Ekonomi Müşteriyi ‘yüzünden’ tanıyacak

Müşteriyi ‘yüzünden’ tanıyacak

02.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Biyometrik tanıma sistemleri gelişimini sürdürürken kullanım alanları da çeşitleniyor. Parmak izi, damar, ses derken şimdi de yeni trend yüzden tanıma. Bu teknoloji konusunda çalışan dev firmalardan biri de Arçelik. Görsel zeka teknolojileriyle başta perakende sektörü olmak üzere her alanda müşteriyi yüzden tanımayı hedefliyor. Firma, bu teknolojisini 3-4 Mayıs tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’ndeki standında sergileyecek.

Müşteriyi ‘yüzünden’ tanıyacak

Kullanım alanı geniş

Haberin Devamı

Arçelik A.Ş. İnovasyon Direktörü Erkan Duysal, firmada inovasyon bölümünü 2014 yılında kurduklarını ve İTÜ Teknokent, ODTÜ Teknokent ve Tayvan’da olmak üzere üç merkezde hizmet verdiklerini belirterek, Arçelik’i ileriye götürecek hem kendi ürünlerine destek olacak hem de farklı iş alanları açacak konularda çalıştıklarını söyledi.

Bu anlamda üç alanda odaklanıyorlar. Sesli asistan Asista, medikal teknolojiler ve görsel zeka. 1.5 yıldır görsel zeka üzerinde çalıştıklarını aktaran Duysal, “Videolardan, resimlerden elde ettiğimiz bilgileri yapay zekayı kullanarak çok hızlı şekilde uygulama alanlarına ve çıkarımlara çevirmeyi hedefliyoruz. Bu alan bizi çok heyecanlandırıyor. Çok farklı dikey sektörlerde kullanımı olabilir. Özellikle perakende alanında farklı katmadeğerli hizmetler sunulmasını sağlayacağına inanıyoruz. Örneğin, bir müşteri mağazaya geldiğinde demografisini, bir ürünü görünce nasıl duygular gösterdiğini, beğenip beğenmediğini anlayabileceğiz. Ayrıca ısı haritaları kullanarak ürün tarafına ve pazarlama ekiplerine çok önemli girdiler yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Çok popüler olacak

Duysal, oldukça başarılı bir yüz tanıma biyometri sistemi üzerinde çalıştıklarını, hızlı ve doğru bir şekilde kişileri tanıyabildiklerini dile getirerek, “Son dönemde yüz tanıma teknolojileri çok konuşuluyor. Bu alanın çok popüler olacağına inanıyoruz. Bu konudaki çalışmalar devam ediyor. Bizim sistemlerimiz, yaş, cinsiyet ve duygu durumu analizi yapabiliyor. Kullanım alanı çok geniş ve derin öğrenmeyle daha da genişleyebilir. Perakende haricinde otomobillerde, ödeme sistemlerinde okul, hastaneler ve üretim merkezlerinde kullanılabilir. Güvenlik de dahil çok geniş bir kullanım alanı bulabilir” diye konuştu.

Pilot uygulaması yapılıyor

Grup firmalarından Koçtaş, Opet ve Fiat’ta ön uygulamalarını yaptıklarını dile getiren Erkan Duysal, şunları söyledi:

Görüntüleri işliyoruz. Bu bulutta işleyen bir yapı. Kameralar buluta bağlı bilgiyi yukarı çekiyor. Veri tabanları var ve yapay zeka kullanarak görüntü ve videoları etiketliyoruz. Yapay zekayla çok hızlı analiz yapılabiliyor. Ayrıca pilot kullanımlarımız da var. İstinyepark’taki Arçelik mağazasında, Opet’in bir şubesinde pilot uygulamalarımız var. Sonuçlar çok olumlu. Tabii ki yaygınlaştırmak istiyoruz. Üzerinde aktif olarak çalışıyoruz. 8-12 ay içinde ürüne dönüştürmeyi planlıyoruz. Grup dışından da farklı sektörlerden isteyenlere uygulayabilecek durumdayız. Görüşmelerimiz sürüyor.” Duysal, yüz tanımada şapka, gözlük takılması gibi durumlarda hataya izin vermediklerini, ağız ve burun çevresinde yaptıkları testlerle güvenirlilik seviyesini de artırdıklarını kaydetti.

Haberin Devamı

Müşteriyi ‘yüzünden’ tanıyacak
Kişisel veri kanununa uygun

Kişisel verileri koruma kanununa da değinen Erkan Duysal, “Her şeyi tümüyle KVK’ya uygun yapıyoruz. Yüz biyometrisini izin almadan yapmaya imkan yok. Bunu müşteriden izin alarak yapacağız. Ödeme sistemlerinde de kullanımı için izin gerekiyor. Ama izne tabi olmayan konular da olabilir. Mağazada 8 müşteri var. Dört tanesi buzdolabına bakıyor, kurutucuya kimse bakmadı gibi. Ama son kullanıcı izin verirse onu gittiğinde tanıyan, ne istediğini bilen hizmetler sunulabilir. Isı haritalarıyla da kişileri görmeden mağazada nerede yoğunluk olduğu, satış elemanlarının nereye kaydırılabileceği gibi konularda kolaylık sağlanabilir” dedi.