Ekonomi Nestle tüketiciye gıdanın içindekileri söyleyecek

Nestle tüketiciye gıdanın içindekileri söyleyecek

05.07.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hans-Ulrich Mayer, dünyada gıda sektöründe şu anda en önemli trendin tüketicilerin sadece lezzetli değil aynı zamanda beslenme özellikleri açısından dengeli ürünlere yönelmesi olduğunu söyledi.

Nestle tüketiciye gıdanın içindekileri söyleyecek

Mayer, “Artık tüketiciler gıdaların içinde ne olduğunu bilmek istiyor. Bizim açımızdan tüketicilerin gıdaların içinde ne olduğunu bilmeleri ve seçimlerini bu bilgiler doğrultusunda yapmaları çok önemli” diye konuştu.
Dünya çapında eğitim seviyesinin ve kentleşmenin artması ve bilgi teknolojilerinin yaygınlaşmasının tüketicilerin daha fazla bilgi talebinde bulunmasına yolaçtığını anlatan Mayer, “Bireysel beslenme de önem kazanmaya başladı” dedi. Mayer şöyle dedi:
“Yaşam tarzı giderek değişiyor. Bu da her sektörde trendleri değiştiriyor. Mesela gıdada atıştırmalık ürünlerin tüketimi hızlandı. Tüketiciler için hayatı kolaylaştıran ürünler ön plana çıkmaya başladı. Yani bir yerden bir yere giderken tüketilen, kolayca paylaşılabilen ya da bir kısmı yenilip geri kalanı saklanabilen ürünlere ilgi var.”
İnsanların yaşam tarzı hızlı olsa da hâlâ evde yemek pişirme geleneğinin devam ettiğini söyleyen Mayer, “Tüketiciler artık hem lezzetli, hem sağlıklı hem de hızlı bir şekilde yemek pişirmek istiyor. Nestle olarak tüketicilere pratik şekilde yemek pişirmelerine olanak verecek ürünler geliştiriyoruz. Lezzet ve sağlıklı reçeteler sunuyoruz” dedi.

1 milyar TL ciro
Mayer, geçen yıl yüzde 15 büyümeyle 1 milyar TL ciroya ulaştıklarını, son 4 yılda 325 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdiklerini ifade etti. 1909’da Türkiye pazarına giren ve 1927 yılından bu yana üretim faaliyetlerini sürdüren Nestle Türkiye’nin bugün 4 fabrikayla yerel üretim gerçekleştirdiğine dikkat çeken Mayer, “Bu yıl yüzde 15’in üzerinde büyüme hedefliyoruz. Ayrıca 75 milyon TL’lik yatırım öngörüyoruz” dedi.


Gıdada yeni trend kişiye özel çözümler
Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hans-Ulrich Mayer’e göre gıdada yeni trendler şöyle sıralanıyor:
- Denge, lezzet, besleyicilik ve keyif: Tüketiciler sadece lezzetli değil, aynı zamanda besleyici, sağlık faydası olan ve hayatlarına keyif katan ürünleri arıyorlar. Bu üç öğeyi dengeli bir şekilde sunmak giderek daha önem taşıyor. Mesela Nescafe Greenblend ürünümüzde daha fazla antioksidan içeren yeşil kahve çekirdeği içeriyor. Lif- Aktif ürünümüz içerdiği probiyotikler sayesinde sindirim ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesine yardımcı oluyor. Vita-Lift ise içeriğindeki üzüm çekirdeği ile günlük E vitamini ihtiyacını karşılıyor.
- Kolaylık ve pratiklik: Daha küçük porsiyon, hazırlanması kolay, pratik ama sağlıklı ürünler. Yaşam tarzının değişimiyle birlikte tüketicilerin tercihleri de değişiyor. Aktif yaşam tarzında daha küçük porsiyonlu ve daha kolay yenebilen/hızlı tüketilebilen ürünlere yönelik tercih artıyor. Evde yemek pişirmek, evde yemek yemek geleneği hala devam ediyor. Tüketiciler ailelerine hem besleyici hem lezzetli hem de kısa zamanda hazırlanabilen yemekler pişirmek istiyorlar.
- Kişiye özel çözümler: Hayat tarzı giderek değişiyor. Birey özelindeki vurgu arttı. Bu da bireylerin ‘kişiye özel’ beslenme eğilimlerinin giderek artmasına sebep oluyor. Nestle’nin önce Amerika’da şimdi de Almanya ve Fransa’da başlattığı Jenny Craig Programıyla tüketiciler ‘kişiye özel’ beslenme danışmanlığı alıyorlar. Bu programla kilo kontrolünü sağlayabiliyorlar.

Rakamlarla Nestle
- Türkiye’de 100 yılını geride bırakan Nestle 2009’da yüzde 15 büyümeyle 1 milyar TL ciroya ulaştı.
- Nestle Türkiye 2010 yılında yüzde 15’in üzerinde büyüme hedefliyor.
- Nestle Türkiye son 4 yılda 325 milyon TL yatırım yaptı.
- Şirket 2010 yılında 75 milyon TL yatırım planlıyor.

Yazarlar