Ekonomi Mağazalar konuşur mu?

Mağazalar konuşur mu?

16.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl’e göre bu sorunun yanıtı, “Evet”. 14 yıldır Tepe Home’da görev yapan, son 9 aydır ise markanın yönetim kurulu başkanlığını yürüten İlhan İl, geleceğe ilişkin hedeflerinin ‘konuşan’ mağazalar yaratmak olduğunu söylüyor

Mağazalar konuşur mu

14 yıldır Tepe Home’da görev yapan, son 9 aydır ise markanın yönetim kurulu başkanlığını yürüten İlhan İl, önümüzdeki dönem yeni bir konsept üzerinde çalıştıklarını, bu yönde ‘konuşan mağazalar’ yaratacaklarını belirtiyor. Mağazalarının ortalama 5 bin metrekare büyüklüğe sahip olduğunu kaydeden İl, “Bu büyüklükteki mağazaların mutlaka konuşması lazım. Mağazalarımızda mobilyaların yanı sıra tüm aksesuarlarda müşterilere yönelik olarak belirlediğimiz kategorilerle ve oklarla yönlendirme yapmak istiyoruz” diyor.

5 milyon ziyaretçi
İlhan İl, konuşan mağaza konseptinin pilot uygulamasını Marmara Forum’daki mağazalarında gerçekleştireceklerini ifade ediyor.
Yılda 5 milyonun üzerinde ziyaretçileri olduğunu kaydeden İl, bu yılı 167 milyon TL ciroyla kapacaklarını belirtiyor.
İlhan İl, sözlerine şöyle devam ediyor: “Perakende dinamik bir sektör. Organize perakendenin gelişimi çok hızlı. Bu nedenle altyapı çok önemli. Sektörde yetişmiş eleman konusunda sıkıntı var. Bu nedenle biz de çalışanlarımıza eğitim verdiğimiz bir akademi kurduk. Bunun yanı sıra ‘Tepe Home’da Hizmet Sanatı’ adında bir kitap hazırladık. Bu kitap bir nevi anayasamız olacak.” Öte yandan Tepe Home’un yılbaşı koleksiyonuyla da ilgili bilgi veren İl, “Yılbaşı için ‘Black Elegance’, ‘Glorious Blue’, ‘Classic Winter’, ‘Natural Winter’ ve ‘Funny Christmas’ olmak üzere beş ana temadan oluşan ürün grubumuz bulunuyor” diyor.

Haberin Devamı

Yüzde 11 büyüme hedefi

Hali hazırda 22 mağazalarının bulunduğunu söyleyen İlhan İl, “Bu mağazalardan 15’ini biz yönetiyoruz. 7’si ise bayilik sistemiyle faaliyet gösteriyor” diyor.
2012’de yüzde 11 büyüme hedeflediklerini belirten İl, “Bu hedef 2012’ye olumlu baktığımızın da bir göstergesi. Yönümüzdeki yıl açılması kesinleşen dört yeni mağazamız var. Toplamda ise 8-10 mağaza açma hedefimiz bulunuyor. Şu anda 113 bin metrekare büyüklüğe ulaştık. Kesinleşen mağazalarla bu rakam 126 bin metrekareye çıkmış olacak” diye anlatıyor.

‘Selektif kozmetik pazarı 2012 yılında büyüyecek’

Estee Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz, bir diplomat çocuğu. Bu nedenle bütün yaşamı ülke ülke dolaşarak geçmiş.
İş hayatında ise çok uzun süreli çalıştığı bir marka var. Estee Lauder’da tam 18 yıldır görev alan Ramiz, “Son görevim Dubai’deydi. Estee Lauder, yüzde 100 ABD sermayesiyle Türkiye pazarına girince ben de burada genel müdür olarak görev aldım” diyor.
Şu anda Estee Lauder çatışı altında MAC, Clinic, Tom Ford, Aveda, Jo Malone, Bobbi Brown, La Mer gibi 15 markanın bulunduğunu kaydeden Ramiz, “Pazar payımız yüzde 19. Estee Lauder, dünyada 8 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. 163 ülkede faaliyet gösteriyor” diye anlatıyor.
Doğadan gelen ürünler
Bu yıl selektif kozmetik pazarının yüzde 16-17 oranlarında büyüyeceğine ilişkin tahminler bulunduğunu belirten Ramiz, “2012 yılında da büyüme öngörüyoruz. Eğitim ne kadar artarsa pazar da o kadar büyüyecektir” diyor.
Estee Lauder markalarına karşı tüketicide güven olduğunu ifade eden Ramiz, şöyle devam ediyor: “Ürünleri naturel olan, doğadan gelen markalarımız var. Bunlardan birisi de Aveda. Bu markamıza ait ürünler sadece profesyonel kanallarda yani kuaför salonlarında satılıyor.”

Haberin Devamı

Cilt bakımı da var saç boyası da
Aveda ürünlerinin doğal içerikli olduğunu söyleyen Ramiz, “Çünkü biz çevreye, çalışana ve müşteriye karşı sorumluyuz. Şu anda Erdem Kıramer’e ait dört kuaför salonunda bulunuyoruz. Saç, cilt, koku ve makyaj kategorilerinde 250 adet ürünümüz var” diyor.
Ramiz, markayla ilgili şu bilgileri veriyor:
“Aveda’nın kullandığı ham bitkisel maddelerin yüzde 89’u sertifikalı organik. Petro kimya ürünlerini kullanmıyorlar. Ürünlerinde hem erkek hem kadın serilerire sahip. Saç bakımı ve şekillendirme, cilt bakımı, vücut bakımı, saç boyası, çay, aromaterapi ürünleri olan Aveda’nın misyonu dünyaya özen göstermek. Sadece güzellik dünyasında değil, bütün dünyada çevre liderliğine ve sorumluluğuna örnek oluşturmayı misyon edinen bir marka.”

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri

Sinan Öncel
Mutluluğa giden yol çalışmanın düzenli olarak azaltılmasından geçer. Russell

Gülden Yılmaz
Harika bir gün... Yapacak cok iş var,gücünü toplamak için, iyi şeyler düşünmek lazım.

Zeynep Özçoban
Benim en sevdiğim BBW kokusu Cherry Blossom

Sina Afra
#2012tahminleri Özel alışveriş pazarına girişten ziyade çıkışlar olacak

AKSESUVAR

GİZLİ HAZİNELER

Anadolu toprağındaki yolculuğunu 40 yıldan beri sürdüren URART, ‘mozaik’ yolculuğuna çıkıyor. Urart tasarım atölyesi, ressam, yazar, sanat tarihçisi Gürol Sözen’in kitabı ekseninde altın, gümüş ve değerli taşlarla bezeli mozaikleri yorumluyor.

Haberin Devamı

DEĞERLİ İHRACAT

2010 yılında 1.2 milyar dolarlık ihracat yapan mücevher sektörü, 2011 Ocak-Ekim döneminde ihracat gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 25.5 artırdı. Mücevherat sektörü, 40 bin kuyumcu işletmesi ile 400 bin kişiye istihdam sağlıyor.

ŞANSLI BİLEKLİKLER

Mücevher ve aksesuarlarını B Point markasıyla sunan Bilgün Dereli, yeni yıla özel ‘yıldız koleksiyonu’ hazırladı. Koleksiyon 18 ayar altın pırlanta taşlı kolye, küpe ve yüzükten oluşuyor. Ayrıca Love, Luck ve Hope yazılı deri bileklikler hediye alternatifi olarak sunuluyor.

NAR’IN ŞANSI

Gümüş aksesuar alanında faaliyet gösteren Fix Silver, yılbaşı için özel olarak ‘nar’ koleksiyonu hazırladı. Koleksiyonda bulunan nar tanelerinden oluşan kırmızı yüzük, kolye ve küpeler yeni yıl kıyafetlerinin tamamlayıcısı olarak sunuluyor.

2012 ve AŞK

Tiara Mücevher, 2 farklı temada kolye tasarladı. İlki yeni yıl ruhunu canlı tutacak ‘2012’, ikincisi ise kışkırtıcı bir tasarım olan ‘Aşk’... 2012 adlı kolyede yakut, pırlanta, kırmızı mercan kullanılırken, Aşk isimli tasarım, beyaz altın ve pırlantalardan oluşuyor.

Haberin Devamı

Anne-kızın ‘büyük’ hayali

Ayşe Arıcan ve kızı Ceylan Arıcan’ın sahibi olduğu Nogg markası, ‘büyük beden’ giyim sektörünün yeni oyuncularından...

Mağazalar konuşur mu

Nogg ile yeni bir güzellik anlayışı ortaya koyduklarını söyleyen Ayşe Arıcan, “Zayıflık, güzelliğin ön koşulu mudur? Bu soruya verdiğimiz yanıt, hayır” diyor.
Güncel moda koleksiyonlarının daha çok 36 - 42 bedene hitap ettiğine vurgu yapan Arıcan, “Oysa 42-48 beden kadınlar da modaya uygun giyinebilecekken, pazar bu kesimi ihmal ediyor. Aynı sorunu bizzat ben de yaşıyorum ve bu boşlugu Nogg ile doldurmayı hedefliyorum” diye anlatıyor.
İnternette satış
Nogg kadınının balık etli olmasına rağmen kendiyle barışık olduğunu belirten Ceylan Arıcan ise “Nogg koleksiyonunda siyah, bej ve vizon gibi ana renklerin yanı sıra indigo mavisi, kırmızı ve vişne tonları da yer alıyor” diyor.
Nogg ürünlerinin şu anda 32 ilde Boyner ve YKM mağazalarında satıldığını kaydeden Arıcan, internette de satış yaptıklarını ifade ediyor.

‘Moda dünyası, zayıf kadınların tekelinden bizimle kurtulacak’
Nogg’un her yaştan kadına hitap ettiğini söyleyen Ayşe Arıcan, “25 kişilik bir tasarım ekibimiz var. Modern, şık ve kent soylu bir markayız. Nogg ile moda, zayıf kadınların tekelinden kurtulacak” diyor.
2014 yılında kendi mağazalarını açmayı planladıklarını belirten Arıcan, yurtdışında da önce çevre ülkelerde mağaza açmak istediklerini kaydediyor.

1986’da Esvap’ı kurdu şİmdİ Nogg’u yarattı
1986 yılında Esvap’ı kurarak hazır giyim üretimine başladıklarını söyleyen Ayşe Arıcan, şu bilgileri veriyor: “Halihazırda İstanbul’da 5 bin metrekarelik bir alanda üretim yapıyoruz. 11 milyon dolarlık ciromuz var. Toplamda 400 kişiye istihdam sağlıyoruz. Esvap, ağırlıklı olarak AB ülkelerine kadın triko ürünleri ihraç ediyor. Almanya, Fransa, İsviçre ve İrlanda’daki büyük mağaza zincirleri Esvap’ın müşteri portföyünü oluşturuyor. Esvap’ın koleksiyon hazırlama konusundaki deneyimiyle bu yıl iç piyasada da kendi markamızı oluşturmaya karar verdik. Kıvrımlarını seven kadınlar için modern ve trendy bir triko koleksiyonu hazırladık.”

Mudo City yeni yıl hediyeleri için hazır

Mudo Collection, Mudo FTS64, Mudo Accesoires, Mudo Kids, Mudo Concept ve ithal markaları aynı çatı altında toplayan Mudo City’lerde yeni yıla için, ev dekorasyonundan aksesuara uzanan birçok seçenek hazırlandı.
Krokodil desenli çantalardan şallara, kemerlerden trikolara ve kabanlardan elbiselere kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip Mudo City’lerde ayrıca ev dekorasyonu ürünleri de bulunuyor.
Ne alacağınıza karar veremiyorsanız veya hediye seçmek için yeterince zamanınız yoksa Mudo Gift Card’lar da hediye edilebilir. Bonus Card sahiplerinin yılbaşı alışverişlerinde ise aldıkları üç hediyeden biri Mudo City’den hediye.

Optikçiler birleşti mağaza zinciri doğdu

Elegance Optik Shops (EOS), 1 yıl içinde 70 mağaza sayısına ulaştı. EOS Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Ağca, “Türkiye genelinde 300’ün üzerinde optik müessesinin EOS çatısı altında birleştirilmesi kararını aldık. 2010 başında Türkiye genelinde 24 Elegance Optik Shops mağazası açtık. Ailemize katılan yeni üye bayilerimizle mağaza sayımız 70’e ulaştı” dedi.
Ağca, “Hedefimiz bu yılın sonunda mağaza sayımızı 100’e çıkarmak. Üç yıl içinde 2 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayacağız” diye konuştu.

Agenda by Zeynep Tosun, Kanyon Box’ta

Kanyon’un hemen önünde ziyaretçilerine alışveriş eğlencesi sunan sihirli kutu ‘Kanyon Box’, YKM’nin çalışan şehirli kadınlara hitap eden markası Agenda by Zeynep Tosun koleksiyonunu ziyaretçilere sunuyor. Agenda by Zeynep Tosun koleksiyonu günümüzün modern ve şehirli kadınından ilham alıyor. Yeniden yaratılan Agenda kadını, daha genç ve enerjik yepyeni tarza sahip. Temiz görünümlü, şatafattan uzak ve zamansız parçalar koleksiyonda göze çarpıyor. Agenda by Zeynep Tosun koleksiyonu pudra, krem, camel tonları, lacivert ve siyahtan oluşuyor, altın detaylarla birleştiriliyor. Detaylarda küçük fiyonk ve bağlamalar, desenlerde çiçek ve puantiyelerle feminen bir kadın ortaya çıkıyor.

Yeni yıl kırmızısı

Intimissimi, yeni yılın rengi olan kırmızıyla kadınlar için çeşitli alternatifler sunuyor. Intimissimi özel yılbaşı koleksiyonunda kırmızı ve tonları bolca yer alıyor. Koleksiyon ayrıca kadınlar kadar erkekler için de birçok eğlenceli alternartif sunuyor. Eğlenceli ve esprili tasarımların dikkat çektiği erkek koleksiyonunda ise, kırmızı boxer’lar ön plana çıkıyor.