Ekonomi Lüks ayakkabı yok satıyor Beymen ‘Shu’ ile geliyor

Lüks ayakkabı yok satıyor Beymen ‘Shu’ ile geliyor

22.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Beymen, mağazalarının içinde yoğun ilgi gören, lüks segmentte adeta yok satan bir kategoriye özel dükkanlar açıyor.

Lüks ayakkabı yok satıyor Beymen ‘Shu’ ile geliyor

Kriz döneminde dahi ayakkabıya müthiş talebi gören Beymen’in yeni markasının adı “Beymen Shu”... Bu konseptin ilk mağazaları Ankara ve İzmir’de açılıyor. Beymen’in Genel Müdürü Elif Çapçı, “En çok sattığımız ürün ayakkabı. Müthiş talep var. Sezonda 1.700 adet Christian Louboutin alma kotamız var. Buna karşın hemen her sezon ek sipariş vermek zorunda kalıyoruz” diyor. Bu kategoride Beymen olarak ciddi gelecek gördüklerini söyleyen Elif Çapçı, Citibank genel müdür yardımcısı olarak girdiği bir sinema filminden, Beymen’in genel müdürü olarak çıkıyor neredeyse! Cem Boyner’e çok inandığı için o günlerde henüz adı bile konmamış Fish Card projesi için afili görevini bırakıp Beymen’e geçiyor.


Lüks ayakkabı yok satıyor Beymen ‘Shu’ ile geliyor

Haberin Devamı

* Finanstan modaya geçtiniz... Nasıl oldu Beymen’e geçişiniz?

Uzun yıllar yurtdışında bankacılık yaptım. 2006’da Citibank Türkiye’de genel müdür yardımcısı olarak çalışıyordum. 2008’de bir cuma akşamı komedi diye gittiğim film çok ağır bir dram çıktı. Filmi yarıda bırakıp yemeğe çıktım. Bankacıyken, 1998’de Boyner’in bazı projelerine danışmanlık yapmıştım. Projeyi birlikte yürüttüğümüz bir arkadaşıma rastladım. Arkadaşım da ertesi gün karşılaştığı Cem Bey’e beni gördüğünü söylemiş. İki gün sonra Cem Bey aradı, ‘Türkiye’ye dönmüşsün, görüşelim lütfen’ dedi.

* Ve Beymen’e geçtiniz. Hiç pişman oldunuz mu?

Hiç. Hayatıma yaptığım en güzel şey oldu. Cem Bey’in heyecanına karşı koymak çok zordur. 4 - 5 kez daha görüştük bu araması sonrasında.

* Boyner’in Genel Müdürü Aslı Karadeniz de finans kökenli. Cem Bey bankacılarla çalışmayı tercih ediyor gördüğüm kadarıyla...

Hem çok pratik hem de heyecanlı insanlarla çalışmayı seviyor. Ama analitik tarafı da hiç bırakmıyor. Bankacılığın analitik, sonuç, rakam odaklı yanı ona hitap ediyor.

* Yaz sezonu nasıl geçti?

Geçen yaza göre satışlarımız yüzde 30 arttı. Tatile, ramazana rağmen sezon hâlâ çok iyi gidiyor. Ortadoğu, Kuzey Afrika’da yaşanansıkıntaların Türkiye’ye turist trafiği açısından pozitif yansıdığını gördük. Normalde yabancı müşterilerin cirodaki yüzde 3 - 5 oranında olan payı, bu yıl yüzde 10 - 11’e yükseldi.

Kürk, dantel

* Kışın en çok konuşulacak trend?

Üründe kürk, kumaşta dantel, renkte ise bordo. 70’lere geri dönüş var. 70’lerin daha bol paça dökümlü pantolonlarını çokça göreceğiz. Kısa etekler yerini bileğe kadar inen uzun eteklere bıraktı. Ve feminenliğin sembolü danteller göreceğiz bolca. İpek gömlek çok gündemde yine. Bu sezon maskülen çağrışımlar da olacak. Bir zamanların makosenleri çok güçlü bir şekilde geri döndü.
Renklerde ise bordolar, nar tonları, konyak tonları, patlak canlı kırmızılar, sarılar hakim.

* Kadınların en çok para harcadığı ürün?

Ayakkabı. Her zaman müthiş talep var. Kriz döneminde de satışlar etkilenmez neredeyse. Kadınların ayakkabıyla ancak aşkla açıklanabilecek bir ilişkisi var. Sezonda 1.700 adet Christian Louboutin ve Yves Saint Laurent alma kotamız var. Buna karşın hemen her sezon ek sipariş vermek zorunda kalıyoruz. Dünyada da durum böyle. Lüks segmentte ki büyük perakendeciler müthiş büyük boyutlarda ayakkabı departmanları açtılar.

* Siz açacakmısınz?

Biz de açıyoruz. Zorlu Center’da 750 metrekarelik ayakkabı reyonu açacağız. Eylül 2012’de açılacak. Ayrıca eylülde sadece ayakkabı sattığımız küçük butikler açıyoruz. Adı Beymen Shu olacak. En çok talep gören fiyat aralığında, en çok talep gören markalardan oluşan 200 metrekarelik ayakkabı mağazaları olacak bunlar. İlk iki mağaza Ankara ve İzmir’de açılıyor.

* Sizden ucuza giyinmenin bir yolu var mı?

Çok yolu var. Üstelik indirimleri beklemeniz de gerekmiyor. Ulaşılabilir lüks konsepti içinde çok uygun markalarımız var; Tory Burch, Marc by Marc, Tara Jarmon gibi... Bunun yanısıra Beymen Blender’da da daha uygun fiyat aralığında ürünler tüketiciye ulaşıyor. Kendi markalarımızda da son derece rekabetçi ürünlerimiz var. Beymen Collection (Kadın/Erkek) yanısıra Acedamia line’ı var. Biraz daha yalın, biraz daha genç bir koleksiyon ve fiyat olarak da Beymen kadının yüzde 30 altında.
Murphy’i Cem Boyner yazdı!

* Patronunuz Cem Boyner’in üzerinde sizden olmayan bir parça gördüğünüzde tavrınız ne oluyor? Serzenişte bulunuyor musunuz?

Çok olmuyor ama bir eksesuvar dahi gördüğümde bulunuyorum tabii. Farklı tarzlara ve hayatın farklı kulvarlarına hitap eden öyle geniş bir koleksiyonumuz var ki. Başka bir yerden eksesuar dahi alması için bize kızmış olması gerekir!

* Cem Bey’le çalışmanın en zor yanı nedir?

Bazen Murphy kurallarını Cem Bey’in yazdığından şüphelenirim! Ufacık bir şeyi yanlış yere koyun onu görür. Yeni birşey yapmadığımız, iyi gidiyoruz deyip de keyfini çıkardığımız tek günümüz yoktur. Cem Bey hiçbir zaman durmaz ve durdurmaz...
Telefonunuz her an çalabilir. SMS, e-mail irtibatı çok yoğundur. Ekip üzerinde özellikle motivasyon anlamında çok büyük etkisi var. Beni de arar, ekibi çok iyi tanıdığı için, mağazaları, benim üç altımı da arar, sorar. Cem Bey’i geçiştiremezsiniz, en ince ayrıntısına kadar sorar. Otonomi verir ama bir yandan da mükemmeliyetçidir, detaya çok önem verir.

* Üç altınızdaki kişiyi aradığında içinizden kızmaz mısınız?

Hiç kızmam. Bürokratik, hiyerarşik bir yapıyla çalışmıyoruz. Cem Bey’in tarzından kaynaklanan bu kültür, kurumsal olarak Beymen’le özdeşleşmiş durumda. Dinamizmimizi bu tarzdan alıyoruz.


Kriz sinyali almıyoruz

* Sokaktaki müşteriden kendini hissettirmeye başlayan küresel ekonomik dalgalanma nedeniyle frena basma refleksi gözlemliyor musunuz?

Yoğun talep nedeniyle kış sezonu ürünlerini de hep erken sokarız mağazalarımıza. Mayıstan bu yana kış sezonu ürünlerini de satıyoruz. Temmuz sonu itibariyle bir önceki yıla göre ciromuzda yüzde 30 artış gerçekleşti. Kış sezonu satışları ise geçen yılın yüzde 45 üzerinde başladı. Bu yıl 6 yeni mağaza daha açtık.

Rafine lüks dönüyor, bu kış erkeklerin olacak

*Sezonun erkek trendleri neler?

Erkek modasında rafine lüksün geri döndüğünü görüyoruz. Özellikle kadife, çift taraflı kaşmir, kürk, deri ve süet gibi lüks kumaşlar, dünyaca ünlü markaların koleksiyonlarında çokça yer alıyor.
Erkek renk ve desenlerinde de 70’lerin etkisi hissediliyor. Camel, bej, kahve gibi natürel renkler; kırmızı, kiremit ve oranj tonlarıyla kombinleniyor. Dış giyimin öne çıkanları ise keskin hatlı, köşeli kesimli ceketler, kürk detaylı montlar, geniş yakalı, mono veya kruvaze paltolar, kapitone mont ve yelekler oluyor.

Kolejli erkek
“Neo-Preppy” tarzı adı verilen yeni Amerikan kolejli görüntüsü de erkek modasında kendini hissettiriyor. Kalın örgü triko hırkalar, büyük kareli, desenli flanel gömlekler; ayakkabı grubunda klasik ayakkabılar, dağcı botları, kalın tabanlı lastik bucks’lar; aksesuvar grubunda flanel kumaştan kravat ve papyonlar, koton poşet mendiller, pantolon askıları, fötr ve amish şapkalar, bu sezon erkek modasının göze çarpanları arasında.