Ekonomi Made in Chına’dan made for Chına’ya

Made in Chına’dan made for Chına’ya

03.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ekonomisi hızla büyüyen Çin’de yatırım yapmak isteyenlere yönelik rapor hazırlayan Stratejik Pazarlama Uzmanı ipekli, “Artık her şey ‘Made in China’ olmaya başladı. Hatta birçok uluslararası firma Çin’e özel üretim yapmaya başladı. Bu da ‘Made for China’ tanımını ortaya çıkardı” dedi

Made in Chına’dan made for Chına’ya


Son yıllarda ekonomisi hızla büyüyen ülke dendiğine akla ilk Çin geliyor. Gelişen sanayi, üretimde yaşanan artış, dünyaca ünlü firmaların Çin’de açtığı fabrikalar derken artık elimizin altındaki her şey ‘Made in China’ olmaya başladı. Hatta birçok uluslararası firma Çin’e özel pazarlama stratejileri geliştirir oldu. Bu da ‘Made for China’ tanımını ortaya çıkardı. Peki bu süreç nasıl gelişti? Çin bunun için neler yaptı? Kendi twitter’ın bile kuran Çin, dünya ekonomisinde nasıl söz sahibi oldu? Stratejik Pazarlama Uzmanı Yelda İpekli, tüm bu sorulara hazırladığı raporla yanıt arıyor. İpekli, Çin’i sosyolojik ve tüketim trendlerini araştıran bu raporun şimdiye sosyal hayata ve tüketime yönelik araştırmaları kapsadığını söyledi.

Lüks markalar pazarı sevdi
Lüks markaların zengin Çinli tüketicilere yönelik çalışmalar yaptığını belirten İpekli, şu bilgileri verdi: “Masserati Çin’deki satışlarını son 1 yılda ikiye katladı. İtalyan moda devi Versace’nin ise ‘Ejderha Yılı’na özel yarattığı yeni ürünü taşlarla süslü bir el çantası. Fransız lüks aksesuar tasarımcısı ST Dupont’un bu yıl Asya pazarına özel olarak ürettiği ürünler altın kaplama ejderha, 88 adet elmasla süslü kalem ve çakmaklar oldu. Lüks saat yapımcısı Piaget 24 adet özel ejderha saati piyasaya sürdü. İngiliz lüks cep telefonu üreticisi Vertu’da Ejderha Yılı için ürün tasarlayan şirketler arasında.”

Yatırım yapacaklara ipuçları
Yelda İpekli, raporun Çin’de yatırım yapmak isteyen şirketlerin beklentilerini karşılamak amacıyla yapılan pazar araştırmalarını, trendleri, focus gruplarından elde edilen sonuçları ve tüketim endeksli yorumları kapsadığını kaydetti.
Çin’in toplam 28 eyaletten oluştuğunu söyleyen İpekli, şöyle devam etti:
“Bunlara bağımsız Makao ve Hong Kong dahil. Bununla birlikte her eyalet kendi içinde başkent ve şehirlere ayrılıyor. Bugün Çin’de 190 adet bir milyondan fazla nüfusa sahip şehir var. Kaba bir hesapla üç Türkiye demek. Tüketilen hemen her şeyin Çin’de üretiliyor olması alım gücünü arttırıyor. Bir Çin vatandaşının satın alma gücü her geçen gün artıyor.”

Haberin Devamı

Alamıyorsan kirala dönemi
Rapora göre Çin’den küresel lüks tüketimine katkının 2015’te 27 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam dünya lüks tüketiminin beşte birinden fazlasına tekabül ediyor. Yelda İpekli, raporda konuyla ilgili şu bilgileri veriyor:
“Orta sınıf Çinliler de artık ‘lüks mal alamıyorum’ diye dert etmiyor. İşin pratiği bulundu ve yeni bir pazar daha oluştu: Her tür lüks malı kiralama. Gelir seviyesi yüksek olmayan ancak yine de lüks mala sahip olmak isteyen Çinliler, kısa süreliğine de olsa istedikleri her lüks markayı kiralayabiliyorlar. Mesela Pekin’deki bir mağaza, değeri bin 230 euro olan ve muhtemelen lüks bir çantayı üç günlüğüne 22 euro’ya kiralıyor. Ancak depozit olarak çantanın toplam fiyatı isteniyor.”

Haberin Devamı

POLAT ALEMDAR MODASI ÇİN’E KADAR UZANDI...
Kuzey bölgesinde kaynaklar ve madenler açısından en zengin bölge olarak bilinen Sincan Uygur Özerk bölgesinin Türk kültüründen çok etkilendiğini söyleyen Yelda İpekli, “Bölgenin nüfusu 21.8 milyon, başkenti Urumçi’nin 2.7 milyon kişi. Türk dizi filmleri özellikle Kurtlar Vadisi izlenme rekoru kırıyor. Diziden etkilenenler özellikle Polat Alemdar’ın giyim tarzını yakından takıp ediyor” diyor.

Çin’in Twitter’ı 250 milyon üyeye ulaştı
Ülkedeki sina.com şirketinin Çin’in Twitter’ı olarak bilinen WEIBO’yu geliştirdiğini söyleyen Yelda İpekli raporunda, şu bilgileri veriyor: “Twitter ile aynı özelliklere sahip olan WEIBO 2011 yılı verilerine göre 250 milyon üyeye sahip. En çok takip edilen 100 kullanıcısının toplam takipçi sayısı 450 milyon. Site İngilizce olarak sonbaharda daha geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor. WEIBO dışında twitter ve facebook’un Çin’de kullanım oranları son 1 yıl içinde yüzde 51 gerilerken WEIBO kullanım oranı yüzde 200 arttı.”