avantaj ve hizmetler sunabilecek altyapıda yeni kart programlarının geliştirilmesinin beklendiğini kaydetti.

SEYAHAT HARCAMALARI
Yapı Kredi Perakende Bankacılık Yönetimi Pazarlama Grupları Başkanı Hakan Kaplan da, Yapı Kredi Worldcard’ın 7 milyonu aşkın kullanıcısı olduğunu belirterek, bankanın Nisan ayında kredi kartları arasına adios’u da eklediğini, adios’un, seyahati “demokratikleştiren” bir kart programı olduğunu, seyahatin tüm aşamalarında ve her türünde kullanıcısına faydalar sağladığını kaydetti. Kaplan, adios’un Worldcard’ın tüm özelliklerine sahip bir kart olduğunu, kart sahiplerinin tüm World kampanyalarından ve fırsatlarından faydalanabildiğini, biriken Worldpuanlarını seyahat harcamalarında daha değerli kullanabilirken, sokakta günlük alışverişlerinde de harcayabildiğini anlattı. Adios ile biletlerin fiks bir puan karşılığı bulunmadığını, kart sahiplerinin güncel bilet fiyatları ne ise, birebir o değer üzerinden bilet ve seyahatlerini alabildiğini ifade eden Kaplan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Üstelik Worldpuanlar seyahat harcamalarında çok daha değerli kullanılabiliyor. Worldpuanların mile çevrilmesi gibi bir dönüşüm olmadığı için de ne alışverişte ne de seyahat harcamasında diğer kartların aksine hiçbir kayıp yaşanmıyor. Bu da tüketici açısından çok daha adil bir ödüllendirme sistemi yaratıyor. Adios sahipleri dilerlerse tek yön bilet de satın alabiliyor. Worldpuanlar ile alınan uçak biletleri için ayrıca alan vergisi ödemeye gerek kalmıyor. Worldpuan’ın yeterli olmadığı durumlarda Avanspuan kullanma imkanına sahip olan adios’lular internet dahil yurt dışı alışverişlerini 3 taksit ile gerçekleştirebilirken, yurt dışı seyahatlerinde Atatürk Havalimanı’ndaki World Lounge’un yanı sıra Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki Yapı Kredi Valet Parking hizmetinden ve Yapı Kredi Shuttle ile indirimli hava limanı transferlerinden de yararlanabiliyor. Adios’un sunduğu seyahat sigortası sayesinde vize işlemlerinde talep edilen sigorta poliçesinin ayrıca alınmasına da gerek kalmıyor. Ayrıca adios ile kazanılan puanlar belirli aralıklarla silinmiyor. Tüketici puanını istediği zaman istediği gibi harcayabiliyor. Adios sahipleri refakatçi bileti uygulaması ile bedeli ödenmiş bir bilet ile uçarken ikinci biletlerine yüzde 25 oranında daha da indirimli sahip olabiliyor, 2 yaşına kadar bebekler için bilet ücreti ödemiyor ve aynı soyada sahip olan kart sahipleri arasında Worldpuanların yetersiz kaldığı durumlarda puanlar birleştirilip bile seyahat harcaması yapabiliyorlar.”
Kaplan, Yapı Kredi’nin, genç tüketiciler için pazara sunduğu Play kartın, tüm harcamalardan hem Worldpuan hem Turkcell kontör/dakika kazandırdığını, başvurusu onaylanana hediye Turkcell 100 kontör/25 dakika verdiğini, Worldharçlık ile öğrencilere özel olarak her ayın iki günü nakit çekim ücreti ya da faizi ödemeden 100 liraya kadar nakit çekme avantajı, özel ücret ve faiz uygulaması sağladığını kaydetti.
Yapı Kredi’nin “yıllık bazda en fazla puan kazandıran banka” özelliğine sahip olduğunu belirten Kaplan, Nisan 2009’da piyasaya çıkardıkları, sadece bir mil programı olarak değil, bir seyahat programı olarak oluşturdukları adios’a olan ilginin artarak devam ettiğini ve kart sayısının şimdiden 100 bini aştığını, Play kart sayısının ise 320 binin üzerinde olduğunu bildirdi.

“KREDİ KARTLARI, TÜKETİCİYE 360 DERECE FAYDA SUNABİLİYOR”

Hakan Kaplan, Türkiye’de kredi kartlarının, sadece ödeme anında ortaya çıkan ve hayatın kısıtlı alanlarında hizmet sunan bir ürün olmadığını ifade ederek, şunları kaydetti:
“Türkiye pazarında kredi kartı dediğimizde; ürün özellikleri, kampanyalar ve ek hizmetler anlamında tüketiciye 360 derece fayda sunabilen, tüketicinin tüm yaşam alanlarını ve ihtiyaçlarını çevreleyen, pek çok noktada hayatına dokunan, kişilerin spesifik hayat tarzı ve eğilimlerine göre tasarlanmış ve sürekli kendini geliştiren bir üründen bahsediyoruz. Yüksek rekabetçi bir pazarda ürün özelliklerinde fark yaratmak ve öncü konumunuzu devam ettirmek giderek daha da zorlaşıyor. Bu noktada empati gücü ve tüketiciyi çok iyi dinleyip analiz edebilmek devreye giriyor. Worldcard olarak piyasaya çıktığımız ilk günden beri her zaman yol göstericimiz bizzat müşterimizin kendisi oldu. Önümüzdeki dönemde de rekabetin farklılık yaratabildiği alan yine müşteri odaklılık olmaya devam edecek.
Kredi kartları sektörünün önümüzdeki dönemde dünyadaki yeni teknolojilerle beslenerek kullanımının kolaylaşması ve yaygınlaşmasını, ayrıca yeni kullanım alanları bulmasını öngörüyoruz. Özellikle temassız teknolojisinin kredi kartının önümüzdeki yıllardaki en önemli büyüme alanlarından biri olacağını düşünüyoruz. Kredi kartının bugüne kadar girmediği, sepet büyüklüğü küçük olan işlemlerde hacim yaratma anlamında temassız kartlar büyük rol oynayacak.” Mobil çözümlerin de önümüzdeki yıllarda öne çıkan bir alan olacağını belirten Kaplan, “Özellikle NFC (Near Field Communication), temassız teknolojiyi karttan bağımsız olarak cep telefonu üzerinde çözen ve tüketicide hızlıca alışkanlık yaratacağını düşündüğümüz bir teknoloji. Ayrıca mobile- to mobile ve mobile- to- retailer gibi teknolojiler de, ödeme sistemlerinin bugün alıştığımız alanların dışında, yeni ve farklı alanlarda kullanılmasını sağlayacak önemli fırsatlar sunuyor” dedi.
Kaplan, Türkiye’nin kredi kartı konusunda dünyanın birçok ülkesinden daha gelişmiş ve öncü bir pazar olması nedeniyle yurt dışındaki bankaların özellikle de taksit ve puan uygulamaları konularında kendileriyle temasa geçerek tavsiye aldığını, konferanslara konuşmacı olarak davet ettiğini, bu alandaki tecrübelerinden ve vizyonlarından yararlanmak istediğini anlattı. Türkiye’nin kredi kartlarında dünyanın pek çok ülkesine göre çok daha inovatif ve öncü konumda olduğunu vurgulayan Kaplan, “Türkiye’deki ürün vaatlerine ve konumlandırmalarına göz attığımızda ’hayat tarzı pazarlamasının’ oldukça ön planda olduğunu görüyoruz. Türkiye’de kredi kartı hayatın pek çok alanında avantaj ve imkan sağlayan bir ürün” dedi.

GARANTİ’DEN YENİ DOĞUM YAPMIŞ ANNELER “YENİ DOĞAN BEBEK” SERVİSİ
Garanti Ödeme Sistemleri Pazarlama Müdürü Selin Billi ise, kredi kartı sektöründe artık kart sayılarını artırmanın yanı sıra, var olan markalar arasında tercih edilmenin çok önemli olduğunu vurgulayarak, tüketicilerin, genel ihtiyaçlarının yanı sıra yaşam şekli ve kazanç gibi parametrelere göre değişen ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verebilmek için segmente edilmiş ürün ve hizmetler geliştirmek gerektiğini kaydetti.
Billi, Garanti Ödeme Sistemleri’nin ürün ve hizmet gamında; Bonus Card ve Money Card’ın yanı sıra, kampanyasından taksit sayısına, kart ücretinden faizine kadar her özelliğini kart sahibinin belirlemesine imkan tanıyan Flexi’nın bulunduğunu anlattı. Billi, ürün ve hizmet gamlarında yer alan diğer kredi kartlarına ilişkin de şu bilgileri verdi:
“Sık uçan, restoran ve eğlence harcaması yüksek, zamanını en iyi şekilde değerlendirmek isteyenler için hem alışverişlerinde hem de Staralliance’a bağlı hava yolu şirketlerinde yaptıkları yurt içi ve uluslararası uçuşlarda mil kazandırıp kazanılan millerle bedava uçma imkanı sağlayan, &club ile seyahat ve concierge hizmeti sunan, temassız ödeme özelliğine sahip Master Card ve yüzde 25 daha çok mil kazandıran American Express logolu iki kredi kartını aynı anda sunan, avans mil ve Türkiye’de bir ilk olan hediye mil özelliğiyle, birikmiş mil olmasa da istenilen noktaya seyahat imkanı sağlayan, THY’nin resmi ve Türkiye’nin ilk uçuş milli kredi kartı Shop&Miles, yurt dışında eğlence harcaması yüksek olan, dünyanın neresinde olursa olsun finansal özgürlüğün yanında seyahat ve concierge hizmetler, tüm restoran harcamalarında yüzde 5, otel harcamalarında yüzde 3, Türkiye’deki seçkin restoranlarda yüzde 20’ye varan anında indirim sunan, F1 pistinde özel sürüş gibi hediyeleri, kazanılan MR (membership rewards) puanlarla alma imkanı sağlayan American Express Card bulunuyor.” Kredi kartı programlarının sadece birer finansal ödeme aracı değil, hayatın her anında müşterilerinin yanında olabilmesini istediklerini, bu nedenle tüm kredi kartlarında asistan hizmetlerinin geniş bir şekilde yer aldığını ifade eden Billi, standart hale getirdikleri bu hizmetlere tüm Garanti kredi kartı sahiplerinin (0212) 213 33 33 numaralı telefondan haftanın 7 günü 24 saat ulaşabildiğini kaydetti.

ÜRDÜN’DEN KAFEİNSİZ DİET KOLA
En acil durumlarda müşterilerinin yanında olmak amacıyla kurdukları Garanti Asistan sayesinde müşterilerin yolda kaldıklarında arabalarını çektirebilir, camları kırılırsa, anahtarları kaybolursa veya tesisat problemi yaşarlarsa rahatlıkla yardım alabileceklerini belirten Billi, şunları kaydetti:
“Sağlıkla ilgili her tür ihtiyaçta da hizmet alınabilen Garanti
Asistan’la, eve doktor, ambulans ya da uzman hemşire istenebilir, yeni doğum yapmış anneler ’yeni doğan bebek’ servisinden faydalanabilir. Beyaz eşyadan seyahat firmalarına, rent a car firmalarından nöbetçi eczanelere ihtiyaç duyulan tüm telefon numaraları, tüm Türkiye’den Garanti Asistan aranarak öğrenebileceği gibi aynı zamanda Garanti Uçuş Hattı üzerinden taksitle uçak bileti alınabilir, otel rezervasyonu yapılabilir, uygun fiyatlarla araba kiralanabilir. DVD, çiçek siparişi verilebilir, vale parking ve shuttle hizmetlerinden faydalanılabilir. Daha üst segment kartlara gittikçe, bu servisler daha sofistike ve kişiye özel hale geliyor. Bu hizmetler için de dünya çapında hizmet veren Quintessentially ve American Express ile çalışıyoruz.”
Müşterilerinin kişisel ihtiyaçlarında da yanlarında olabilmek amacıyla alışılmış acenta modelinden bilir kişi destekli “kişiye özel danışman” sistemine geçtiklerini, Shop&Miles Card sahiplerinin artık seyahat ve concierge hizmeti &Club hizmetlerinden ücretsiz yararlanabildiğini ifade eden Billi, verdikleri concierge hizmetlerinden bazılarını şöyle sıraladı:
“Bir üyemizin isteği üzerine Ürdün’den kafeinsiz diet kola temin edildi ve adresine teslim edildi. Keman dersi almak isteyen bir üyemizin talebi doğrultusunda araştırma yapılarak TRT radyosunun keman virtüözüne ulaşıldı ve üye için özel ders ayarlandı. Bir üyemiz için Almanya F1 pistinde Ferrari test sürüşü organize edildi. Bir diğer üyemizin, televizyonda gördüğü ve markasını bilmediği bir ayakkabının hangi mağazada satıldığı, mağazanın telefon ve adres bilgileri bulundu. Alaska’ya gitmek isteyen bir üyemiz için kruvaziyer turu ve husky köpeklerle safari ayarlandı. UEFA Şampiyonlar Ligi maçı için son gün bilet bulundu. Bir üyemiz babasının doğum günü için bir gün öncesinde arayarak özel bir marka motosikletin alınıp adresine gönderilmesini istedi ve motosiklet alınıp belirtilen adrese, istenilen saatte gönderildi. Brezilya Portekizcesi öğrenmek isteyen bir üyemiz için Brezilyalı bir eğitmen bulundu.”

DÜNYA ÇEVRESİNDE YAKLAŞIK 3 MİLYAR KEZ BEDAVA UÇUŞ
Garanti Bankası kredi kartlarının bugüne kadar kazandırdığı bonus ile 3 milyar lira karşılığında bedava alışveriş sağlandığını kaydeden Billi, Shop&Miles kredi kartı ile yapılan alışveriş ve uçuşların 30 milyarın üzerinde mil kazandırdığını, bu rakamın dünya çevresinde yaklaşık 3 milyar kez bedava uçuşa denk gelecek kadar büyük olduğunu söyledi.
Banka bünyesinde yaklaşık 8 milyon kredi kartı bulunduğunu ifade eden Billi, tüketicilere dokunarak onların ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için pazarı çok iyi analiz ettiklerini, dünyadaki trendleri yakından takip ettiklerini, teknolojiden en üst seviyede faydalanarak yeni ürün ve hizmetler geliştirdiklerini anlattı.
Selin Billi, Garanti Ödeme Sistemleri’nin yenilikçi ve öncü uygulamalarının sadece Türkiye’de değil, yurt dışında da çok yakından takip edildiğini belirterek, “Bonus Card’ın başarısı İzlanda, Ukrayna, Yunanistan, Kazakistan, İsrail, Fransa, G. Kore, Avustralya ve Almanya’dan pek çok bankaya danışmanlık hizmeti vermemizi sağlarken, aynı zamanda yurt dışındaki uluslararası konferanslarda örnek vaka olarak inceleniyor, Fransa’dan Amerika’ya birçok üniversitede ders konusu olarak okutuluyor” dedi.

FISH’DEN JAMAİKA BOND VİLLA’DA TATİL, AFRİKA’DA SAFARİ

Akbank yetkilileri de, Akbank ve Boyner’in kredi kartı FISH’de “hoşgeldin” hediyesi olarak 75 liralık hediye çeki verildiğini, kartını teslim alan müşterinin o andan itibaren hediye çekini FISH kartla birlikte yapacağı her 100 lira için 25 liralık hediye çeki olmak üzere tüm alışverişlerinde kullanabildiğini, ayrıca 3 aylık Back-up üyeliği de hediye edildiğini, 3 ay süresince ne olursa olsun 7 gün 24 saat Back-up’ın aranabileceğini, konser bileti temininden tatil organizasyonuna, yemek rezervasyonundan yol yardımına, tıbbi destekten moda danışmanlığına kadar birçok konuda yardım alınabildiğini anlattı.
Yetkililer, FISH’le birikmiş chip-paraların 444 29 29 aranarak dünyanın her yerine anında uçak bileti alınabileceğini, yeterli chip-para birikmemiş olsa da avans chip-para kullanarak uçak bileti almanın mümkün olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
“FISH’te her gün bir süpriz var. FISH her 10 liralık alışverişe 10 binlerce katı kadar hediye kazanma şansı sunuyor. FISH’te bugüne kadar Jamaika Bond Villa’da tatil, NBA Finali’ne seyahat (2 kişilik ABD seyahati), Grönland kutup turu, Paris Disney seyahati–VISA, İtalya Toskana Vadisi bağ gezisi, Afrika’da safari, Çin Seddi ve Fiyortlar gibi hediyeler dağıtıldı. FISH, 2009 yılına da hediye vererek başlamıştı. FISH’in büyük hediyesi Ağaoğlu Eltes Güneşi’nde 4 1 daire, 4x4 Range Rover Sport otomobil ve Voyager 350 motoryat olmuştu. FISH Haziran ayı büyük ödülü ise Jeanneau Sun Odssey 30i yelkenlisi, Nisan ayı büyük ödülü BMW 316i, Mayıs ayı büyük ödülü ise Ağaoğlu Eltes Güneşi’nde 2 1 daireydi.”
Akbank yetkilileri, 2008 yılı sonlarında tanıtımını yaptıkları FISH ile 8,5 aylık sürede 325 hediye verildiğini, bugüne kadar yaklaşık 4,2 milyon lira değerinde ödül dağıtıldığını, 2 bin 700 kişinin 695 bin lira bedava alışveriş kazandığını bildirdi.