Ekonomi KRİZDEKİ YUNANİSTAN’DA ‘İSTİKBAL’ GÖRDÜ

KRİZDEKİ YUNANİSTAN’DA ‘İSTİKBAL’ GÖRDÜ

22.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Atina’da yeni bir mağaza açmak üzere çalışma yaptıklarını söyleyen Boydak Holding CEO’su Memduh Boydak, “Bu ülkedeki mağaza sayımızı 13’e çıkarıyoruz. Yunanistan pazarı bizi tedirgin etmiyor. Aksine büyüme hedeflerimize hızla devam edeceğiz ve yakında bu ülkede 30 mağazaya ulaşacağız” diyor

KRİZDEKİ YUNANİSTAN’DA ‘İSTİKBAL’ GÖRDÜ

İstikbal pekçok mağazanın kriz nedeniyle kapandığı komşu ülke Yunanistan’da 13’üncü mağazasını açmaya hazırlanıyor. Yurtdışı pazar paylarını ve marka bilinirliklerini artırmak için açılımlara devam ettiklerini söyleyen Boydak Holding CEO’su Memduh Boydak, “Açılım yaptığımız bazı ülkelerde son dönemlerde siyasi ve ekonomik krizler yaşanıyor. Ancak biz İstikbal olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz” dedi.
Boydak, “Sektörde sahip olduğumuz tecrübe, özellikle güçlü finansal yapımız ve doğru pazarlama stratejilerimiz sayesinde kriz ortamlarında dahi faaliyetlerimizi sürdürerek rakiplerimizin önüne geçiyoruz. Böylece krizi fırsata çeviriyoruz” diye konuştu.
Bu bölgelerde yaşanan krizin kalıcı olmadığını anlatan Boydak, “Zamanla iyileşme başlayacaktır ve bu dönemde yatırım yapanlar ileride kazananlar olacaktır” dedi.

Güvenilir marka imajı
Mobilyanın Yunanistan’da önemli bir sektör olduğunu vurgulayan Boydak, şöyle devam etti:
“Böyle dönemlerde yapılan yatırımlar tüketici nezdinde güçlü ve güvenilir marka imajı oluşturur. İstikbal olarak yaptığımız bu açılımlar aynı zamanda geleceğe yaptığımız yatırım demek. Kriz olmasına rağmen ülkede satışlar durma noktasına gelmemiş ve Yunanistan’da daha gideceğimiz uzun yolumuz olduğuna inanıyoruz. Örneğin Atina’ya yarım saat uzaklıkta bir banliyödeki mağazamızın satışları iki kat arttı. Sonuç olarak Yunanistan pazarı bizi tedirgin etmiyor, aksine bu ülkedeki büyüme hedeflerimize ulaşmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.”

2 bin metrekare
İstikbal’in Selanik, İoannena, İskeçe, Gümülcüne, Kavala, Dedeağaç (Alex-polis), Evros, Chrisopoli, Seres, Larisa, Lamia ve Markopoulo şehirlerinde mağazalarının bulunduğunu kaydeden Boydak, “Atina’nın merkezinde bulunan yeni mağazamız 2 bin metrekareye yakın bir büyüklüğe sahip. Önümüzdeki dönemde bu ülkedeki mağaza sayımızı 30’a çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

33 ülkede 216 mağaza
Yurtiçi ve yurtdışı mobilya yatırımlarında ve kapasite artırımında yaklaşık 70 milyon dolarlık kaynak kullanmayı hedeflediklerini belirten Boydak, şu bilgileri verdi:
“İstikbal olarak şu anda Türkiye’de oldukça yaygın bayi ağına sahibiz. Türkiye dışında sadece İstikbal ürünlerinin satıldığı, münhasır nitelikte 33 ayrı ülkede 216 İstikbal mağazası var. Toplamda dünyada 5 bin ayrı noktada İstikbal ürünleri tüketiciyle buluşuyor.Türkiye’de ve hedef pazarlarımızda tüketicimizin bize kolaylıkla ulaşabileceği her noktada olmayı amaçlıyoruz.”

Ciro hedefi 1.8 milyar TL
Teknolojinin devreye girmesiyle artık mağaza sayısının değil mağaza konseptinin öne çıkacağını söyleyen Memduh Boydak, “Biz de İstikbal olarak bu eğilimleri öngörmeye ve tüketicilerimizin farklı yaşam ihtiyaçlarını karşılayabileceği, kişisel zevklerini gerçekleştirebileceği daha geniş metrekarelere sahip mağazalar oluşturma yönünde planlamalar yapıyoruz” dedi.
Tüketicilerin son yıllarda kurumsal yapıyı tamamlamış markalı ürünlere eğilim gösterdiğini belirten Boydak, “Markası, kalitesi ve satış sonrası hizmeti ürünün satılabilirliğini artırıyor. Türkiye’de mobilya pazarının hacmi 2010 yılında 8 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bu rakam ilerleyen yıllarda çift haneli rakamlara ulaşacak” diye konuştu.
2011 yılı itibariyle mobilya alanında yaklaşık 7 bin 500 kişiyi istihdam ettiklerini kaydeden Boydak, “Bu yılki ciro hedefimiz 1.8 milyar TL” dedi.

Haberin Devamı

250 ev kadınıyla birlikte perakendeye takı tasarlıyor
Perakende firmaları için takı ve aksesuar üreten Nelia’nın kuruluş öyküyü Banu Kosifoğlu’nun hobisine girişime çevirmesiyle başlamış. Yıllarca profesyonel olarak çalışan Kosifoğlu, kendi deyimiyle kalbinin sesini dinlemiş ve istifa edip Nelia’yı kurmuş.
Bugün perakende firmaları için onbinlerce aksesuar üretimi gerçekleştiren Nelia, 250 ev kadınına iş sağlıyor.
İşe 2006 yılında eşiyle birlikte Nişantaşı’nda bir Takı Tasarım butiği açarak başladıklarını söyleyen Kosifoğlu, “Bir süre sonra perakendeciliğin yanı sıra toptancılık yapmaya karar verdik. Ve Yakacık’ta bir atölye açtık. Yurtdışındaki markalarla bağlantıya girdik. Ve her ay düzenli imalat yapmaya başladık” diyor.
Nelia’nın kolye, küpe, bilezik, broş, taç üretimi yaptığını belirten Kosifoğlu, “Ancak son 1 yıldır örme ve dokuma alanında tekstil imalatı da yapmaya başladık. Halihazırda yurtdışında ve yurtiçinde birçok markayla çalışıyoruz” diye anlatıyor.

350 bin adetlik üretim
Faaliyetlerini 10 kişilik çekirdek bir kadroyla takip ettiklerini belirten Kosifoğlu, şöyle devam ediyor:
“Bu ekip koleksiyonun sunumu, satınalma, planlama ve üretim takibi yapıyor. Arka planda ise ev kadınları var. Bölgelerde ekip başı dediğimiz deneyimli kadın çalışanlarımız var. Ve bunlara bağlı olarak üretim yapan kadınlar var. Üretilen malları toplayarak kendi bünyemizde kalite kontrolden geçiriyoruz. Ürünlerin kalite kontrolleri, paketlemesi ve sevkiyatı kendi bünyemizde gerçekleşiyor.”
2010 yılında 350 bin adetlik üretim yaptıklarını kaydeden Kosifoğlu, “Şirketler siparişlerini mevcut tasarımlar üzerinden verebiliyor. Ayrıca istenilen konsept ve malzemelere uygun tasarım ve üretim talebinde de bulunabiliyorlar. Butik üretim ve ihracatımız olduğu gibi yüklü adetlerde de üretim kapasitesine sahibiz” diyor.

Haberin Devamı

Yerel marketlerde Ramazan zammı yok
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, federasyona üye 275 market zincirinin Ramazan boyunca zam yapmayacağını açıkladı. Bazı kesimlerin Ramazan fırsatçılığı yaptığını vurgulayan Aygün, “Federasyon üyesi marketler kurduğumuz FAYDA A.Ş. ile ortak satın alma yapıyor ve fiyat avantajı sağlıyoruz. Ramazan’ın yaz aylarına gelmesi nedeniyle yaşanan sebze-meyve bolluğu, Türkiye’de üretilen kırmızı mercimek-pirinç gibi bakliyat rekoltelerinin yüksek olması zamsız Ramazan geçirme kararımızı destekliyor” dedi.

Haberin Devamı

Deri ürünleri alışveriş merkezi kuruyor
KuZu Deri’nin 1960 yılında Beyoğlu’nda bir aile şirketi olarak kurulduğunu söyleyen KuZu Deri Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Yılmaz, “Markanın ilk kurulduğu dönemde kişiye özel siparişler yaparken, sonrasında bazı butiklere seri üretimler yaparak hacmimizi genişletme yoluna gittik” dedi.
Bir dönem Versace ve Ted Baker başta olmak üzere birçok büyük markaya seri üretim yaptıklarını anlatan Yılmaz, “Fakat uzun bir süredir, ürünlerimiz yalnızca KuZu markasıyla satılıyor.
Dünyanın birçok bölgesinde, Türk deri ve kürk endüstrisini KuZu markasıyla temsil ediyoruz” diye konuştu.
Rusya, Ukrayna, Fransa, İsveç, Norveç, Monako, Danimarka ve Amerika’da toplam 400 satış noktasında satış yaptıklarını kaydeden Yılmaz, şöyle devam etti: “Özellikle Fransa bizim için çok önemli bir pazar. Paris’in en önemli alışveriş lokasyonlarından St. Honore’de mağazamız var. Türkiye’de ise Zeytinburnu, Tarihi Tayyare Evleri ve Nur-u Osmaniye’de showroom ve mağazalarımız bulunuyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de 50 adet mağaza ile hızlı bir büyüme planımız var. Bu süreçte 25 milyon dolarlık yatırımla 200 kişiye istihdam alanı sağlamayı hedefliyoruz.”

Defile salonu var
2012 yılından itibaren A+ müşteriye hitap edeceklerini belirten Yılmaz, şunları söyledi:
“Antalya ve Antakya’da yeni yapılan alışveriş merkezlerinde mağaza açacağız. Kuşadası lokasyonunda 5 bin metrekarelik bir deri ürünleri alışveriş merkezi için girişimlere başladık. Eylül ayında açacağımız merkez turistlere yönelik olacak. İçinde iki defile salonu yer alacak.”

Haberin Devamı

175 gramlık ceket
Ar-Ge’nin en önem verdikleri konulardan birisi olduğunu kaydeden Yücel Yılmaz, “50 yıllık bir firma olarak hâlâ ayakta olmamıın en büyük nedeni, kendimizi devamlı yeniliyor oluşumuz. Özellikle 2011 yılında Ar-Ge çalışmalarına daha çok ağırlık verdik. Bu çalışmaların sonucunda ürettiğimiz 175 gramlık deri ceketler çok ses getirdi” dedi.

Güneş altında renk değiştiren ürünler
1994 yılında Utah’da üretime başlayan Del Sol, güneş altında renk değiştiren, t-shirtleri, ojeleri ve çantaları başta olmak üzere birçok ürünüyle Antalya başta olmak üzere Türkiye’de bulunan turistlik lokasyonlara giriş yapmaya hazırlanıyor. Del Sol kristalleri; her yaştan erkek, kadın ve çocuk giyimi, saç aksesuarları, oje, oyuncaklar başta olmak üzere 21 bin çeşit üründe kullanılıyor.

KDM, üç yeni AVM’nin danışmanlığını aldı
Kiralama - danışmanlık alanında faaliyet gösteren KDM, İnegöl AVM, Olimpa AVM ve Osmaniye 328 Park AVM’nin yönetim danışmanlığını üstlendi. Verilen bilgiye göre Osmaniye’nin ilk alışveriş merkezi 328 Park AVM, 60 milyon dolara mal olacak ve ekim ayında açılacak. 3 Haziran’da açılışı gerçekleşen İnegöl AVM ise 28 milyon dolara, İstanbul Başakşehir’de bulunan Olimpa ise 40 milyon dolara maloldu.

Sarar’dan yüzde 40 ‘yaz’ indirimi
Sarar yaz koleksiyonunu yüzde 40 indirim fırsatıyla sunuyor. Erkekler için hazırlanan koleksiyonda su yeşili, lacivert, mavi ve beyaz renkler kullanılmış. Koleksiyonda ipek, pamuk dokumalar ve keten kumaşlar var.
Kadınlar için de nar çiçeği, mavi, pembe ve beyazın hakim olduğu bir koleksiyon hazırlanmış. Koleksiyonda Ceketlerle kombine edilebilen şortlar, pastel tonlardaki keten gömlekler ve şifon elbiseler dikkat çekiyor.
Sarar yaz koleksiyonunu yüzde 40 indirim fırsatıyla sunuyor. Erkekler için hazırlanan koleksiyonda su yeşili, lacivert, mavi ve beyaz renkler kullanılmış. Koleksiyonda ipek, pamuk dokumalar ve keten kumaşlar var.
Kadınlar için de nar çiçeği, mavi, pembe ve beyazın hakim olduğu bir koleksiyon hazırlanmış. Koleksiyonda Ceketlerle kombine edilebilen şortlar, pastel tonlardaki keten gömlekler ve şifon elbiseler dikkat çekiyor.

Galleria personeline yangın tatbikatı
Galleria yönetimi, muhtemel yangınlara karşı can ve mal kaybının en aza indirilmesi amacıyla güvenlik personeline yönelik yangın eğitimi ve tatbikatı gerçekleştirdi. Galleria olası felaket senaryolarına karşı önlem almak için belirli aralıklarla tatbikatlar düzenliyor.
Bu eğitimle yangın anında alınması gereken önemler, beklenen tehlikeler ve güvenlik sistemleri konusunda, güvenlik personeli bilgilendirildi. Güvenlik personeli ayrıca yangın anında bina tahliyesinde uyulması gereken kurallar ve ihbar verme sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda da eğitim aldı.