Ekonomi Lastikte Lassa lider

Lastikte Lassa lider

25.07.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Lastikte Lassa lider

Lastikte Lassa lider

       GEÇTİĞİMİZ yıllarda, istikrarlı bir şekilde yüzde 8 oranında büyüyen lastik sektöründe Lassa, lider duruma yükseldi. Good Year'ın lideri izlediği pazarda Pirelli, Ronaldo hezimetinden sonda gerilemeye başladı.
       Öte yandan 1998'in ilk altı ayında yüzde 3 gibi beklenmedik derecede düşük bir büyüme oranı ile karşı karşıya kalan lastik üreticileri, bu durumu bir yandan ihracat yoluyla aşmaya çalışıyorlar. Üreticiler, Ekim ayında bu durgunluğun biteceği kanısındalar.
       Türkiye, lastik sektöründe yıllardan beri süregelen kalite ve teknoloji yatırımlarıyla Avrupa'nın önemli üslerinden biri haline geldi. Bugün Türkiye pazarında 4 yerli üreticinin ürettiği 6 marka ve 8 ithal marka rekabet ediyor.
       Dünya kalite ödülü sahibi Brisa, Lassa ürünüyle satışların kaymağını elinde tutarken, Goodyear ikinci sırada yer alıyor. Üreticilerin 1997 yılı için toplam satışı 13 milyon 600 bin adet. Bunun 7 ile 8,5 milyon adeti Türkiye'de satıldı, geri kalanı ise başta Avrupa ve Ortadoğu olmak üzere dış pazarlara ihraç edildi.
       Brissa Grubu Lassa ve Bridgestone markalarıyla 4.7 milyon, Goodyear Grubu ise Fulda ve Goodyear markalarıyla 4.2 milyon adet lastik satışı gerçekleştirdi. Pirelli'nin bu yılın ilk 6 ayında cirosu düşmeye başladı. İthaller de dahil olmak üzere sektörün 1997'de toplam cirosu 95 trilyon liraya yakın.
       Lastik sektörü otomotiv ve yenileme pazarı olmak üzere iki ayrı pazara hitap ediyor. Bu iki pazar sayesinde lastik sektörü otomotiv pazarına bağlı olmaktan kurtulmuş. Lastik satışlarının yüzde 40'lık bölümü yeni otomobillere, yüzde 60 yenileme için gidiyor.
       Goodyear Halkla İlişkiler Müdürü Poyraz Savcı'nın verdiği bilgiye göre, sektörde büyüme düştü. Savcı, bunun nedenini hükümetin enflasyonu düşürmek için uyguladığı sıkı para politikası olarak gösteriyor.
       Türk Pirelli Ticaret Direktörü İbrahim Orhon, kendilerinin piyasalardaki genel durgunluktan etkilendiğini ifade etti. Durgunluğun sonucu olarak düşük fiyatlı lastiklerin pazarı daralıyor, yüksek teknoloji ürünü lastiklere geçiş var. Burada Lassa, kalite avantajıyla öne geçiyor.