Ekonomi Lokum gibi yatırım

Lokum gibi yatırım

28.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Havalimanları ve feribotlarda yiyecek içecek hizmeti sunan BTA, yeni üretim tesisiyle Türkiye’nin lokum ihtiyacının yüzde 6’sını da karşılıyor

Lokum gibi yatırım

TAV Havalimanları’na bağlı olarak Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus ve Suudi Arabistan’daki 10 havalimanı ve İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) feribotlarında yiyecek - içecek hizmeti sunan BTA, 23 bin metrekareye kurulu yeni üretim tesisini İstanbul Kıraç’ta açtı.
1999 yılında İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali içinde yiyecek ve içecek operasyonlarını yürütmek üzere Bilintur, Tepe ve Akfen tarafından kurulan BTA’nın ismi bu ortaklıktan geliyor. Yılda yaklaşık 135 milyon kişinin geçtiği noktalarda yer alan BTA, günde yaklaşık 90 bin yolcuya hizmet sunuyor.
5 milyon euro yatırım yapılan tesisle, BTA’nın markası olan Cakes&Bakes’in üretim kapasitesi 5’e katlanacak. Cakes&Bakes, dünyanın önde gelen kahve ve fast food zincirlerine hizmet veriyor. Yeni tesisinde lokum da üreten BTA, Türkiye’nin lokum ihtiyacının yaklaşık yüzde 6’sını karşılıyor. Eylülde 1 yılını dolduracak olan lokum üretiminde hedef kısa sürede yüzde 10 paya ulaşmak.

3. havalimanına ‘açık’
Günde 3 ton, ayda ise 90 ton 37 çeşit lokum üreten BTA, free shop’larda üretiminin yüzde 80’ini satıyor. İki marka olarak lokum ihracatına da başlayan BTA, iç pazarda da yer alıyor. Ayrıca bazı markaların lokum üretimini de üstlenen şirket, duty free’lerde 18 ton lokum ikram ediyor.
BTA İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur, Türkiye genelinde ünlü fast food ve kahve zincirlerini de kapsayan 58 farklı marka ve 2000 satış noktasında tüketiciyle buluştuklarını belirterek, şöyle devam etti:
“Üretimin yüzde 45’ini havalimanları, yüzde 10’unu İDO operasyonları, diğer kısmını ise fast - food ve kahve zincirleri için gerçekleştiriyoruz. Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Gürcistan, Tunus, Makedonya gibi ülkelere de ihraç ediliyor. Zagreb Havalimanı’na danışmanlık veriyoruz. 2015 başında ise Riga Havalimanı’nda olacağız. 3. havalimanından teklif gelirse açığız.”

Haberin Devamı

‘Türkler hızlı hızlı Avrupalı keyifle yiyor’

Sadettin Cesur, havalimanlarında yolcu beklenti, istek ve alışkanlıklarını çok iyi analiz ettiklerini söyledi. “Yolcuyu nerdeyse kan grubuna kadar tanıyoruz” diyen Cesur, şöyle devam etti:
“Yolcuların yüzde 62’si Türk, yüzde 11’i Batı Avrupalı, yüzde 6’sı Ortadoğulu. Türkler çok hızlı yiyor. Avrupalı yavaş ve keyfine düşkün. Ortadoğulu ise Uzakdoğu yemeklerini tercih ediyor.”