Ekonomi Mil mil alışveriş

Mil mil alışveriş

12.11.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mil ile alışveriş dönemini başladı. Mil sahibi THY yolcuları, millerini shopandmiles.com sitesinde alışveriş yaparak harcayabilecek

Mil mil alışveriş

THY mil ile alışveriş dönemini başlattı. Mil sahibi THY yolcuları, millerini shopandmiles.com sitesinde alışveriş yaparak harcayabilecek.
Shop & Miles markasının ‘alternatif mil harcatma mecrası’ olarak görülen sanal mağaza projesi, THY Genel Müdürlük binasında basına tanıtıldı.
THY Genel Müdürü Temel Kotil, tanıtımda yaptığı konuşmada, çalışmalara sanal mağaza ile başladıklarını belirterek, “İnşallah yeni yılla birlikte başta Atatürk Havalimanı olmak üzere büyük havalimanlarında mağaza açacağız. Bizim adımıza sanal mağaza firmamız var. Tüm lojistiği İstanbul’dan gerçekleştireceğiz. Yönetiminde biz olacağız” diye konuştu.
Shop & Miles kataloğunda hem Türk markaların hem de dünyanın ünlü markalarının bir arada bulunduğuna işaret eden Kotil, “Hatta aralarında Türk reçeli bile var. Çok güzel bir çalışma oldu” dedi.

‘Revize yapmadık’
“Türkiye’nin ekonomik büyümesi bizi 9 ayda tekrar uçurdu” diyen Temel Kotil, şöyle devam etti: “Uçurmaya da devam edecekmiş gibi görünüyor. Bütçe rakamlarımızdan cirodan bir revize yapmadık. Yolcu ile ilgili revize yapmıştık. Bütçe anlamında bir revize yapmamıştık. 9 ay karlı geçti diye bırakmak istemeyiz olayı. Koltuk büyüme oranımız ortalama yüzde 14. 2015 bütçemiz bitmedi ama 2014’te yüzde 14 büyüdük. 250’ye yakın uçak siparişi vermiş durumdayız.”

Haberin Devamı

‘20 yılda 500 bin yeni pilota ihtiyaç olacak’
Havacılık sektörünün 780 milyar dolar ciro yaptığını söyleyen Temel Kotil, dünya ile ilgili şu bilgileri verdi: “Önümüzdeki 20 yılda bu rakamlar katlanıyor. Uçak sayısı iki buçuk kat artıyor. Pilot sayımız, teknisyen sayımız ve kabin memuru sayımız da aynı oranda artıyor. Önümüzdeki 20 yılda 500 bin yeni pilot ve 500 bin teknisyene ihtiyaç olacak. Uçak siparişi verdik. Yeni havalimanımız da yapılıyor, 150 milyon yolcu kapasiteli olacak.”

Sabiha Gökçen’e kalıcı filo
Sabiha’da kalıcı bir filo kurduklarını söyleyen Temel Kotil, “Burada kurduğumuz filo bütün Türkiye’yi kapsıyor. Bütün şehirlere uçmak istiyoruz. Avrupa’yı da olabildiği kadar kapsamak istiyoruz. Buradan Ortadoğu’ya, Orta Asya’ya uçacağız. Dolayısıyla Sabiha’daki büyümemiz kalıcı bir büyüme olacak” dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Başaran Ulusoy’un Kudüs’e ocaktan itibaren paket turlar düzenlemek istedikleri ve THY’den de buna katkı sağlamak için indirimli charter seferleri düzenlemesini talep ettiklerini söylediğinin” hatırlatılması üzerine Kotil, “Biz o bölgeye çok sefer yapıyoruz. Başaran Bey’in bu teklifi çok güzel. Zaten fiyatlarımız uygundur. Ancak uçurmak bizim işimiz, onlar paket turları düzenlesinler, bir sıkıntı yok, biz yardımcı oluruz. Biz 56 milyon taşıyoruz. 100 bin bir şey değil, önüne bir sıfır koyarız bir milyon da taşırız. Kudüs çok güzel bir yer, herkesin gidip görmesini isterim” dedi.

Haberin Devamı

195 bin 782 mile bir iPhone 6 cep
shopandmiles.com’da 2 bin 75 millik çay setinden 195 bin 782 millik iPhone 6 modeline kadar 23 ana kategoride ürün satışa sunuluyor. Sitede bulunan kategoriler şöyle: “Bebek & oyuncak, beyaz eşya, bilgisayar, çanta & cüzdan, elektrikli ev aletleri, elektronik, ev & mutfak gereçleri, ev tekstili, hediyelik & aksesuar, hobi & oyun, kırtasiye, kişisel bakım & sağlık, mobil aksesuar, parfüm & kozmetik, saat & gözlük, seyahat & deneyimler, spor & outdoor, şemsiye, takı & mücevher, telefon, Türk Hava Yolları özel koleksiyon, valiz.”

Haberin Devamı

Kataloglu satış
Türk Hava Yolları vizyonu ile örtüşen küresel bir proje olarak sunulan shopandmiles.com, ilk etapta Türkiye ve 10 ülkede, (Belçika, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Rusya, İspanya, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere ve Amerika) Miles&Smiles üyelerine hizmet verecek. shopandmiles.com için ayrıca basılı bir katalog çalışması da yolcuların kullanımına sunulacak bir diğer unsur. Yolcuların uçaklardaki koltuk ceplerinde bulabilecekleri kataloglarda web sitesinde bulunacak birbirinden prestijli yerli ve yabancı markaların seçili ürünleri yer alacak. İlerleyen aşamalarda Atatürk Havalimanı’ndaki kiosk/touch screen shopping uygulamalarında da hayata geçirilmesi planlanan proje ile sadece Türk Hava Yolları yolcuları değil, havalimanında bulunan tüm yolcuların Shop&Miles markası ile tanışması hedefleniyor.